Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Magia drukowania - TEST Epson SureColor SC-P600, pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 6/2015

We wrześniu 2014 roku, czyli w ponad 3,5 roku po premierze modelu R3000 (17 stycznia 2011 r.), Epson poinformował o zamiarze wprowadzenia na rynek kolejnej mutacji tej drukarki oznaczonej symbolem SureColor SC-P600, która podobnie jak poprzednik umożliwia profesjonalne drukowanie wysokiej jakości odbitek w formatach do A3+. Przyjrzeliśmy się temu modelowi w naszym redakcyjnym laboratorium i tam gdzie było to możliwe odnieśliśmy się do modelu poprzedniego, który otrzymał nagrodę EISA w roku 2011/2012.

Estetyka, ergonomia i pierwsze wrażenie oraz intuicyjność obsługi

Epson SureColor SC-P600 waży tyle samo co Stylus Photo R3000, czyli ok. 15 kg. Jego wymiary są identyczne co R 3000 i wynoszą 616×369×228 mm. Obudowę drukarki wykonano z tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Na drukarce zamiast przycisków sterujących w górnej części korpusu, umieszczono, w przedniej części obudowy, kolorowy, dotykowy ekran LCD wraz z 3. przyciskami funkcyjnymi, dzięki czemu komunikacja z drukarką jest intuicyjna i równie prosta, a może nawet i łatwiejsza niż w przypadku modelu R 3000. Na ekranie wyświetlane są w sposób przejrzysty m.in. instrukcje zmiany nośnika oraz prowadzona jest „konwersacja z użytkownikiem”.

 

 

Epson SureColor SC-P600

 

 

Niestety Polska dla Epsona nie jest aż tak ważnym rynkiem zbytu, żeby w tego typu zaawansowanych produktach menu występowało również po Polsku. Na pocieszanie z tych bardziej popularnych mamy: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i oczywiście rosyjski też się znajdzie. Dla komfortu naszej obsługi panel z ekranem wraz z przyciskami może zostać odchylony do góry, co jest miłym ułatwieniem w kontakcie z drukarką. Na szczęście komunikację ze sterownikiem drukarki ułatwia nam jego polska wersja językowa. Dzięki frontowemu umieszczeniu przycisków górna powierzchnia drukarki jest gładka i w sytuacjach „spoczynkowych” może, podobnie jak w R3000, posłużyć jako półka do przechowywania papierów do wydruków.

 

Epson SureColor SC-P600

 

Ze względu na brak polskiego menu na ekranie LCD, za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za estetykę wykonania i ergonomię po 6 punktów.

Modyfikacje i nowe technologie

Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 z R3000 zostały tym razem zastąpione w SC-P600 przez nową rodzinę tuszy EPSON Ultrachrome HD. Pojemność każdego z 9-ciu pojemników z atramentem  jest taka sama jak u poprzednika i wynosi 25,9 ml. Nowy zestaw atramentów Epson UltraChrome HD umożliwia uzyskanie wydruków o niezwykle szerokiej gamie kolorów, a najwyższa na rynku gęstość optyczna czarnego koloru* (2,86 D Max), daje nam możliwość uzyskania głębokich czerni oraz płynnych przejść tonalnych. Dla porównania w R3000 mogliśmy uzyskać maksymalną gęstość optyczną na poziomie 2,26 w przypadku dedykowanych papierów Epson Glossy paper i choć nie udało nam się porównać bezpośrednio wydruków z obu drukarek to ten pochodzący z SC-P600 zadowoli pod względem przejść tonalnych i wysycenia czernią wielu fotografujących. Uzyskano to dzięki nowemu rodzajowi pigmentu i jego powłoki. Tusz HD nie wnika już tak głęboko w podłoże, dzięki czemu jego struktura na powierzchni jest bardziej uporządkowana, co stwarza wrażenie m.in. większego wysycenia czerni i pozostałych barw.

 

 Schemat ułożenia tuszy Epsona na powierzchni papieru

Schemat ułożenia tuszy Epsona na powierzchni papieru

 

Zależność maksymalnej gęstości (D-Max) odrodzaju zadrukowania podłoża

Zależność maksymalnej gęstości (D-Max) od rodzaju zadrukowanego podłoża.

 

Korzystając z nowych tuszy Epson UltraChrome HD udało się zwiększyć gęstość ułożenia atramentu na powierzchni medium, co przyczyniło się do intensyfikacji wydrukowanych barw i poprawiło odwzorowanie kolorystyczne wydruków. 

*Gęstość optyczna obrazu mówi o tym jak jasny jest obraz i jest mierzona za pomocą urządzeń zwanych Densytometrami. Może przyjmować wartości od 0 do 4, gdzie 0 oznacza kolor biały, a 4 czarny. Skala gęstości optycznej jest skalą logarytmiczną, czyli gęstość 3 jest 10 razy większa od gęstości. Gęstość 4 nie jest maksimum teoretycznym, ale w praktyce żaden obraz nie przekroczy tej gęstości.

 

Najmniejsza kropla wystrzeliwana z głowicy ma tę samą, co u poprzednika, wielkość 2 pl.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 11-08-2015
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 59002
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.107) / 0.096

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |