testowe TEST: Canon EOS M5 - mały, flagowy bezlusterkowiec - TEST Foto-Kurier 4/2017ciąg dalszy...
Canon EOS M5 + EF-M18–150 mm f/3,5–6,3 IS STM; Par. eksp.: 1/640 s; ISO 250; f/6; f=92 mm; fot. K. Patrycy
Plusem wizjera jest to, że został on umieszczony centralnie w korpusie, dzięki czemu zapewniono komfort, do jakiego przywykli fotografowie korzystający z lustrzanek. Wizjer ma dużą częstotliwość odświeżania (120 kl./s), ale pomimo tego nie możemy mówić o płynności obserwacji obrazu analogicznej do wizjerów optycznych. Nadal wizjery optyczne, nie tylko Canona, pod tym względem są dużo lepsze. Gdy motyw widziany w wizjerze jest jasny to jego obraz jest bardzo dobry, ale przy ciemniejszych motywach już nie jest tak różowo. Na ciemniejszych partiach widzimy wyraźną, typową dla większości wizjerów elektronicznych, pulsującą kaszkę szumu chrominancji, co jest dość irytujące i niestety męczy nasz wzrok. Zaletą wizjerów elektronicznych ma być obecność pełnej informacji o parametrach ekspozycji przed jej wykonaniem jak i po zarejestrowaniu pliku oraz możliwość obserwowania efektów naszej pracy i tak też jest w przypadku tego wizjera, i te cechy są największą zaletą wizjerów elektronicznych. W testowanym wizjerze możemy zobaczyć również (po przełączeniu przyciskiem INFO [8]: 3 pozycje warstwy siatki (wyświetlane za pomocą cienkich czarnych linii [9]), histogram (jasność/RGB), poziomnicę elektroniczną [10] czy też różne formaty obrazu. Tak jak już pisaliśmy wizjer elektroniczny wykonany jest w technologii OLED, a ekran w LCD.
Niestety Canon wzorem wielu producentów bezlusterkowców
nie zachował jednolitej technologii produkcji ekranu i wizjera
elektronicznego co skutkuje trudnością z jednakowym odwzorowaniem
kolorystycznym rejestrowanych zdjęć. Łatwiej byłoby ocenić na ekranach
kolorystykę, gdyby ich wyświetlanie odbywało się na urządzeniach
wytwarzanych w tej samej technologii. Ale z drugiej strony, czy ocena
kolorystyczna i jakościowa na tak małych i w porównaniu z monitorami
graficznymi niedoskonałych elementach wyświetlających ma sens? Na to
pytanie musicie już Państwo odpowiedzieć sobie sami.
data dodania: 14-12-2018
godzina dodania: 10:30
odsłon: 6874
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM 2 listopada 2023 r. Canon zaprezentował trzy nowe obiektywy RF oraz dwa nowe adaptery Power Zoom. Jednym z nich jest Canon RF 24-105 mm f/2,8L IS USM Z, pierwszy z obiektywów z pierścieniem płynnej regulacji przysłony, który został przystosowany do współpracy z adapterem zmiany ogniskowej typu Power Zoom. W kwietniu obiektyw wraz z Canonem EOS R5 trafił do naszej redakcji wraz z adapterem PZ-E2B, z którym go testowaliśmy. Dzięki temu powstała ta publikacja. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |