testowe Pentax ME i ME Super - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1991ciąg dalszy...WSPÓŁPRACA Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ. Zdjęcia błyskowe wykonywane są przy 1/125s (ME i MG przy 1/100s), przy czym założenie lampy „dedykowanej”w saneczki na pryzmacie ustawia ten czas automatycznie bez względu na to czy pracowano w trybie „Auto”czy „manual”. Użycie innych lamp wymaga ustawienia pierścienia w pozycji 125x. Wytwórca ostrzega, że nie spełnienie tego rygoru może grozić uszkodzeniem migawki (!). Z prawej strony obiektywu umieszczono dodatkowe gniazdko kablowe (poza MG). OBIEKTYWY. Oferta obiektywów do tego aparatu jest duża. Pentax wyprodukował od początku około 40 obiektywów serii M (w tym obiektyw 40 mm f/2,8 o długości 18 mm (!) pozwalający na schowanie aparatu do kieszeni). Pasują również wszystkie obiektywy późniejszej serii A przystosowane do automatyki z preselekcją migawki. Firma wyrabia także pierścień redukcyjny pozwalający na użycie obiektywów mocowanych gwintem M42. Nie działa jednak wówczas automatyka przysłony. Bagnet K został wykorzystany również przez kilku innych producentów aparatów a tym samym liczba możliwych do wykorzystania obiektywów wzrosła. Nie licząc rzecz jasna obiektywów firm : Vivitar, Soligor, Tamron itp. WYPOSAŻENIE DODATKOWE. Wszystkie lustrzanki Pentaxa były aparatami „systemowymi” wyposażonymi w pełny zestaw osprzętu pomocniczego. Czasami pojawiają się drobne „zgrzyty” np. winder do modelu MX niemal identycznego gabarytowo nie pasuje do modelu ME Super itp. ARW Pentax ME - artykuł z serii: Perły z lamusa opublikowany w Foto-Kurierze 12/1994 Pod koniec roku 1976 firma Asahi Optical Co., wypuściła na rynek pierwszą lustrzankę mającą wyłącznie automatyczny tryb nastawiania warunków ekpsozycji - model Pentax ME. Inne firmy wyśmiały to posunięcie, uważając że nikt nie będzie kupował lustrzanki bez możliwości ręcznego nastawiania warunków ekspozycji, ale wkrótce śmiech zastąpił wyraz zdziwienia, gdy okazało się, że istnieje popyt na takie aparaty. Kolejni producenci "łamali się" i wypuszczali swoje odpowiedniki Pentaxa. Wystarczy wymienić takie modele jak: Canon AV-1, Cosina CS-2, Nikon EM, Olympus OM-10 czy Yashica FR II. Wszystkie te aparaty miały jeden tryb pracy: automatykę czasów. Co przemawiało do użytkowników? Niezwywkle małe wymiary i waga, prostota obsługi i niska cena. Na przykład Nikon EM dawał osobom mniej zamożnym możliwość wykonywania zdjęć sprzętem firmy "profesjonalnej", tym bardziej, że wypuszczono kilka niezłych, tańszych obiektywów serii E). Modele te psychologicznie odpowiadały osobom, które chciały cieszyć się dobrodziejstwem wymiennych obiektywów a odstraszała je od lustrzanek konieczność ręcznego ustawiania parametrów ekspozycji. Ciąg dalszy na następnej stronie...
data dodania: 02-07-2010
godzina dodania: 01:13
odsłon: 62580
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - najmniejszy superzoom Nikona - idealny na majówkę 27 marca 2024 roku Nikon wprowadził do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy, uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem Nikon Z. Nikkor Z 28-400 mm, z kompaktowym wymiarami i masą zaledwie... Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |