Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic HC-V720 - nie tylko dla pasjonatów (pełna wersja artykułu, który ukazał się w FK 4/2013)

Do naszej redakcji trafiła najnowsza kamera Full HD Panasonika z matrycą typu 1/2,3". ­Przedstawiamy jej krótki test.

 

Panasonic HC-V720 test

 

 

 

Wymiary matrycy kamery odpowiadają najmniejszym przetwornikom stosowanym w kompaktach. Jednak wśród kamer nie jest to minimalny rozmiar. Na rynku wciąż można spotkać urządzenia z matrycą typu 1/4". Więc 1/2,3" w HC-V720 to zaleta tego modelu. 26-krotny zoom o stałym świetle f/1,8 oferuje szeroki kąt widzenia (odp. 28 mm). Dzięki trybowi iZoom zakres zoomu zwiększa się do 50×, ale działa to tylko przy filmowaniu. Fotografie wykonujemy w rozdzielczości 20 mln pikseli (podczas filmowania maks. 9,4 mln). Nie należy jednak spodziewać się jakości zdjęć z lustrzanki.

Par. eksp.: 3 mm, f/1,8; 1/25 s, 18dB

Pałac Namiestnikowski w Warszawie. Zdjęcie wykonane nocą. Par. eksp.: 3 mm, f/1,8; 1/25 s, 18dB

 

Budowa i ergonomia

Przesadnia miniaturyzacja, która dotyka kamery w ostatnim czasie, na szczęście ominęła ten model. Odpowiednie wymiary (60×70×125 mm) umożliwiają pewny uchwyt i dobry dostęp do każdego z przycisków. Lekka konstrukcja dobrze leży w ręku. W obudowie, wykonanej w dużej mierze z tworzywa sztucznego, znajdziemy dźwignię zmiany ostrości, dwa oddzielne przyciski do fotografowania i rozpoczęcia nagrywania filmu, przełącznik trybów (fotograficzny, kamera, podgląd), przycisk iA (włączający lub wyłączający tryb auto) oraz przycisk stabilizacji obrazu.

Pod klapką z ekranem znajdują się dodatkowo: złącza HDMI, USB, AV i wejście mikrofonowe oraz dźwignia zwalniająca adapter „gorącej stopki” (o tym później), przycisk włącz/wyłącz i przycisk otwierający ustawienia Wi-Fi. Wokół samego ekranu nie ma żadnych przycisków. Sam ekran ma przekątną 3" i jest dotykowy. To miłe ze strony producenta, że pomimo dotykowego ekranu zdecydował się pozostawić w korpusie przyciski ułatwiające obsługę. W konkurencyjnych modelach często jesteśmy zmuszani do obsługi wszystkich funkcji na ekranie dotykowym. Kamera nie ma wizjera. Całość kadrowania przeprowadzamy na ekranie LCD.

W trybie fotograficznym mamy do dyspozycji 26-krotny zoom optyczny. Z funkcji iZoom zrobimy użytek tylko w trybie filmowania.

W trybie fotograficznym mamy do dyspozycji 26-krotny zoom optyczny. Z funkcji iZoom zrobimy użytek tylko w trybie filmowania.

 

Akumulator został umieszczony w zagłębieniu tylnej części korpusu idealnie dopasowanym do jego wymiarów, dzięki czemu w ogóle nie wystaje i nie przeszkadza. Równie korzystne wrażenie przy pierwszym kontakcie sprawia obiektyw o stosunkowo dużej średnicy i solidnym wyglądzie. Przednia soczewka jest wypukła, a wraz z nią zaokrąglone zostały osłony chroniące szkło przez zarysowaniami i brudem. Jeśli chcemy skorzystać z filtrów powinniśmy wybierać z tych o średnicy 46 mm. Nad obiektywem znajduje się dioda oświetlająca scenę, gdy zajdzie taka potrzeba.

Przednia część kamery z widocznymi aokrąglonymi osłonami obiektywu.

Przednia część kamery z widocznymi zaokrąglonymi osłonami obiektywu.

 

W odległości 5 cm od gwintu statywowego i niestety również z dołu umieszczono slot na karty SD. Wygodniej byłoby gdyby znajdował się on z boku. Jednak wyraźna odległość od gwintu powoduje, że nawet z wkręconą płytką statywową (o boku 4,3 cm) i po zainstalowaniu kamery na statywie możemy zmienić kartę. Chociaż trzeba przyznać, że nie jest to najwygodniejsze.

W Panasoniku HC-V720 można zmienić kartę nawet jeśli aparat jest przymocowany do statywu.

W Panasoniku HC-V720 można zmienić kartę nawet jeśli aparat jest przymocowany do statywu.

 

Funkcje i tryby

Sekwencje wideo zapisujemy w formacie AVCHD 2.0 z maksymalną jakością Full HD 60p, 28 Mb/s. Przy ustawieniu najwyższej przepływności 16 GB karta SD wystarczy na ok. 1 godz. i 15 min. materiału. Dużą zaletą jest możliwość ręcznego ustawiania parametrów ekspozycji. Czas naświetlania możemy zmieniać w zakresie 1/8000 s do 1/50 s (w trybie filmowania) oraz do 1/2 s (w trybie fotograficznym). Przysłoną możemy operować w zakresie od f/1,8 do f/16. Maksymalny poziom wzmocnienia sygnału to 18 dB.

Ciekawie prezentuje się funkcja śledzenia ostrości. Niestety jest ona niedostępna w trybie ręcznego doboru parametrów ekspozycji, a jedynie w trybach tzw. „inteligentnej” automatyki iA oraz iA+.

Funkcję śledzenia ostrości aktywujemy przyciskiem znajdującym się w podręcznym menu.

Funkcję śledzenia ostrości aktywujemy przyciskiem znajdującym się w podręcznym menu.

Następnie wybieramy punkt, na który zostanie ustawiona ostrość. Kamera będzie śledziła wybrany obiekt (lub osobę) nawet jeśli na chwilę stracimy ją z kadru. Śledzony punkt jest wyróżniony żółtym kolorem. Działa to dość dobrze.

Następnie wybieramy punkt, na który zostanie ustawiona ostrość. Kamera będzie śledziła wybrany obiekt (lub osobę) nawet jeśli na chwilę stracimy ją z kadru. Śledzony punkt jest wyróżniony żółtym kolorem. Działa to dość dobrze.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 31-05-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 45948
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
fotografia
Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD - wszechstronny zoom, jeden zamiast wielu
fotografia
Tamron 18–300 mm f/3,5–6,3 Di III-A VC VXD - pierwszy superzoom z mocowaniem Fujifilm X i Sony E
fotografia
Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19
fotografia
Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K
fotografia
EPSON EH-TW7100 - zdjęcia o przekątnej 12 m (500") - test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Nikkor Z 28-75 mm f/2,8 - test jasnego, ostrego, pełnoklatkowego i standardowego zoomu
fotografia
Test Nikkora AF-S 85 mm f/1,4 vs Nikkor AF-S 85 mm f/1,8 - portretówki dla wymagających - artykuł z FK 1-2/2014
fotografia
Test drukarki Canon PIXMA G640 - MegaTank, szybkie wydruki w rozsądnej cenie - artykuł z FK 5/22
fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2023. (0.097) / 0.082

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |