Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic Leica DG VARIO-SUMMILUX 25-50 mm f/1,7 ASPH. - Mercedes wśród obiektywów

ciąg dalszy...

Głębia ostrości

Wyjątkowa ostrość i wysoka rozdzielczość na całej powierzchni kadru

Tak jak już pisaliśmy wcześniej obiektyw spełnia rygorystyczne standardy optyczne narzucone przez firmę Leica Camera AG, umożliwiając uzyskanie wyjątkowej ostrości i rozdzielczości w całym zakresie ogniskowych co potwierdzają zamieszczone obok zdjęcia.

Fotografowanie z bliskich odległości

Minimalna odległość ustawiania ostrości wynosi 28 cm (31 cm przy 50 mm), a maksymalny współczynnik powiększenia to 0,42× (odpowiednik dla 35 mm).

krzywa MTF

Idealnie zatem obiektyw sprawdzi się przy fotografowania jedzenia i np. powiększaniu dań i innych małych przedmiotów, jak również małych i delikatnych obiektów, takich jak np. różnego rodzaju owady. 

Średnica obiektywu

Nasze kreatywne działania możemy zawsze wesprzeć stosując odpowiednie filtry szare lub polaryzacyjne, o ile oczywiście mają one średnicę nie mniejszą niż 77 mm, gdyż taka jest średnica mocowania filtra w tym obiektywie.


Aberracja Chromatyczna

Konstrukcja odporna na pył, zachlapanie i mróz

Konstrukcja obiektywu jest solidnie wykonana, odporna na kurz oraz zachlapania, a także na niskie temperatury (do –10°C). Pamiętajmy jednak, że pyłoszczelność i bryzgoszczelność nie jest tożsama z wodoodpornością tzn. producent nie zaleca kąpieli z obiektywem.

 

Uszczelnienia

 

Ale na pewno w zmiennych warunkach pogodowych obiektyw dobrze sprawdzi się w terenie, podczas podróży, zarówno przy filmowaniu jak i fotografowaniu.


Architekt Warszawy
GH6 + testowany obiektyw i udało się delikatnie wydobyć z otoczenia odlany z brązu pomnik prof. Jana Zachwatowicza zwróconego w kierunku Zamku Królewskiego, w którego odbudowę konserwator włożył najwięcej pracy i starań. fot. K. Patrycy

Idealny do filmowania

Obiektyw ma wystarczająco szybki i dokładny system AF oraz możliwość płynnej zmiany przysłony, co ma ogromne znaczenie dla współczesnych twórców treści, którzy chcieliby nagrywać filmy 4K i robić zdjęcia zachowując pewien dystans od rejestrowanego obiektu. Aparat do którego podepniemy testowany obiektyw płynnie dostosuje parametry ekspozycji do zmieniającej się jasności, zmiany ogniskowej lub podczas wykonywania ujęć panoramicznych.

 


Jak już pisaliśmy wcześniej pierścień ostrości został wyposażony w sprzęgło, które umożliwia ręczne, intuicyjne ustawienie jej. Filmujący obiektywem Leica DG VARIO-SUMMILUX 25–50 mm f/1,7 ASPH docenią też mechanizm zmiejszający efekt tzw. „oddychaniu obiektywu”.


Papierowa Głębia ostrości

Uniwersalna i pożądana jasność f/1,7

Bardzo ważnym elementem obiektywu jest jego stała, dość duża i unikalna jasność (f/1,7), jak na zoom, w całym zakresie ogniskowych. Ta cecha sprawia, że jest to obiektyw o wszechstronnych zastosowaniach: od fotografowania we wnętrzach przy słabym oświetleniu po komponowanie portretów z charakterystycznym, bardzo ładnym i o regularnym kształcie efektem bokeh w tle .

 

Tak jak pisaliśmy wcześniej płynne sterowanie 9-listkową przysłoną (do f/16) umożliwia nagrywanie filmów z niezwykle subtelnymi zmianami ekspozycji podczas zbliżania się do rejestrowanego obiektu lub panoramowania. W przypadku używania obiektywu z dedykowanym aparatem LUMIX (np. z Panasonic LUMIX GH6) kąt obrotu pierścienia ostrości można dostosowywać ręcznie.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 06-11-2023
 
godzina dodania: 00:00
 
odsłon: 3663
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23


Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.116) / 0.095

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |