testowe Panasonic HC-V720 - nie tylko dla pasjonatów (pełna wersja artykułu, który ukazał się w FK 4/2013)![]() Do naszej redakcji trafiła najnowsza kamera Full HD Panasonika z matrycą typu 1/2,3". Przedstawiamy jej krótki test.
![]()
Wymiary matrycy kamery odpowiadają najmniejszym przetwornikom stosowanym w kompaktach. Jednak wśród kamer nie jest to minimalny rozmiar. Na rynku wciąż można spotkać urządzenia z matrycą typu 1/4". Więc 1/2,3" w HC-V720 to zaleta tego modelu. 26-krotny zoom o stałym świetle f/1,8 oferuje szeroki kąt widzenia (odp. 28 mm). Dzięki trybowi iZoom zakres zoomu zwiększa się do 50×, ale działa to tylko przy filmowaniu. Fotografie wykonujemy w rozdzielczości 20 mln pikseli (podczas filmowania maks. 9,4 mln). Nie należy jednak spodziewać się jakości zdjęć z lustrzanki.
![]() Pałac Namiestnikowski w Warszawie. Zdjęcie wykonane nocą. Par. eksp.: 3 mm, f/1,8; 1/25 s, 18dB
Budowa i ergonomia Przesadnia miniaturyzacja, która dotyka kamery w ostatnim czasie, na szczęście ominęła ten model. Odpowiednie wymiary (60×70×125 mm) umożliwiają pewny uchwyt i dobry dostęp do każdego z przycisków. Lekka konstrukcja dobrze leży w ręku. W obudowie, wykonanej w dużej mierze z tworzywa sztucznego, znajdziemy dźwignię zmiany ostrości, dwa oddzielne przyciski do fotografowania i rozpoczęcia nagrywania filmu, przełącznik trybów (fotograficzny, kamera, podgląd), przycisk iA (włączający lub wyłączający tryb auto) oraz przycisk stabilizacji obrazu. Pod klapką z ekranem znajdują się dodatkowo: złącza HDMI, USB, AV i wejście mikrofonowe oraz dźwignia zwalniająca adapter „gorącej stopki” (o tym później), przycisk włącz/wyłącz i przycisk otwierający ustawienia Wi-Fi. Wokół samego ekranu nie ma żadnych przycisków. Sam ekran ma przekątną 3" i jest dotykowy. To miłe ze strony producenta, że pomimo dotykowego ekranu zdecydował się pozostawić w korpusie przyciski ułatwiające obsługę. W konkurencyjnych modelach często jesteśmy zmuszani do obsługi wszystkich funkcji na ekranie dotykowym. Kamera nie ma wizjera. Całość kadrowania przeprowadzamy na ekranie LCD.
![]() W trybie fotograficznym mamy do dyspozycji 26-krotny zoom optyczny. Z funkcji iZoom zrobimy użytek tylko w trybie filmowania.
Akumulator został umieszczony w zagłębieniu tylnej części korpusu idealnie dopasowanym do jego wymiarów, dzięki czemu w ogóle nie wystaje i nie przeszkadza. Równie korzystne wrażenie przy pierwszym kontakcie sprawia obiektyw o stosunkowo dużej średnicy i solidnym wyglądzie. Przednia soczewka jest wypukła, a wraz z nią zaokrąglone zostały osłony chroniące szkło przez zarysowaniami i brudem. Jeśli chcemy skorzystać z filtrów powinniśmy wybierać z tych o średnicy 46 mm. Nad obiektywem znajduje się dioda oświetlająca scenę, gdy zajdzie taka potrzeba.
![]() Przednia część kamery z widocznymi zaokrąglonymi osłonami obiektywu.
W odległości 5 cm od gwintu statywowego i niestety również z dołu umieszczono slot na karty SD. Wygodniej byłoby gdyby znajdował się on z boku. Jednak wyraźna odległość od gwintu powoduje, że nawet z wkręconą płytką statywową (o boku 4,3 cm) i po zainstalowaniu kamery na statywie możemy zmienić kartę. Chociaż trzeba przyznać, że nie jest to najwygodniejsze.
![]() W Panasoniku HC-V720 można zmienić kartę nawet jeśli aparat jest przymocowany do statywu.
Funkcje i tryby Sekwencje wideo zapisujemy w formacie AVCHD 2.0 z maksymalną jakością Full HD 60p, 28 Mb/s. Przy ustawieniu najwyższej przepływności 16 GB karta SD wystarczy na ok. 1 godz. i 15 min. materiału. Dużą zaletą jest możliwość ręcznego ustawiania parametrów ekspozycji. Czas naświetlania możemy zmieniać w zakresie 1/8000 s do 1/50 s (w trybie filmowania) oraz do 1/2 s (w trybie fotograficznym). Przysłoną możemy operować w zakresie od f/1,8 do f/16. Maksymalny poziom wzmocnienia sygnału to 18 dB. Ciekawie prezentuje się funkcja śledzenia ostrości. Niestety jest ona niedostępna w trybie ręcznego doboru parametrów ekspozycji, a jedynie w trybach tzw. „inteligentnej” automatyki iA oraz iA+.
![]() Funkcję śledzenia ostrości aktywujemy przyciskiem znajdującym się w podręcznym menu.
![]() Następnie wybieramy punkt, na który zostanie ustawiona ostrość. Kamera będzie śledziła wybrany obiekt (lub osobę) nawet jeśli na chwilę stracimy ją z kadru. Śledzony punkt jest wyróżniony żółtym kolorem. Działa to dość dobrze.
data dodania: 31-05-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 45948
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
![]() Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
![]() Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
![]() Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19
![]() Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K
![]() Test Nikkora AF-S 85 mm f/1,4 vs Nikkor AF-S 85 mm f/1,8 - portretówki dla wymagających - artykuł z FK 1-2/2014
![]() Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
![]() TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
![]() Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22 29 czerwca 2022 roku Nikon zaprezentował kolejnego bezlusterkowca z matrycą APS-C. Tym razem o symbolu Nikon Z 30. Aparat ten jest zmodyfikowaną wersją Nikon Z 50, który zadebiutował 10 października 2019 roku. Testowany w tym wydaniu model ma wiele podobnych cech do Nikona Z 50, ale jest też sporo różnic między tymi aparatami i dlatego warto zapoznać się z Nikonem Z 30 nieco bliżej. ![]() Canon 20. rok z rzędu z największym udziałem w globalnym rynku w kategorii aparatów cyfrowych z ... 28 marca 2023 roku poinformował, że produkowane przez firmę aparaty cyfrowe z wymiennymi obiektywami (lustrzanki cyfrowe i bezlusterkowce) po raz kolejny utrzymały się na czołowej pozycji pod względem udziału w światowym rynku fotograficznym. Canon jest liderem w tej kategorii nieprzerwanie od 20 lat - na podstawie sondażu przeprowadzonego przez firmę Canon oraz danych dotyczących wysyłek opublikowanych przez CIPA - (od 2003 do 2022 roku włącznie). ![]() Sony ZV-E1 nowy, pełnoklatkowy aparat stworzony dla wideoblogerów, dostępność i cena 29 marca 2023 r. zaprezentowano pełnoklatkowego bezlustrekowca - Sony ZV-E1 z przeznaczeniem dla wideoblogerów, którzy pragną tworzyć lepsze materiały i którym nie wystarczają matryce smartfonów i aparatów z matrycą do APS-C włącznie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |