6 listopada 2018 roku zadebiutowała Leica Q-P. Aparat nie ma na korpusie czerwonego loga Leica. W zamian wygrawerowano na górnej płycie korpusu klasyczny znak Leica ....
20 listopada w hali Expo XXI w Warszawie, poznaliśmy zwycięzców 10. edycji konkursu fotograficznego VIVA! Photo Awards. Grand Prix oraz nagrodę pieniężną otrzymał Kamil Szkopik...
W ramach cyklu ,,Druga strona obiektywu’’ przedstawiamy wywiad z Tomkiem Sikorą, wybitnym fotografem, autorem kilkudziesięciu wystaw na całym świecie oraz 80...
Mechanika i ergonomia na bardzo dobrym poziomie, wysoka rozdzielczość, szybki system autofocusu – to niektóre kluczowe cechy uniwersalnego, jasnego zoomu Sony FE...
W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę,...
29 czerwca 2017 r., czyli na początku wakacji ubiegłego roku Canon zaprezentował lustrzankę cyfrową EOS 200D - najlżejszą lustrzankę APS-C z odchylanym ekranem. W nieco...
W Bydgoszczy, w dniach 10 – 17 listopada 2018 r., w chwili, w której pisaliśmy ten artykuł odbywał się Międzynarodowy Festiwal Filmowy EnergaCAMERIMAGE 2018. Zgromadził on...
O tym, co to jest fotoceramika interaktywna QR, jak działa i jakie ma zastosowanie, rozmawialiśmy już w wywiadzie przeprowadzonym ponad 2 lata temu...
„Komunikacja” to temat dziewiątego, ostatniego w tym roku etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Był to etap, na który przyszło bardzo wiele różnorodnych prac...
W tym numerze przedstawiamy wyniki kolejnej edycji konkursu organizowanego przez KAF. Tym razem jego tematem był „Portret dynamiczny”. Jury konkursu spośród...
Sony FE 24-70 mm f/2,8 GM - uniwersalny, jasny, solidny
Mechanika i ergonomia na bardzo dobrym poziomie, wysoka rozdzielczość, szybki system autofocusu – to niektóre kluczowe cechy uniwersalnego, jasnego zoomu Sony FE 24-70 mm f/2,8 GM. Zapraszamy do lektury testu obiektywu wartego większej uwagi.
Mechanika i ergonomia
Sony FE 24-70 mm f/2,8 GM, zaprezentowany w lutym 2016 roku to w sumie trzecia konstrukcja producenta o takim zakresie ogniskowych i stałym świetle f/2,8, ale pierwsza z flagowej serii G Master. Analogiczny obiektyw ma niemal każda z konkurencyjnych firm (Canon, Nikon, Pentax, Sigma czy Tamron. Wybrane porównujemy w tabeli na str. 44).
Testowany zoom nie jest obiektywem lekkim, ale tego typu solidnie wykonana konstrukcja o dużej średnicy soczewki musi trochę ważyć (886 g). Zestawiając do testowanego zoomu konkurencyjne modele, to od Sony 24-70 mm f/2,8 GM lżejsze są jedynie trzy z porównywanych dziewięciu obiektywów (Tamron, Pentax, Canon).
Sony 24–70 mm nie ma wbudowanego systemu stabilizacji optycznej, gdyż korpusy aparatów Sony mają wbudowaną stabilizację matrycy i dlatego producent raczej nie wyposaża swoich obiektywów w takie systemy, choć konkurencja nie śpi… (np. Panasonic).
więcej Foto-Kurier 12/2018 str. 40
opublikowano: 2018.12.07 10:41:59
licznik odwiedzin: 39
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024