Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 1-2/2022

ok�adka czasopisma Foto Kurier



złap lub kliknij na róg strony 
Spis treści 1-2/2022
OD REDAKCJI
str. 3
NAJLEPSZE Z NAJLEPSZYCH
str. 6
Najlepsze z najlepszych - listopad 2021
str. 6
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu foto-kurier.pl.

wi�cej
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 14
DJI Mavic 3
str. 14
5 listopada 2021 roku DJI zaprezentował nowy składany dron DJI Mavic 3. Wyposażono go w większą i lepszą matrycę, system dwóch aparatów, możliwość wielokierunkowego wykrywania...

wi�cej
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera filmująca w 8K
str. 22
19 stycznia 2022 r. Canon zaprezentował hybrydową kamerę filmową Canon EOS R5 C, która łączy profesjonalne funkcje kinowe serii Cinema EOS z fotograficznymi systemu EOS R.

wi�cej
FOTO RYNEK
str. 28
Wymienna optyka nadal górą
str. 28
Bazując na danych publikowanych w raportach Camera & Imaging Product Association ogłoszonych do 5 stycznia 2022 roku można powiedzieć, że na świecie od stycznia...

wi�cej
KONKURS
str. 30
RED BULL ILLUME 2021
str. 30
Poznaliśmy tegorocznego głównego zwycięzcę konkursu fotografii sportowej i przygodowej Red Bull Illume. Został nim Amerykanin Will Saunders, który na swoim zdjęciu...

wi�cej
WYWIAD MIESIĄCA
str. 40
Tomasz Zienkiewicz Fotografia sensualna i nie tylko
str. 40
Tomasz Zienkiewicz na YouTubie i Facebooku ma po ponad 35 tysięcy subskrybentów i fanów. W relacji z modelkami buduje dobry klimat i zaufanie tworząc fotografię...

wi�cej
KALENDARZ
str. 50
I CAN CHANGE THE WORLD Lavazza 2022
str. 50
Kalendarz zawiera portrety sześciorga zaangażowanych w sprawy społeczne i ekologiczne twórców – przedstawicieli tzw. aktywizmu artystycznego, w tym amerykańskiego muzyka...

wi�cej
TEST
str. 54
Uniwersalny zoom ze stałym światłem - Nikkor Z 24-120 mm f/4 S
str. 54
Nikkor Z 24-120 mm f/4 S to dość uniwersalny, standardowy zoom o zakresie ogniskowych, który zaspokoi nie tylko podstawowe potrzeby fotograficzne większości użytkowników. Bardzo...

wi�cej
PORADY
str. 62
Tajemnicza ogniskowa czyli smartfonowe zoomy
str. 62
W FK 12/21 prezentowaliśmy test Sony Xperia 1 III, który ma oryginalne rozwiązanie w postaci „skokowego zoomu” optycznego 70-105 mm. Jednak nie udało nam się wtedy...

wi�cej
PORADY
str. 70
ABC filmowania aparatem
str. 70
Szybko zmieniające się sceny, biegające po placu zabaw dzieci, czy uciekający przed mikrofonem rozmówcy, to koszmar początkującego operatora. Filmowiec dba o to, by ujęcia,...

wi�cej
PORADY
str. 76
Okiem Ekspertów
str. 76
Czy ocena zdjęcia może być obiektywna?

wi�cej
NAJLEPSZE Z NAJLEPSZYCH
str. 82
Najlepsze z najlepszych - grudzień 2021
str. 82
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu foto-kurier.pl.

wi�cej
Najlepsze z najlepszych - grudzień 2021
str. 82
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu foto-kurier.pl.

wi�cej



ABC filmowania aparatem

ABC filmowania aparatem


Szybko zmieniające się sceny, biegające po placu zabaw dzieci, czy uciekający przed mikrofonem rozmówcy, to koszmar początkującego operatora. Filmowiec dba o to, by ujęcia, które rejestruje oko kamery były stabilne i miłe w odbiorze dla widza. Niestety trudno to osiągnąć, gdy trzęsie się ręka. W kolejnej części poradnika o filmowaniu aparatem dla początkujących sięgniemy zatem po dodatkowe akcesoria. Omówimy pracę z gimbalem, który umożliwia stabilizowanie ujęć w ruchu.

 

Filmowcy od zawsze szukali sposobu na to, by nagrywane przez nich ujęcia były nie tylko ciekawe i dynamiczne, ale również stabilne. Nasze oko lepiej orientuje się w danej sytuacji, gdy jest w stanie umiejscowić wydarzenia w określonej przestrzeni. Stabilne ujęcia z pewnością to ułatwiają. Oczywiście nie zamierzamy zagłębiać się daleko w historię filmu, ale wystarczy spojrzeć na ostatnie 20 lat amatorskiej techniki filmowej, by uzmysłowić sobie, jak duży postęp dokonał się w dziedzinie stabilizacji kamer i aparatów. Dawniej, gdy filmowcy weselni korzystali raczej ze średniej wielkości kamer zapisujących dane nawet na taśmach lub dyskach twardych musieli sięgać również po większe stabilizatory. Szczytem marzeń był wtedy steadycam lub flycam, który dzięki odpowiedniemu wyważeniu i sile grawitacji umożliwiał ustabilizowanie średniej wielkości kamery i nakręcenie ciekawych ujęć na przykład tańczących na przyjęciu ludzi. Dziś stabilizatory mogą już przenosić znacznie mniejsze ciężary, jak aparaty APS-C lub pełnoklatkowe bezlusterkowce, co pozwoliło nie tylko na ich miniaturyzację, ale również znaczny rozwój tego typu urządzeń.

 

więcej Foto-Kurier 1-2/2022 str. 70

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Nowa technologia Sony działającą na poziomie aparatu zabezpieczająca przed fałszerstwami
fotografia
Foto-Kurier 6-7/22 w najlepszych salonach prasowych, dostępny on-line, przejrzyj całe wydanie, zamów papierową wersję


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



fotografia fotografia
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.110) / 0.093

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |