Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Kieszonkowy minilab - drukarka DNP DS 40 - test opublikowany w Foto-Kurierze 10/2010

Dziesięć lat temu dobry zakład fotograficzny kojarzony był z w wielkim minilabem. Dziś czasy, a co za tym idzie fotografia, bardzo się zmieniły. Większość fotografujących przeszła na technologię cyfrową, pozwalającą prawie bezkarnie wykonywać tysiące zdjęć, które lądują na  twardych dyskach komputerów i innych nośnikach pamięci.

Drukarka DNP DS 40

Drukarka termosublimacyjna DNP DS 40 przeznaczona jest dla zawodowych fotografów i zakładów usługowych o niewielkim przerobie zdjęciowym.
Drukarki termosublimacyjne znane są w branży fotograficznej od wielu lat i przechodziły różne „koleje losu”. Początkowo były to urządzenia wykorzystujące papier w konfekcjonowanych arkuszach większych formatów, następnie rynek zalała fala różnej klasy, w tym tanich domowych drukarek formatu 10×15 cm. Kolejnym etapem w zaawansowanych i drogich modelach było zastosowanie papieru z roli.


Teraz na rynek wkracza coraz więcej tego typu urządzeń w coraz przystępniejszej cenie. Niemniej nadal nie są to modele do zastosowań domowych. Zastosowanie takiego rozwiązania w dzisiejszych czasach może okazać się doskonałą alternatywą dla drogich i stacjonarnych minilabów. Dodatkowo nie mamy do czynienia z chemikaliami, a więc odpada wiele problemów związanych z ochroną środowiska.
Drukarka DNP DS40 to produkt japońskiego koncernu Dai Nippon Printing, charakteryzujący się bardzo dobrą relacją ceny do wydajności i jakości wydruków.

Nieduże wymiary oraz mocna obudowa umożliwia zabranie jej na plan zdjęciowy.

Nieduże wymiary oraz mocna obudowa umożliwia zabranie jej na plan zdjęciowy.

Cztery lampki informują o wszelkich problemach drukarki.

Cztery lampki informują o wszelkich problemach drukarki. 

DNP DS 40 to urządzenie o wymiarach 322 (szer.) × 366 (głęb.) × 170 (wys.) mm i wadze samej drukarki ok. 14 kg. Jego metalowa obudowa, lakierowana w kolorze matowej czerni ze srebrnym przednim panelem z tworzyw sztucznych, jest zarówno ascetyczna, jak i bardzo elegancka i praktyczna. Na przednim panelu znajduje się zawieszany odbiornik wydruków. Po wysunięciu panelu dostajemy się do jej wnętrza. Znajdziemy tu kasetę na papier z wymiennymi rolkami oraz kasetę na taśmę barwiącą.
Technologia druku termosublimacyjnego oparta jest na barwnikach znajdujących się w stanie stałym na specjalnej folii.

Korekcja barwna odbitek i kadrowanie w Print IT jast prawie identyczna jak w minilabie.

Korekcja barwna odbitek i kadrowanie w Print IT jast prawie identyczna jak w minilabie.

Wysoka temperatura wytwarzana przez głowicę nagrzewa punktowo folię, wywołując przejście barwnika w stan gazowy i wniknięcie w powierzchnię specjalnego papieru. Sposób ten praktycznie nie daje efektu struktury rastrowej wydruku, i umożliwia precyzyjne kontrolowanie odcieni obrazu poprzez zmianę temperatury i czasu trwania transferu, pozwalając uzyskać 24-bitową głębię koloru. Wydruk wymaga czterokrotnego przejścia papieru przez głowicę drukującą. Za każdym razem jest nanoszona jedna warstwa: trzy podstawowe kolory C, M, Y (cyan, magenta, yellow) oraz dodatkowe pokrycie folią zabezpieczającą wydruk. Ilość barwnika znajdującego się na folii jest dostosowana do ilości dostarczanego z nią papieru.

W systemowym panelu sterowania zmian kolorystycznych dokonujemy w RGB.

W systemowym panelu sterowania zmian kolorystycznych dokonujemy w RGB.

Do DS 40 dostępne są trzy rodzaje zestawów eksploatacyjnych (papieru z folią barwiącą). Zestawy zawsze składają się z dwóch rolek papieru i folii:
– zestaw „PC” – umożliwiający wydruk 800 zdjęć formatu 10×15 cm;
– zestaw „A5W” – do wydruków 360 zdjęć 15×23 lub 15×20 cm, możemy również drukować dwa zdjęcia 10×15 cm które automatycznie zostaną rozcięte;
– zestaw „2L” – do wydruków 470 zdjęć 13×18 cm i podwójnych 9×13 cm. Korzystanie z tego zestawu wymaga jednak dokupienia dodatkowej rolki do papieru i uchwytu do folii.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 28-01-2011
 
godzina dodania: 17:25
 
odsłon: 40212
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

25-08-2011 14:11
Może do zastosowań w zakładzie fotograficznym i owszem, ale do domu nic nie przegoni atramentówki. Jakością nie ustępuje takim drukarkom. Można uzyskać jakość wyższą niż w fotolabie.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.260) / 0.226

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |