6 listopada 2018 roku zadebiutowała Leica Q-P. Aparat nie ma na korpusie czerwonego loga Leica. W zamian wygrawerowano na górnej płycie korpusu klasyczny znak Leica ....
20 listopada w hali Expo XXI w Warszawie, poznaliśmy zwycięzców 10. edycji konkursu fotograficznego VIVA! Photo Awards. Grand Prix oraz nagrodę pieniężną otrzymał Kamil Szkopik...
W ramach cyklu ,,Druga strona obiektywu’’ przedstawiamy wywiad z Tomkiem Sikorą, wybitnym fotografem, autorem kilkudziesięciu wystaw na całym świecie oraz 80...
Mechanika i ergonomia na bardzo dobrym poziomie, wysoka rozdzielczość, szybki system autofocusu – to niektóre kluczowe cechy uniwersalnego, jasnego zoomu Sony FE...
W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę,...
29 czerwca 2017 r., czyli na początku wakacji ubiegłego roku Canon zaprezentował lustrzankę cyfrową EOS 200D - najlżejszą lustrzankę APS-C z odchylanym ekranem. W nieco...
W Bydgoszczy, w dniach 10 – 17 listopada 2018 r., w chwili, w której pisaliśmy ten artykuł odbywał się Międzynarodowy Festiwal Filmowy EnergaCAMERIMAGE 2018. Zgromadził on...
O tym, co to jest fotoceramika interaktywna QR, jak działa i jakie ma zastosowanie, rozmawialiśmy już w wywiadzie przeprowadzonym ponad 2 lata temu...
„Komunikacja” to temat dziewiątego, ostatniego w tym roku etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Był to etap, na który przyszło bardzo wiele różnorodnych prac...
W tym numerze przedstawiamy wyniki kolejnej edycji konkursu organizowanego przez KAF. Tym razem jego tematem był „Portret dynamiczny”. Jury konkursu spośród...
W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę, a następnie na kolejne punkty w Polsce. O idei WPS rozmawiamy z Tomaszem Taberskim, CEE Business Unit Manager Imaging Division.
Foto-Kurier: Kilkanaście lat temu fotografujący, w większości przypadków, musiał przyjść do laboratorium fotograficznego, żeby dowiedzieć się co zarejestrował na filmie. Dlatego też liczba laboratoriów fotousługowych w Polsce oscylowała wokół liczby 5000 i każde z tych laboratoriów wychodziły na swoje. Powszechnie znane były sieci Kodak Express, Fujicolor, Konica Photo Express i Agfa StarPrint. Dziś już tylko nieliczni z nas pamiętają tamte czasy, a młodzi ludzie w wielu przypadkach nigdy nie mieli potrzeby wejść do laboratorium usługowego. Dzisiaj z powyższych sieci zostały jedynie szyldy lub puste lokale. I w takich realiach w ubiegłym roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę. Dlaczego właśnie wtedy wybrano Warszawę na kolejną lokalizację, w której otworzono pierwszy w Polsce i czwarty na świecie WPS? Tomasz Taberski: Wbrew pozorom, Laboratoria w Polsce, szczególnie te w mniejszych miejscowościach znalazły sposób na pozytywną zmianę w nowych realiach rynkowych. Mamy tutaj wiele pozytywnych przykładów, jak choćby Tarnów, Żywiec, Ustroń. Nie zmienia to jednak faktu, iż rzeczywiście, szczególnie w dużych miastach, młodzi ludzie mało interesują się fotografią na papierze. W związku, z tą sytuacją Fujifilm na świecie postanowiło pokazać nowy sposób na zmianę tej sytuacji. Zaczęliśmy w dużych miastach, stolicach. Dlatego w Polsce wybór padł na Warszawę.
więcej Foto-Kurier 12/2018 str. 47
opublikowano: 2018.12.07 11:11:14
licznik odwiedzin: 64
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024