testowe TEST Fujifilm FinePix HS30EXR: Nieprawdopodobny zasięg zoomu
ciąg dalszy...
![]()
Obiektyw Obiektyw w HS30EXR (podobnie jak w HS25EXR) to konstrukcja podobnej klasy co w nieco bardziej zaawansowanym X-S1, tylko zdecydowanie mniejsza. Jest to 30-krotny, niewymienny zoom optyczny Fujinon o zakresie ogniskowych 24–720 mm. Zbudowany jest z 15 elementów optycznych rozmieszczonych w 11 grupach. Wśród szklanych elementów obiektywu znajdzie się 1 soczewka ED i powłoki Super EBC (Electron Beam Coating). Jasność obiektywu wynosi f/2,8–5,6 co przy takim zakresie ogniskowych jest bardzo dobrym osiągnięciem. Średnica zewnętrzna jest przystosowana do przykręcenia opcjonalnego filtra wynosi 58 mm.
![]() Zdjęcie z warsztatów Fujifilm w Ravascletto. Mały korpus HS30EXR z powodzeniem mieści się pod kurtką narciarską. Na zdjęciu dwa motywy wykonane z tego samego miejsca dla różnych wartości ogniskowych – odpowiednio 24 mm i 720 mm. Kadry pionowe w maksymalnej wielkości dla 300 dpi mają wymiar 29,3×39 cm.
Świetnym rozwiązaniem jest możliwość dokonywania zmiany ogniskowej w obiektywie w sposób ręczny za pomocą wyłożonego perforowaną gumą pierścienia (ok. 3 cm szerokości). Ostrość w tym trybie dobieramy za pomocą pierścienia ostrości (ok. 1 cm). Operowanie obydwoma jest bardzo szybkie (patrz uwagi o ergonomii), a co bardzo ważne ręczna zmiana ogniskowej nie wpływa na dodatkowe zużycie akumulatora. Dzięki czemu możemy dłużej fotografować bez wymiany źródła zasilania. Minimalna odległość fotografowania w trybie makro wynosi 1 cm (dla f=24 mm). W trybie standardowym jest to 45 cm. Podczas wykonywania zdjęć dało się zauważyć nieznaczny spadek kontrastu przy najdłuższej ogniskowej.
![]() Szeroki zakres ogniskowych daje duże możliwości kadrowania.
Matryca HS30EXR (podobnie jak HS25EXR) ma zakres czułości od ISO 100 do ISO 3200 z możliwością zwiększenia jej do ISO 12 800, z tym że dla wartości interpolowanych (ISO 6400 i ISO 12 800) mamy redukowane wielkości plików do rozdzielczości – odpowiednio 8 i 4 mln pikseli. HS30EXR ma 16 milionową matrycę EXR CMOS typu 1/2 cala. Umożliwia ona uzyskanie zupełnie przyzwoitego odwzorowania kolorystycznego. Tutaj warto wspomnieć, że HS30EXR oprócz plików JPG rejestruje też pliki RAW, których już niestety nie można zapisać za pomocą modelu HS25EXR.
data dodania: 17-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 81470
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco W dalszej części zamieszczam komentarz, który dostałem od jednego z użytkowników naszego serwisu. Ponieważ nie do końca mogę się do niego ustosunkować, toteż umieszczam go jako uzupełnienie powyższego testu. "..Canon wszystkich przegonił z zoomem 24-1200 / 50x. Fotografowanie aparatem Fujifilm HS30EXR w trakcie filmowania to nieporozumienie. W trakcie filmowania z zoomem ostrość/autofocus szaleje bardziej niż niejeden wariat w psychiatryku. Fujifilm S6500fd podczas filmowania zachowywał się dobrze...". Będę wdzięczny za ustosunkowanie się do tej opinii.
Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||