Wydania FK: 169,
publikacje: 9020,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2074,
galerie zdjęć: 288152,
użytkownicy: 9719
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Warsztaty filmowania lustrzankami
Już we wrześniu rozpocznają się warsztyty filmowe „EOS - Więcej niż zdjęcia”. Szkolenia mają za zadanie opanowanie praktycznych zagadnień związanych zrejestracją wideo za pomocą lustrzanek cyfrowych firmy Canon. Warsztaty połaczone z wykładami przebiegają w małych grupach, uczestnicy będą ćwiczyć filmowanie w różnych warunkach oświetleniowych.
W czasie szkoleń uczestnicy będą korzystać z następujacych aparatów, Canon EOS 5D Mark II, EOS 7D i EOS-1D Mark IV. Na miejscu będzie też wiekszość obiektywów tej firmy. Jak zapowiedzieli organizatorzy – warsztaty będą odbywały się w PIN-UP STUDIO w 2 terminach, jednodniowe (5 września) i trzydniowe (6-8 września).
Osobami prowadzącymi są,
Filip Kovcin – operator, producent, montazysta. Pracował przy następujacych filmach,„Handlarz cudów”, „Mała wielka miłość”, „Mała wielka miłość”, „Jak to jest być moją matką”, „Południe – północ”, „Haker”.
Jarosław Szoda – operator , autor zdjęć do filmów m.in. „Handlarz cudów”, „Wszystko będzie dobrze”, „Czas surferów”, „Jak zły sen”, „Egzekutor”.
Marek Lamprecht - montażysta. Współpracował między innymi przy montażu takich filmów jak „Fotograf snów”, „Chopin”, „Nagra - film o Stefanie Kudelskim”.
Robert Woźniak - od 10 lat specjalista d/s produktów foto/wideo w Canon Polska.
Program warsztatów 3-dniowych
6.09.2010 - Przegląd możliwości aparatów
8,30 - Rozpoczęcie,
9,00-9,30 – Powitanie, przedstawienie prowadzących i uczestników
9,30 - 10,00 - Wstęp do filmowania video - różnice między filmem a zdjęciami. Rola operatora w porównaniu z rolą fotografa, wybór formatu zapisu w zależności od kwestii estetycznych i wymagań technicznych. Filozofia zdjęć i filmu
10,00 - 10,30 - Wybór aparatu, zalety i wady aparatów EOS 5D Mark II, 7D i EOS-1D Mark IV. Filmowanie cyfrowymi lustrzankami, sposobu optymalizacji zapisu video HD, wygląd filmu wielkość matrycy, głębia ostrości, kąt widzenia / czas otwarcia migawki, parametry czasu zapisu
10,30 - 11,00 - Przygotowanie Twojego aparatu - własne wymagania, formaty plików, sposób kompresji wygania dotyczące estetyki obrazu, wybór sposobu pracy i wymagania dotyczące wydajności, parametry aparatów i ich ograniczenia
11,30 - 13,00 - Zagadnienia praktyczne, „Menu”, ustawienia ogólne, funkcje „preset” i konfiguracja indywidualna, kolor, kontrast/gamma, edytor Picture Style, tworzenie własnego stylu na poziomie aparatu (trwałe) w postprodukcji
13,00 - 14,00 - Lunch
14,00 - 15,00 - Obiektywy. W jaki sposób obiektywy zmieniają wygląd filmów i zdjęć, głębia ostrości. Różnice między obiektywami filmowymi a fotograficznymi, zoomy a „stałki”, stosowanie obiektywów IS (ze stabilizacją optyczną), stosowanie zewnętrznych akcesoriów do ustawiania i śledzenia ostrości
15,00 - 15,45 - Przegląd możliwości monitorowania, omówienie możliwości monitorów LCD lustrzanek. Zewnętrzne przenośne monitory LCD, monitorowanie na planie, stosowanie na planie monitorów dużych rozmiarów, strategie ustawiania ostrości
15,45 - 16,00 - Filmowy klaps - znaczenie i procedura
16,00 - 16,15 - Przerwa
16,15 - 16,30 - Zapis dźwięku - poziomu aparatu, mikrofony zewnętrzne, akcesoria innych firm
16,30 - 17,00 - Systemy stabilizacji aparatu - głowice video do statywów, wózki, ramiona i szyny, filmowanie z ręki, przegląd systemów stabilizacji aparatu
17,00 - 18,30 - Zagadnienia praktyczne „Stabilizacja i ruch kamery podczas filmowania” - wstęp, w jaki sposób publiczność ogląda film, jak za pomocą światła, głębi ostrości i ruchu kamery kierować wzrok widza w odpowiednią stronę. Zagadnienia związane z ruchem kamery/aparatu - technika przenoszenia ostrości (focus rack), panoramowanie, filmowanie z ręki
7.09.2010 - Filmowanie w praktyce
8,30 – Rozpoczęcie.
9,00 - 9,30 - Powitanie, pytania i odpowiedzi dotyczące tematów z dnia poprzedniego
9,30 - 10,00 - Określanie odpowiedniej ekspozycji - krzywe charakterystyczne
10,00 - 12,00 - Zagadnienia praktyczne „Szara karta i ekspozycja” - określanie odpowiedniej ekspozycji, Stosowanie szarej karty, ocena ekspozycji i balansu bieli na monitorach zewnętrznych, odpowiednie dopasowanie scen
12,00 - 13,00 - Oświetlenie - dyskusja i demonstracja. Temperatura barwowa, opcje sprzętowe - zestawy oświetleniowe, Odpowiednie dopasowanie scen, Green Screen (tylko omówienie i dyskusja) - ekspozycja, poświata, maski „garbage matte”
13,00 - 14,00 - Lunch
14,00 - 16,00 - Filmowanie - ćwiczenia praktyczne „jedno zadanie w różnych warunkach”. Dzień - na zewnątrz, noc – wewnątrz, dzień jako noc
16,00 - 17,00 - Zgrywanie materiału - wybór ujęć do oglądania
17,00 - 17,15 - Przerwa
17,15 - 20,00 - Oglądanie wybranych fragmentów zrobionych przez każdą grupę
8.09.2010 - Postprodukcja
8,30 – Rozpoczęcie.
9,00 - 9,30 - Powitanie, pytania i odpowiedzi dotyczące tematów z dnia poprzedniego
9,30-11,00 - Postprodukcja - Zgrywanie/kodowanie, Kodek H.264, opcje kompresji, głębia bitowa i szybkość transferu, plug-in EOS Movie dla Final Cut Pro, oprogramowanie kodujące innych producentów, postępowanie z kartami CF, strategie backupu i archiwizacji danych
11,00 - 11,15 - Przerwa
11,15 - 13,00 - Praca z programami do edycji filmów - Final Cut Pro, Avid, Edius
13,00 - 14,00 - Lunch
14,00 - 15,30 - Obróbka końcowa a wydajność
15,30 - 16,30 - Teorie korekcji koloru - kontrola obrazu na planie, płaskie filmowanie - do postprodukcji, możliwości wpływu na kolor w postprodukcji, Digital Intermediate - urządzenia i procedura
16,30 - 16,45 - Przerwa
16,45 - 17,45 - Scenariusze postprodukcji - komputery stacjonarne / Laptopy, edycja off line/on line, telewizja, zgrywanie materiału na taśmę filmową, konstruowanie budżetu postprodukcji
Ponieważ nie wszyscy zorientwali się o tym, że przedłużyliśmy termin przyjmowania zgłoszeń do 7 maja, a nadal są osoby, które mają niewykorzystane kody na Ligę - które dostały z opóźnieniem (przeciążenie systemu zgłoszeń). Dlatego przedłużyliśmy dla tych osób czas przyjmowania zgłoszeń do 12 maja do końca dnia tj. do 12 maja do godziny 23.59. To już termin ostateczny. Za utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za zrozumienie. Zamieszczony montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil
Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska.
Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace.
Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania
ponad 16 tys. złotych.
17 lipca 2023 roku firma Samsung Electronics zapowiedziała rozszerzenie swojej globalnej oferty monitorów ViewFinity o 27-calowy model ViewFinity S9 (S90PC). W Foto-Kurierze 4/23 testowaliśmy z powodzeniem 32-calowy monitor Samsung ViewFinity S8 (S80PB) o rozdzielczości UHD, natomiast w tym wydaniu do redakcji trafił 27-calowy Samsung ViewFinity S9 o większych możliwościach oraz z wyższą rozdzielczością matrycy (5K). Według zapewnień producenta został on zoptymalizowany pod kątem wszystkich narzędzi potrzebnych w obszarach związanych z projektowaniem graficznym i fotografią. Monitor został wyróżniony nagrodą CES Innovation Award.
6 marca 2024 r. firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych kart CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T. Nowe pojemne i szybkie karty pamięci z serii G mają zapewnić stabilność oraz niezawodność działania podczas długich sesji zdjęciowych. Karta Sony CEB-G480T (480 GB) umożliwia odczyt z szybkością do 1850 MB/s i zapis do...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024