Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 5/2021

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 5/2021
OD REDAKCJI
str. 3
NAJLEPSZE Z NAJLEPSZYCH
str. 6
Najlepsze z najlepszych - marzec 2021
str. 6
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu foto-kurier.pl.

wi�cej
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 14
Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD z mocowaniem Sony
str. 14
22 kwietnia 2021 roku Tamron zapowiedział wprowadzenie na rynek uniwersalnego zmiennoogniskowego teleobiektywu o jasności f/5–6,7 z przeznaczeniem...

wi�cej
Sony FE 14 mm f/1,8 G Master – niewielki, superszerokokątny
str. 19
20 kwietnia 2021 r. firma Sony zaprezentowała najnowszy obiektyw Sony z mocowaniem typu E klasy G Master – Sony FE 14 mm f/1,8 (model SEL14F18GM).

wi�cej
Polaroid Go
str. 20
Canon EOS R3
str. 22
14 kwietnia 2021 r., Canon poinformował o realizowanych obecnie pracach nad aparatem Canon EOS R3 – najnowszym, szybkim i ultraresponsywnym bezlusterkowcem dla...

wi�cej
FOTO RYNEK
str. 24
Wystawy fotograficzne bez wydruków - EPSON Lightscene
str. 24
Epson wprowadził do oferty nowy, laserowy projektor 3LCD z serii Lightscene, przeznaczony do projekcji digital signage w muzeach, galeriach, centrach...

wi�cej
200 mln i Samsung łączy się z Olympusem?
str. 25
W marcu świat futurystów technologicznych obeszła wiadomość, że Samsung pracuje nad smartfonem, w którym rozdzielczość matrycy aparatu ma mieć 200 mln pikseli. Tym samym...

wi�cej
KONKURS
str. 26
World Press Photo 2021
str. 26
15 kwietnia ogłoszono wyniki 64. konkursu World Press Photo 2021. Nagrodzone zdjęcie roku wykonano 5 sierpnia 2020 roku. Jest na nim Rosa Luzia Lunardi (85 lat) objęta...

wi�cej
WYWIAD MIESIĄCA
str. 36
Zbigniew Furman portret kreatywny
str. 36
Zbigniew Furman fotografuje z sukcesami od kilkudziesięciu lat. Jest autorem wielu fotoreportaży, zdjęć modowych i reklamowych. Od wielu lat zajmuje się portretem studyjnym...

wi�cej
TEST
str. 46
TEST Nikkor Z 24-70 mm f/4 S
str. 46
Uniwersalny zoom standardowy jest na wyposażeniu praktycznie każdego mniej lub bardziej świadomie fotografującego. Można nim z powodzeniem fotografować krajobrazy, uprawiać...

wi�cej
PORADY
str. 54
Okiem Ekspertów
str. 54
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna?

wi�cej
PROMOCJA
str. 60
Jakość pliku wyjściowego do wykonania fotoceramiki
str. 60
Choć z pozoru odpowiednie przygotowanie zdjęć to bardzo prosta sprawa, to wielu sprawia ono kłopot. Czyli o tym jakie zdjęcie dostarczyć do producenta fotoceramiki,...

wi�cej
KONKURS
str. 62
PORADY
str. 64
ABC filmowania aparatem cz. IV - akcja, b-roll, streaming
str. 64
Każdy materiał filmowy składa się w z dwóch rodzajów ujęć. Pierwsze dotyczą akcji i starają się jak najlepiej opowiedzieć daną historię. Drugie to tzw. b-roll, potocznie...

wi�cej
KONKURS
str. 72
LIGA FOTO-KURIERA 2021
str. 74
Uśmiech
str. 74
Trzeci etap Ligi Foto-Kuriera 2021 już za nami. Tematem jego był „Uśmiech”. Okazał się on dość trudnym, ale wystarczająco inspirującym do stworzenia wielu...

wi�cej





ABC filmowania aparatem cz. IV - akcja, b-roll, streaming

ABC filmowania aparatem cz. IV - akcja, b-roll, streaming


Każdy materiał filmowy składa się w z dwóch rodzajów ujęć. Pierwsze dotyczą akcji i starają się jak najlepiej opowiedzieć daną historię. Drugie to tzw. b-roll, potocznie określane przez operatorów mianem przebitek. Mają one za zadanie urozmaicić wideo i zwrócić uwagę na dodatkowe elementy. Właśnie na tych dwóch rodzajach ujęć skupimy się w kolejnej części poradnika „ABC filmowania aparatem”. Będzie też o streamingu wideo, bo zyskuje on na popularności, a współczesne aparaty umożliwiają rozwinięcie tutaj skrzydeł.

 

Długie i barwne opisy dodają książkom unikatowego charakteru. Pokazują kunszt autora, są w stanie urozmaicić główną historię. Opisy umożliwiają również Czytelnikowi lepsze zrozumienie głównej fabuły i wierniejsze wyobrażenie sobie postaci oraz środowiska, w którym toczy się akcja. Podobnie jest z filmowymi „przebitkami”. Opowiadając historię w filmie musimy pokazać nie tylko głównych bohaterów, ale też właśnie otoczenie, w jakim się znajdują. Nasz film stanie się wtedy bardziej atrakcyjny, umożliwi też łatwiejsze połączenie niektórych głównych ujęć w post produkcji. Jednak przebitki te nie powinny być nagrywane byle jak. Często akcja filmu wyznacza nam już określone miejsce, w którym powinna znaleźć się kamera. Dlaczego? Aby to zrozumieć w pierwszej kolejności warto nauczyć się, gdzie w naszym filmie jest oś akcji i jak kształtować samą opowieść.

ABC filmowania aparatem - akcja, b-roll, streaming [wideo]

 

więcej Foto-Kurier 5/2021 str. 64

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność
fotografia
Hasselblad 907X 100C - średnioformatowa klasyka w nowym wydaniu - cena i dostępność


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.133) / 0.119

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |