testowe W tym miejscu nie ma nic
Autor wystawy: Zbiorowa
Do kiedy: 30.05.2010 Miejsce prezentacji: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki Ulica: pl. Szczepański 3a , Miasto: 31-011 Kraków, Telefon: 12/422 40 21, 12/422 10 52, strona www: www.bunkier.art.pl e-mail: bunkier@bunkier.art.pl W tym miejscu nie ma nic to nowy, niezależny projekt brytyjskiego kuratora i artysty Jasona Evansa – stworzony specjalnie na potrzeby Miesiąca Fotografii w Krakowie 2010 – prezentujący skonstruowaną wizję lat 90. w Wielkiej Brytanii. Materią do tej konstrukcji są zarówno prace fotograficzne przedstawione w formie jednakowych wymiarów reprodukcji, tworzących nieprzerwany rząd obrazów, jak i prace wideo. Vinca Petersen, Riot girl W latach 90. Wielka Brytania zdobyła rozgłos jako światowe centrum nieskrępowanej twórczości. Fenomen Young British Artists przyniósł młodym brytyjskim artystom niezwykle szybką karierę oraz miejsce w kolekcjach największych światowych muzeów, a brytyjskie zespoły muzyczne tworzące ruch zwany Brit Pop zdobyły miłośników i naśladowców na masową skalę. Jednocześnie kraj przechodził głęboki kryzys, który przejawiał się w licznych zamieszkach i protestach, co pozostaje nieporównywalnie mniej znanym obliczem tych czasów. Przyczyny tych społecznych niepokojów tkwiły w przemianach społecznych i ekonomicznych oraz w spopularyzowaniu alternatywnego stylu życia i zaowocowały decyzjami rządu, które trwale wpłynęły na oblicze Wielkiej Brytanii. Autorski wybór często zapomnianych zdjęć i prac wideo dokonany przez Evansa rzuca wyzwanie hasłu „Cool Britannia”, które promowano w Wielkiej Brytanii w tej dekadzie. Brytyjska rzeczywistość tego czasu, dokumentowana przez prezentowane prace, to zróżnicowany okres dorastania pod rządami Thatcher, depresji spod znaku Johna Majora, narodzin alternatywnej kultury młodzieżowej, a wraz z nią nowych gatunków muzycznych takich jak rave i grunge, oraz wzrost popularności półsyntetycznych narkotyków, takich jak Ecstasy. To również czas definiowania siebie w opozycji do dominujących wartości oraz rozkwitu separatyzmu i rozszczepienia. Wiele obrazów dotyka utopijnej idei Podróżników New Age, gwałtownych zamieszek ulicznych manifestujących niezgodę na zastany stan rzeczy, alternatywnych wizji politycznych i społecznych oraz całkowicie nowej estetyki subiektywnego realizmu. Na potrzeby wystawy dekadę otwierają Zamieszki Poll Tax z 1990 roku a zamyka akcja uliczna „Guerilla Gardening” z 2000 roku. Liczne narracje fotograficzne i wideo, m.in. Vinci Petersen i Wolfganga Tillmansa, zostały przypomniane bez ingerencji i pomimo tego, że nie ułożono ich zgodnie z żadnym planem dokumentalnym, stają się niezamierzonym testamentem tamtych czasów. Jason Evans (1968) to osoba wymykająca się klasyfikacji: funkcjonuje zarówno jako artysta jak i fotograf komercyjny, kurator, autor tekstów, jest także wykładowcą University College for Creative Arts w Farnham. W swoim dorobku ma wystawy w Tate Britain, Tate Modern, V&A, a jego prace znajdują się w kolekcji Tate. Jako fotograf zasłynął ze zdjęć mody z początku lat 90. (w 1991 zaczął publikować w kultowym magazynie i-D, prace z tego okresu pokazywane były podczas obszernej prezentacji w kwietniu tego roku w Londyńskiej Photographers' Gallery). data dodania: 09-05-2010
godzina dodania: 01:18
powrót na stronę główną »
Zobacz także:Albumy do lamusa: aż 86% osób - według raportu firmy Epson - ma albumy ze zdjęciami, do których… nie zagląda
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |