testowe TEST: Nikon D750 - pełnoklatkowy artysta - pełny test z Foto-Kuriera 10/14
ciąg dalszy...
Dynamika
![]() Zakres dynamiki w testowanym Nikonie jest na dość dobrym poziomie i wynosi 6 i 2/3 EV.
Zakres
dynamiki w testowanym Nikonie wynosi 6 i 2/3 EV. Jest to dość dobre
osiągnięcie. Charakterystyka dynamiki była na podobnym poziomie również w
Nikonie D700. W tej kategorii przyznajemy 5,4 punktu.
Odwzorowanie barwne
![]()
Przy
świetle żarowym ustawienie balansu w tryb Auto nie sprawdza się
najlepiej. W tym trybie na zdjęciach widać wyraźną żółtą dominantę.
Zdecydowanie lepiej skorzystać z trybu Żarowy lub ustawić samemu
temperaturę barwową. W obu przypadkach otrzymamy zadowalające efekty. W
przypadku światła błyskowego jest trochę inaczej. Nikon przy ustawieniu w
tryb Auto poradził sobie dobrze z odwzorowaniem kolorów. Podobnie było w
trybie Słońce i przy ręcznie wybieranie temperaturze barwowej (K). Przy
ustawieniu balansu bieli na światło błyskowe pojawiła się lekka
magentowa dominanta.
![]()
Funkcje edycyjne i kreatywność
Nowo
wprowadzony przez firmę Nikon system Picture Control drugiej generacji
ułatwia kontrolę nad rejestrowanymi zdjęciami podczas fotografowania,
jak i na dalszym etapie pracy. Aparat ma bogate funkcje edycyjne łącznie
z możliwością konwersji plików RAW (NEF) na JPEG. Dodatkowe możliwości
kreatywne oferuje wbudowana w aparat funkcja zdjęć poklatkowych, która
pozwala rejestrować serie zdjęć z płynnymi przejściami ekspozycji za
pomocą prostych operacji w menu. Za możliwości edycyjne przyznajemy 6 punktów.
Możliwości multimedialne Nikon D750 umożliwia rejestrowanie materiałów wideo do formatu Full HD (1080p) z częstotliwością 50p/60p. Specjalne menu znacznie upraszcza rejestrowanie obrazów wideo, umożliwiając zapisanie wszystkich ustawień filmowania w jednym miejscu. Sterowana elektrycznie przysłona może być przymykana i otwierana podczas nagrywania. Ponadto, aparat oferuje czysty sygnał wyjściowy HDMI oraz umożliwia jednoczesne nagrywanie materiału w pełnej rozdzielczości na karcie pamięci i na zewnętrznym rejestratorze. Podczas filmowania w trybie M można ustawić czułość w zakresie od ISO 100 do odpowiednika wartości ISO 51 200, a dla funkcji automatycznego doboru czułości można określić maksymalną wartość ISO, która ma być stosowana, począwszy od ISO 200. Opracowana przez Nikona funkcja trójwymiarowej redukcji szumów ogranicza przypadkowe szumy, dystorsję i migotanie powstające przy filmowaniu z wykorzystaniem wysokich czułości. W trybie wyświetlania obszarów prześwietlonych ekran dokładnie je wskazuje. Wejście mikrofonu stereofonicznego i wyjście audio umieszczone pod oddzielną gumowaną osłoną z lewej strony korpusu umożliwiają precyzyjną, niezależną regulację poziomów dźwięku przed nagrywaniem i w jego trakcie. Można ponadto wybrać zakres częstotliwości dźwięku (szeroki/głos) oraz ustawić redukcję szumu wiatru podczas nagrywania za pomocą wbudowanego mikrofonu. Aparat ma dwa gniazda kart pamięci typu SD przystosowane do współpracy z kartami SDXC i UHS-I (D700 ma jedno).
![]() Nowym Nikonem D750 możemy filmować do Full HD/60p
Nikon D750 to pierwsza z zaawansowanych lustrzanek Nikona, która ma wbudowany interfejs Wi-Fi [3]. Umożliwia on szybkie przesyłanie pełnoklatkowych zdjęć na smartfon lub tablet, a także zdalne wyzwalanie migawki.
![]()
data dodania: 16-12-2019
godzina dodania: 16:00
odsłon: 19234
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 11/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 11/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII oraz Tamrona 16-30 mm f/2,8. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R6 M III; 32,5 miliona pikseli, Open Gate, nowa jakość - dostępność i cena 6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji. ![]() Nikon w Złotych Tarasach - już od 19 listopada 2025 r. - a jego imię to 278 19 listopada 2025 r. w galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie nastąpi oficjalne otwarcie pierwszego w Polsce flagowego salonu marki Nikon. Będzie przestrzenią spotkań, inspiracji i doświadczeń, stworzoną z myślą o wszystkich pasjonatach fotografii i ... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||