testowe Test fotograficznej drukarki R3000 Epson Stylus Photo, nowa mutacja Epsona R2880 (pełna wersja artykułu z FK 2/2011)ciąg dalszy...
Linie pionowe (ułożone równolegle do kierunku przesuwu papieru), tak jak i w modelach poprzednich, są nieco gorzej odwzorowane niż linie poziome. W szczególności dotyczy to wydruków tzw. szybkich (tryb Speed), o rozdzielczości 1440×720 pikseli. Przy wydrukach o większej rozdzielczości – 1440×1440 różnica ta minimalizuje się.
Wszystkie barwne gradienty odwzorowane zostały bez zarzutu
Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych.
Skan zdjęcia testowego wydrukowanego w formacie A3+ bez ramek. Jeśli ktoś miał jeszcze wątpliwości, co do jakości wydruku, to w tym przypadku powinien je stracić (fot.Epson).
Wydruki czarno-białe Ten sam, co wyżej omówiony motyw testowy, wydrukowaliśmy zarówno na papierze błyszczącym (Premium Glossy Photo 255 g/m˛), jak i matowym (Archival Matte 192 g/m˛) w najwyższej rozdzielczości. W obydwu przypadkach uzyskaliśmy bardzo dobre wysycenie czernią. Wszystkie przejścia tonalne są płynne, a rozdzielczość bardzo dobra. Tym razem wydruki na papierze błyszczącym są bardziej kontrastowe, a przez to ma się wrażenie większej ostrości i mniejszego rozmycia detali. Być może na fakt ten wpływa też zmniejszenie minimalnej wielkości kropli do 2 pl.
Sterownik umożliwia również korygowanie wydruków czarno-białych
O ile w przypadku modelu Epson R3880 zdecydowanie do wydruków czarno-białych polecaliśmy papier matowy, o tyle w przypadku modelu R3000 sprawa pozostaje otwarta. Dobór nośnika wydruku zależeć będzie jedynie od drukującego. Na papierze z połyskiem czarno-białe wersje pól przepływów CMYK oraz RGB nie wykazywały żadnych smug pionowych, tzn. równoległych do kierunku przesuwu papieru w drukarce, co zdarzało się w przypadku poprzednich modeli drukarek. Brawo.
Czasy drukowania Dla papieru Premium Glossy Photo Paper (błyszczący, 250 g/m˛) czas wydruku wynosił 9 min 30 s (5760×1440 dpi, od momentu rozpoczęcia druku przez drukarkę). Zdjęcie drukowane było w formacie A3+ bez marginesów w przestrzeni barw sRGB. To około 1 minutę krócej w odniesieniu do modelu R2880. Niby to niewiele, ale przy drukowaniu większej liczby zdjęć to 10-procentowe skrócenie czasu dla wydruków o najwyższej jakości da się zauważyć i wymiernie odczuć.
Jeśli myślimy o wydrukach wystawowych formatu A3+, wykonywanych w najwyższej rozdzielczości, to musimy się liczyć z tym, że nasz wydruk będzie trwał ok. 9,5 minuty.
Po wydrukowaniu pliku testowego na papierze błyszczącym dokonaliśmy wydruku na papierze matowym Archival Matte tego samego pliku o tej samej rozdzielczości i w tej samej wielkości. Przed rozpoczęciem drukowania sterownik wymusza zmianę tuszu z fotograficznego na matowy, i dopiero po tej zmianie umożliwia dobór odpowiedniego (w tym przypadku matowego) papieru. Po zaakceptowaniu nowego nośnika drukarka automatycznie dokonuje zmiany tuszu na matowy. Proces ten trwa ok. 80–90 sekund, a następnie rozpoczyna się proces właściwego drukowania, który w przypadku tego rodzaju papieru jest nieco krótszy i trwa około 9 minut. I tu od razu pojawia się jedna uwaga praktyczna: przy planowaniu większej ilości różnych wydruków najlepiej podzielić je na te wykonane na nośnikach, do których jest potrzebny atrament czarny matowy, i na pozostałe. Pozwoli to zaoszczędzić czas na niepotrzebnych, ciągłych zmianach tuszu.
Kolejna seria wydruków dotyczyła plików czarno-białych. Tym razem zaczęliśmy od wydruków na papierze matowym. Krótko i zwięźle. Jakość bardzo dobra. Dobre wysycenie czerni. Bardzo dobra rozdzielczość drukowanych zdjęć. Dobre przejścia tonalne, duża szczegółowość wydruku – zarówno przy rozdzielczości 5760×1440 dpi (ok. 9 minut 20 sekund), jak i przy 1440×1440 dpi (4 minuty 30 sekund). Wniosek jest prosty: warto sprawdzić, czy do naszych celów nie będzie wystarczająca rozdzielczość wydruków 1440×1440 dpi. To nam pozwoli zaoszczędzić sporo czasu.
data dodania: 20-04-2011
godzina dodania: 01:41
odsłon: 195119
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Kilka dni zakupilem ta drukarke..KLASA!!!!POLECAM!!!
Masakra efekty i jakość jaką można osiągnąć na drukarce powalają na kolana. Fotolab zostaje w tyle. Ciekawe jak finansowo to wypada.
Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Lexar SSD SL500 – dyski zewnętrzne dla mobilnych 7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 nowych modeli dysków dla mobilnych twórców treści. Dzięki niesamowicie szybkiemu odczytowi i zapisowi, nowe dyski SSD Lexar SL500 i Armor700 umożliwiają płynną obsługę filmów w wysokiej rozdzielczości, skomplikowanych projektów graficznych i dużych plików multimedialnych. Ich kompaktowa obudowa sprawia, że są idealnym towarzyszem do tworzenia treści w podróży, mieszcząc się... Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - najmniejszy superzoom Nikona - idealny na majówkę 27 marca 2024 roku Nikon wprowadził do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy, uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem Nikon Z. Nikkor Z 28-400 mm, z kompaktowym wymiarami i masą zaledwie... Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |