Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Kiev 19 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1992
Kiev 19 to aparat małoobrazkowy wyprodukowany w ZSRR w 1986 roku. Wówczas kosztował on 150 rubli. Jest to uproszczona wersja Kieva 20.
MIGAWKA szczelinowa, mechaniczna, lamelkowa, metalowa o przebiegu pionowym. Zakres czasów od 1/2 do 1/500 s i czas B. Pokrętło nastawu czasu migawki znajduje się po lewej stronie aparatu na ścianie czołowej. Jest to dosyć niewygodne rozwiązanie. W modelu, który mieliśmy pokrętło to chodziło bardzo opornie, zauważalne były także dość duże luzy. Czasy od 1/500 do 1/125 s oznaczone są na biało. Czas synchronizacji z lampą błyskową jest czerwony i wynosi 1/60 s. Czasy od 1/30 do 1/2 s są pomalowane na pomarańczowo a czas B na zielono. Wskaźnikiem ustawienia czasu jest czerwona kropka z tworzywa sztucznego umieszczona powyżej pokrętła.

Widoczne powiększenie wizjera przy ustawieniu obiektywu 50mm na nieskończoność wynosi 0,8x. Elementy nastawu ostrości stanowią matówka i pierścień rastrowy. Rozmiar pola wizjera wynosi 23x35mm, czyli 93% powierzchni kadru. OBIEKTYW standardowy to "MC Helios-81N" 2/50. Zakres liczb przysłony od 2 do 16. Wyposażony jest w mechanizm automatycznej przysłony. Typ mocowania obiektywu - bagnet serii "N" (nikonowski).
Do tego modelu produkowane są adaptery serii "KP", dzięki którym do Kieva 19 można stosować obiektywy od aparatów Kiev-6C, Pentacon six czy Zenita serii A. Jednakże w tym przypadku nie
jest wykorzystywany mechanizm automatycznej przysłony. Musi być ona przymykana ręcznie.

USTAWIENIE PARAMETRÓW EKSPOZYCJI odbywa się przy pomocy pokrętła zmiany czasów migawki i pierścienia skali przysłon. Do prawidłowego ustawienia warunków ekspozycji służą dwie diody świecące na czerwono, znajdujące się po lewej stronie w pryzmacie aparatu ("+" oznacza prześwietlenie, "-" niedoświetlenie, świecenie obu - optymalny dobór warunków przy zadanej czułości filmu i jasności obiektu zdjęcia).
ELEMENTEM POMIAROWYM jest fotoelement CdS. Strefa pomiarowa zajmuje centralną i dolną część kadru.
ELEMENTY ZASILANIA to dwie baterie SC 018, SC 032 lub SR 44 o łącznym napięciu zasilania 3V. Zakres ustawiania czułości filmu od 15 do 500 ASA bez możliwości ręcznego ustawienia korekty. Przesuw filmu reczny . Nie ma możliwości dołączenia motoru. Koło korby naciągu znajduje się licznik zdjęć, zabezpieczony przed przesunieciem szklaną szybką. Po lewej stronie pryzmatu znajduje się gniazdo synchronizacji z lampą błyskową. Oprócz tego, na wierzchu pryzmatu, jest "gorąca stopka".
KILKA UWAG OGÓLNYCH. Aparat wykonany jest solidnie. Jest bardzo ciężki (waży ok. 1 kg); nieco mniejszy od aparatów firmy Praktica - poprzedników serii B. Pozytywną cechą Kieva 19 jest rozdzielenie spustu migawki od przycisku przymykania przysłony (przycisk kontroli głębi ostrości znajduje się po prawej stronie obiektywu). Dużym plusem jest nikonowski system mocowania obiektywu (bagnet N). Dzięki temu rozwiązaniu można stosować go jako drugie body. Można też wykorzystywać obiektywy radzieckie do oryginalnego Nikona. Niewątpliwie wielką zaletą Kieva jest jego niska cena. Używane egzemplarze można kupić już za 320.000 zł.
Uchwyt mocowania aparatu na statywie przesunięty jest w prawo. Moim zdaniem lepsze i wygodniejsze byłoby umieszczenie go na środku. Kiev 19 jest zatem krzyżówką aparatów Nikon i Praktica (seria MTL) w radzieckim wykonaniu. Można nim wbijać gwoździe, ale można też robić zdjęcia. Jest on znacznie lepszy od Zenita 12XP i zupełnie wystarcza początkującemu fotoamatorowi. Trzeba mieć tylko trochę szczęścia i trafić na rzetelnie funkcjonujący światłomierz.
ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...
|
data dodania: 12-07-2010
godzina dodania: 11:39
odsłon: 34892
powrót na stronę główną »
Komentarze
Aby móc dodać komentarz musisz być zalogowany
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz
właśnie teraz.
powrót na stronę główną »
Nikkor-Q Auto 400 mm f/4,5 - modułowe cudo
Flagowy Nikon D5 - artykuł z Foto-Kuriera nr 1-2/16, prawie jak test
Canon EOS 80D - pełny artykuł z Foto-Kuriera 4/2016
Zbliż się nie podchodząc
Pentax MZ-S - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/2001
Linhof Technorama 617 S III - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/2001
Nikon S – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w F-K 2/2001
Bronica RF 645 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/2001
Nikon F6 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/2004
Leica 0 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/2001
Plaubel Makina 67 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/2001
Zoom-Nikkor Auto 43-86 mm f/3,5 – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w F-K 12/2000
Sony RX1 -pełnoklatkowy kompakt
Leica IIIb – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/2000
Sony A99 - pierwsze profesjonalne SLT
Obiektywy Nikkor – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/2000
Minolta Dynax 7 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/2000
Canon EOS D30 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/2000
Nikon SP – „Perła z lamusa” – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/2000
HP Pentax EI-200 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/2000