Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST - Nikon D5100 w starciu z Canonem EOS 600D - artykuł opublikowano w FK 7/2011

Nikon D5100 to silny konkurent Canona EOS 600D. Testując pierwszy z nich przyglądamy się obydwu modelom i wyciągamy stosowne wnioski, które mogą być przydatne przy wyborze lustrzanki na wakacje. Szczegółowe różnice między modelami D5000 i D5100 zostały omówione w FK 4/2011, i dlatego w tym numerze ograniczamy się jedynie do praktycznych aspektów porównania.

Zdjęcie wykonano podczas mini kocertu jazzowego. Muzyk był tak zaangażowany w to, co robi, że głowę miał ciagle spuszczoną. Dopiero odchylenie ekranu LCD i fotografowanie z poziomu podłogi umożliwiło zarejestrowanie twarzy i instrumentu jednocześnie. Zdjęcie zostało przerobione na czarno-białe i skadrowane w aparacie. Po drobnych poprawkach w Photoshopie prezentowane jest obok. Podobne operacje wykonano przy zdjęciu na sąsiedniej stronie.

Zdjęcie wykonano podczas mini kocertu jazzowego. Muzyk był tak zaangażowany w to, co robi, że głowę miał ciagle spuszczoną. Dopiero odchylenie ekranu LCD i fotografowanie z poziomu podłogi umożliwiło zarejestrowanie twarzy i instrumentu jednocześnie. Zdjęcie zostało przerobione na czarno-białe i skadrowane w aparacie. Po drobnych poprawkach w Photoshopie prezentowane jest obok. Podobne operacje wykonano przy zdjęciu na sąsiedniej stronie.
Par. eksp.: Nikon D5100; Nikkor AF-S 18-105 mm VR; 1/13 s; ISO 3200; f/4,5; f=40 mm

 

Od zewnątrz, ergonomia i estetyka

Nikon D5100 to docelowy następca popularnego modelu Nikon D5000. Jest on od niego zarówno nieznacznie grubszy jak i o milimetr szerszy (127×104×80 mm), a na dodatek też i cięższy (615 g vs 560 g w D5000).

 

Dzięki możliwości programowania przeznaczenia m.in. przycisku Fn/ samowyzwalacz można zmieniać czułość ISO bez odrywania oka od wizjera optycznego.

Dzięki możliwości programowania przeznaczenia m.in. przycisku Fn/ samowyzwalacz można zmieniać czułość ISO bez odrywania oka od wizjera optycznego.

 

O tym wszystkim jednak pisaliśmy już w FK 4/2011, gdzie poddaliśmy dokładnej analizie obydwa korpusy. Naszym zdaniem ergonomia w testowanym modelu w stosunku do Nikona D5000 uległa znacznej poprawie. Przeprofilowany uchwyt aparatu lepiej teraz leży w ręku. Choć nadal dla bardzo dużych dłoni może być on nieco zbyt mały, ale ta grupa użytkowników będzie należała do niszowych odbiorców tego sprzętu. Wreszcie umieszczono w D5100 duży 3” ekran LCD na przegubie po lewej stronie korpusu, tak jak to było dotychczas w przypadku lustrzanek Canona i Olympusa.

 

Wreszcie w nowym Nikonie zastosowano umieszczony na przegubie obrotowy ekran LCD. W jego wnętrzu widoczna jest dość przyjazna wersja informacji na temat ekspozycji.

Wreszcie w nowym Nikonie zastosowano umieszczony na przegubie obrotowy ekran LCD. W jego wnętrzu widoczna jest dość przyjazna wersja informacji na temat ekspozycji.

 

Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem ułatwiającym obsługę aparatu jest umieszczenie przełącznika trybu Live View w górnej części korpusu. To rozwiązanie w praktyce sprawdza się znakomicie. Przeniesienie przycisków obsługi aparatu na prawą stronę sprawiło, że za pomocą palców jedynie prawej dłoni możemy obsłużyć większość istotnych funkcji aparatu. Co prawda brakuje możliwości szybkiego dostępu do  zmiany czułości ISO, ale dzięki możliwości np. programowania przycisku „Fn/samowyzwalacz” łatwo możemy ten brak uzupełnić, przypisując mu aktywację zmiany wartości ISO. Po takim przypisaniu możliwa jest zmiana wartości ISO bez konieczności odrywania oka od ­wizjera optycznego.

 

Widok przez wizjer optyczny

 

W tej klasie produktów za ergonomię Nikonowi należy się 6 punktów. Intuicyjność obsługi aparatu to również bardzo wysoki poziom, analogiczny do Canona EOS 600D (test FK 4/2011), i dlatego przyznajemy za nią 5,5 punktu. Podobnie ma się sprawa estetyki wykonania. Oceniamy D5100 tak samo jak Canona EOS 600D na 5 punktów, i to nie dlatego, że coś jest złego w jednym lub drugim modelu, ale dlatego, że w tej klasie produktowej nieco gorsze materiały wykończeniowe są faktem. Dzięki słabszej ich jakości obniżona jest cena aparatu, a to w tej klasie produktowej jest niezwykle istotną cechą, dużo ważniejszą od  najwyższej jakości estetyki wykonania.

 

Nikon D5100

 

 

 


złap za róg i przerzuć stronę

 

Artukuł opublikowano w FK 7/2011 >>>

Zobacz pełny test Canona EOS-a 600D >>>

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 22 ; Liczba tabel i ilustracji: 4 ;
Liczba znaków: 13115

Wybierz formę płatności



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 24-12-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 56146
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20


Zdjęcie miesiąca
Czerwiec 2022
zdjęcie miesiąca
© fot. Agnieszka Jamro
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.516) / 0.501

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |