Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony NEX-5N w starciu z konkurencją (test) - artykuł z Foto-Kuriera 10/2011

W ostatnich miesiącach na łamach naszego miesięcznika przetestowaliśmy sporą grupę aparatów z wymienną optyką. Dziś kontynuujemy testowanie aparatów przynależnych do tej grupy. W szranki stają najnowsze produkty Olympusa, Panasonika i Sony.

Zdjęcie wykonane testowanym aparatem Sony NEX-5N; Par. eksp.: 1/100 s; ISO 100; f/11; f=16 mm

Zdjęcie wykonane testowanym aparatem Sony NEX-5N;
Par. eksp.: 1/100 s; ISO 100; f/11; f=16 mm

 

Testowane modele to: Olympus PEN E-PM1, Panasonic Lumix DMC-GF3 i Sony NEX-5N; dodatkowo dołączyliśmy Olympusa XZ-1, który jest konstrukcją bardzo zbliżoną do najnowszego „mini” PEN-a i zapewne był jakimś jego pierwowzorem. Wymienione modele „bezlusterkowców” z założenia mają być małe i poręczne, aby można było zabrać zawsze je ze sobą bez konieczności noszenia torby ze sprzętem.

Sony NEX-5N

Olympus PEN E-PM1

Panasonic Lumix DMC-GF3

Olympus XZ-1

 

Wygląd zewnętrzny i ergonomia

Założenia małego poręcznego aparatu w zasadzie we wszystkich przypadkach są zrealizowane, pod warunkiem, że bierzemy pod uwagę korpusy tych modeli (wyjątek stanowi XZ-1, który w wersji transportowej wraz z wbudowanym obiektywem nie bardzo odbiega wielkością od ww. korpusów).

Najnowsza konstrukcja „kitowego” obiektywu Panasonika wyposażona w „Power Zoom” trafi na rynek prawdopodobnie w 2012 roku.

Najnowsza konstrukcja „kitowego” obiektywu Panasonika wyposażona w „Power Zoom” trafi na rynek prawdopodobnie w 2012 roku.

 

Ale przecież trzeba do nich dołączyć jeszcze obiektyw. Standardowo dołączane do nich są zoomy 14-42 mm (Olympus i Panasonic) lub 18-55 (Sony), które zwiększają rozmiar aparatu. Najmniejsze wymiary ma obiektyw Olympusa, a największe Sony (ten przypomina prawie obiektyw lustrzanki, ale może zachwycić jakością wykonania). Najbardziej „plastikowo” wypada konstrukcja obiektywu testowanego Panasonika. Rozwiązaniem zmniejszającym wymiary zestawu może być zastosowanie jasnego obiektywu typu „Pancake”, który znajdziemy w ofercie każdej z tych firm. Testowane Panasonic Lumix DMC-GF3 i Sony NEX-5N nawet mają w ofercie takie dwuobiektywowe zestawy. Po założeniu takiego płaskiego obiektywu zestaw zmieścimy w większej kieszeni, nie obciążając się dodatkowym opakowaniem transportowym. A rozwiązanie to na pewno sprawdzi się w fotografii ulicznej. Dla aparatów systemu Micro Cztery/Trzecie w przyszłości alternatywą może być płaski Power Zoom 14-42 mm, zaprezentowany na tegorocznych targach IFA.

Wszystkie testowane modele mają podobnej wielkości korpusy. Na uwagę zasługuje duży, dobrze wyprofilowany uchwyt w Sony.

Wszystkie testowane modele mają podobnej wielkości korpusy. Na uwagę zasługuje duży, dobrze wyprofilowany uchwyt w Sony.

Wszystkie testowane modele mają podobnej wielkości korpusy. Na uwagę zasługuje duży, dobrze wyprofilowany uchwyt w Sony.

Wszystkie testowane modele mają podobnej wielkości korpusy. Na uwagę zasługuje duży, dobrze wyprofilowany uchwyt w Sony.

Wszystkie testowane modele mają podobnej wielkości korpusy. Na uwagę zasługuje duży, dobrze wyprofilowany uchwyt w Sony.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 04-02-2012
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 44274
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20


Zdjęcie miesiąca
Czerwiec 2022
zdjęcie miesiąca
© fot. Jacek Świercz
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.350) / 0.334

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |