testowe Test fotograficznej drukarki R3000 Epson Stylus Photo, nowa mutacja Epsona R2880 (pełna wersja artykułu z FK 2/2011)ciąg dalszy...Modyfikacje i nowe technologie Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 Vivid Magenta to materiały tego samego rodzaju co w 2880 i 3880, z tym, że najmniejsza kropla ma teraz wielkość 2 pl. Dodatkowo pojemność pojemników z tuszem jest teraz większa niż w 2880 i wynosi 25,9 ml. W nowym Epsonie można zastosować 9 pigmentowych atramentów. Przy czym naraz drukujemy za pomocą 8 z nich. Tusz czarny występuje jako matowy (MK) lub do powierzchni błyszczących (PK). Matowy pigment czarny pozbawiony jest otoczki żywicznej, dzięki czemu może głębiej wnikać w podłoże matowych papierów, zapewniając im większą głębię kolorystyczną i bardziej wysycony czarny kolor.
Już na pierwszy rzut oka widać, że tusze w R3000 mają znacznie większą pojemność niż w modelu R3880.
Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie. Niestety trwa to ok. 1,5 minuty, ale to dość istotne usprawnienie. Niestety tak jak i w modelach poprzednich, nie możemy, ze względów technologicznych, drukować przy braku któregokolwiek z innych tuszy. Tzn. gdy zabraknie tuszu np. żółtego, to pisma w czerni i bieli nie wydrukujemy. Trzeba albo skorzystać z innej drukarki, albo najzwyczajniej wymienić żółty tusz na nowy.
Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie.
Na ekranie LCD wyświetlany jest, w postaci grafiki, poziom poszczególnych tuszy.
I jeszcze jedna drobna, acz dość istotna zmiana: m.in. nowa wielkość kropli umożliwiła lepsze odwzorowanie kolorystyczne przestrzeni barw. Jest ona nieco szersza w porównaniu z tą, jaką uzyskiwano przy pomocy modelu 2880. (* Nazwą tą określono moduł przeliczający oparty na zgodnych z normami światowymi algorytmach tablic wyszukiwawczych, których zastosowanie umożliwia dokładniejsze dopasowywanie kolorów i gwarantuje, że każde zdjęcie zostanie wydrukowane według standardów wystawienniczych. Moduł ten bierze udział w „tłumaczeniu” informacji wysyłanej z komputera na drukarkę; tzn. zanim plik trafi z komputera do drukarki, jest optymalizowany w komputerze w module LUT. Po takiej konwersji wydruk ma mniejsze i bez przebarwień „ziarno”, i „uzupełnione” zostają brakujące elementy przestrzeni barwnej wydruku. Przestrzeń barw po zastosowaniu modułu LUT ma lepsze przejścia tonalne, jest „gładsza”, nie ma gwałtownych uskoków i dziur, często powodujących niemożliwość odzwierciedlenia danej barwy. Zastosowanie tej technologii pozwoliło również zminimalizować zjawisko metameryzmu, czyli różnego odbioru barw na wydruku obserwowanym w różnych warunkach świetlnych, np. w słoneczny dzień lub przy świetle żarowym, oraz umożliwiło lepsze odwzorowanie odcieni skóry.)
Czoło głowicy ma nową powłokę, dzięki której udało się poprawić precyzję ułożenia kropli względem siebie.
Sterownik Model 3000 wyposażono w interfejs użytkownika, nawiązujący wyglądem i funkcjonalnością do modelu klasy 2880. Możliwe jest też podpięcie profili papieru. Dzięki temu fotografowie mogą uzyskać żądany wynik już za pierwszym razem, co w konsekwencji ograniczy zużycie atramentów i podłoży.
Przed wydrukiem możemy skorygować jego kolor, za pomocą sterownika do drukarki.
Tryb sterownika drukarki zapewnia kreatywną kontrolę nad tonami czarno-białymi oraz gradacją. Sterownik, bez względu na wybór przestrzeni wydruku (sRGB, AdobeRGB), bazuje na krzywych gamma 2,2, ale bez trudu w opcjach można zmienić tą krzywą na gammę 1,8. W sterowniku, po wybraniu opcji podglądu wydruku, mamy możliwość dokonania m.in. korekty kolorystycznej oraz nasycenia jasności i kontrastu.
Sterownik jest intuicyjny w obsłudze
data dodania: 20-04-2011
godzina dodania: 01:41
odsłon: 195048
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Kilka dni zakupilem ta drukarke..KLASA!!!!POLECAM!!!
Masakra efekty i jakość jaką można osiągnąć na drukarce powalają na kolana. Fotolab zostaje w tyle. Ciekawe jak finansowo to wypada.
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |