testowe Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200ciąg dalszy...
O modelach Sony A200, A300 i A350 dość szczegółowo pisaliśmy już odpowiednio w F•K 2/2008, 4/2008 i 3/2008, toteż tutaj wiele z opisanych wcześniej kwestii zostanie pominiętych, a skupimy się na stronie użytkowej aparatu Sony A350; jedynie przy omawianiu dynamiki i szumów porównamy ten model również z mniej zaawansowanymi alfami. Test dotyczy korpusów Sony A200 i A350 ze standardowymi zoomami 16-105 mm i 55-200 mm oraz uchwytem pionowym (taki sam do wszystkich trzech omawianych lustrzanek Sony).
Sony a350 (t=1/1250; f/32; ISO 400; f=200 mm)
Od zewnątrz i pierwsze wrażenie, estetyka i ergonomia
Jak już wcześniej pisaliśmy, Sony A350 należy do tej samej
grupy produktowej, co modele Sony A200 i A300. Wszystkie trzy aparaty
powstały na bazie tego samego korpusu, a drobne różnice użytkowe
wynikają z różnych przetworników obrazowych i odmiennych możliwości
fotograficznych, związanych z zastosowania tej, a nie innej matrycy
CCD.
Sony A350
Sony A200 W Sony A350 w górnej części obudowy umieszczono przełącznik tryby Live View. W Sony A200 funkcja ta nie występuje.
Pod tym względem produkty konkurencji prezentują się lepiej. Nikon D60 jest nieco solidniej wykonany, choć, podobnie jak w przypadku Sony A350, mocniejsze naciśniecie uchwytu poziomego aparatu powoduje nieznaczne odkształcenie powłoki zewnętrznej korpusu. Najsolidniejsze pod tym względem obudowy zastosowano w lustrzankch konsumenckich Olympusa. Dodatkowo uchwyt poziomy A350 jest tak skonstruowany, że osoby o dużych dłoniach nie będą miały komfortu korzystania z aparatu. Opuszki palców będą nieustannie wgniatały się w tworzywo sztuczne chroniące bagnet lustrzanki. Na szczęście osobom o małych dłoniach nie będzie to przeszkadzało. Podobne zastrzeżenie można mieć do uchwytu pionowego. Spust migawki umieszczono w nim zbyt nisko. Skutkiem tego po wzięciu aparatu do ręki i kadrowaniu pionowym końcówka gripa wbija się w podstawę dłoni powodując nieprzyjemny ucisk, który jest tym bardziej uciążliwy, im większy i cięższy obiektyw założymy do aparatu. Na szczęście stosując wyżej wymienione zoomy stadardowe dolegliwość ta jest minimalna.
Obiektyw 70-200 mm f/2,8 w połączeniu z a350 pozwolił wydobyć tancerkę z tłumu podczas występów w hawańskim kabarecie Tropicana. Jego jedyną wadą wydaje się być jego wysoka cena (ok.9000 zł). Par. eksp.: t=1/60 s; ISO 800; f=200 mm; f/2,8
Systematyka obsługi aparatu jest analogiczna do modelu a100 i jego minoltowskich poprzedników. To dobrze. W większości przypadków jest logiczna i nie wymaga wertowania setek stron instrukcji obsługi w celu podstawowego zapoznania się z aparatem. Drobne zastrzeżenia mamy jedynie do piktogramów stanu naładowania akumulatorów, które umieszczone są w gripie. Piktogramy te powinny być ułożone jeden obok drugiego, a nie jeden nad drugim. To pierwsze rozwiązanie pozwoliłoby na łatwiejszą orientację, który z nich należy wymienić, a tak trzeba zgadywać, który z akumulatorów wyczerpał się, a który jeszcze działa. Oczywiście producent umieścił oznaczenia akumulatorów na koszyczku wewnątrz gripa, jednak w praktyce ten sposób informacji nie okazał się jednoznaczny. W modelu Sony A350 oraz w A300 na tylnej części korpusu umieszczono przycisk zooma cyfrowego. Za jego pomocą można „wydłużyć” ogniskową: 1,4- lub 2-krotnie. Rozwiązanie to umożliwia nam kadrowanie zdjęć w momencie ich wykonywania.
Sony A350 wraz z obiektywem 16-105 mm umożliwił przerysowanie pierwszego planu zdjęciowego i plastyczne odwzorowanie tła(t=1/500 s, f/11, ISO 400, f=16 mm)
Przy czym musimy pamiętać, że w tym przypadku aparat dokonuje wycięcia fragmentu obrazu i zapisuje go jako plik o odpowiednio niższej rozdzielczości. Gdy np. wybierzemy L w menu z zakładki „rozmiar obrazu” (największy JPEG, czyli plik o najmniejszej kompresji), to po włączeniu zooma cyfrowego 1,4× zarejestrowany plik będzie miał wielkość typu M, a po wyborze powiększenia cyfrowego 2× wielkość S.
data dodania: 30-08-2009
godzina dodania: 11:21
odsłon: 48978
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Lexar SSD SL500 – dyski zewnętrzne dla mobilnych 7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 nowych modeli dysków dla mobilnych twórców treści. Dzięki niesamowicie szybkiemu odczytowi i zapisowi, nowe dyski SSD Lexar SL500 i Armor700 umożliwiają płynną obsługę filmów w wysokiej rozdzielczości, skomplikowanych projektów graficznych i dużych plików multimedialnych. Ich kompaktowa obudowa sprawia, że są idealnym towarzyszem do tworzenia treści w podróży, mieszcząc się... Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - najmniejszy superzoom Nikona - idealny na majówkę 27 marca 2024 roku Nikon wprowadził do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy, uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem Nikon Z. Nikkor Z 28-400 mm, z kompaktowym wymiarami i masą zaledwie... Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |