Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier jest
jedynym polskim przedstawicielem
panelu fotograficznego
Europejskiego Stowarzyszenia
Technik Audio-Wizualnych EISA

foto-kurier.pl
Internet

Magia drukowania - TEST Epson SureColor SC-P600, pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 6/2015

We wrześniu 2014 roku, czyli w ponad 3,5 roku po premierze modelu R3000 (17 stycznia 2011 r.), Epson poinformował o zamiarze wprowadzenia na rynek kolejnej mutacji tej drukarki oznaczonej symbolem SureColor SC-P600, która podobnie jak poprzednik umożliwia profesjonalne drukowanie wysokiej jakości odbitek w formatach do A3+. Przyjrzeliśmy się temu modelowi w naszym redakcyjnym laboratorium i tam gdzie było to możliwe odnieśliśmy się do modelu poprzedniego, który otrzymał nagrodę EISA w roku 2011/2012.

Estetyka, ergonomia i pierwsze wrażenie oraz intuicyjność obsługi

Epson SureColor SC-P600 waży tyle samo co Stylus Photo R3000, czyli ok. 15 kg. Jego wymiary są identyczne co R 3000 i wynoszą 616×369×228 mm. Obudowę drukarki wykonano z tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Na drukarce zamiast przycisków sterujących w górnej części korpusu, umieszczono, w przedniej części obudowy, kolorowy, dotykowy ekran LCD wraz z 3. przyciskami funkcyjnymi, dzięki czemu komunikacja z drukarką jest intuicyjna i równie prosta, a może nawet i łatwiejsza niż w przypadku modelu R 3000. Na ekranie wyświetlane są w sposób przejrzysty m.in. instrukcje zmiany nośnika oraz prowadzona jest „konwersacja z użytkownikiem”.

 

 

Epson SureColor SC-P600

 

 

Niestety Polska dla Epsona nie jest aż tak ważnym rynkiem zbytu, żeby w tego typu zaawansowanych produktach menu występowało również po Polsku. Na pocieszanie z tych bardziej popularnych mamy: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i oczywiście rosyjski też się znajdzie. Dla komfortu naszej obsługi panel z ekranem wraz z przyciskami może zostać odchylony do góry, co jest miłym ułatwieniem w kontakcie z drukarką. Na szczęście komunikację ze sterownikiem drukarki ułatwia nam jego polska wersja językowa. Dzięki frontowemu umieszczeniu przycisków górna powierzchnia drukarki jest gładka i w sytuacjach „spoczynkowych” może, podobnie jak w R3000, posłużyć jako półka do przechowywania papierów do wydruków.

 

 

Epson SureColor SC-P600

 

 

Ze względu na brak polskiego menu na ekranie LCD, za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za estetykę wykonania i ergonomię po 6 punktów.

Modyfikacje i nowe technologie

Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 z R3000 zostały tym razem zastąpione w SC-P600 przez nową rodzinę tuszy EPSON Ultrachrome HD. Pojemność każdego z 9-ciu pojemników z atramentem  jest taka sama jak u poprzednika i wynosi 25,9 ml. Nowy zestaw atramentów Epson UltraChrome HD umożliwia uzyskanie wydruków o niezwykle szerokiej gamie kolorów, a najwyższa na rynku gęstość optyczna czarnego koloru* (2,86 D Max), daje nam możliwość uzyskania głębokich czerni oraz płynnych przejść tonalnych. Dla porównania w R3000 mogliśmy uzyskać maksymalną gęstość optyczną na poziomie 2,26 w przypadku dedykowanych papierów Epson Glossy paper i choć nie udało nam się porównać bezpośrednio wydruków z obu drukarek to ten pochodzący z SC-P600 zadowoli pod względem przejść tonalnych i wysycenia czernią wielu fotografujących. Uzyskano to dzięki nowemu rodzajowi pigmentu i jego powłoki. Tusz HD nie wnika już tak głęboko w podłoże, dzięki czemu jego struktura na powierzchni jest bardziej uporządkowana, co stwarza wrażenie m.in. większego wysycenia czerni i pozostałych barw.

 

 

Schemat ułożenia tuszy Epsona na powierzchni papieru

 

 

Zależność maksymalnej gęstości (D-Max) od rodzaju zadrukowanego podłoża.

 

Korzystając z nowych tuszy Epson UltraChrome HD udało się zwiększyć gęstość ułożenia atramentu na powierzchni medium, co przyczyniło się do intensyfikacji wydrukowanych barw i poprawiło odwzorowanie kolorystyczne wydruków. 

*Gęstość optyczna obrazu mówi o tym jak jasny jest obraz i jest mierzona za pomocą urządzeń zwanych Densytometrami. Może przyjmować wartości od 0 do 4, gdzie 0 oznacza kolor biały, a 4 czarny. Skala gęstości optycznej jest skalą logarytmiczną, czyli gęstość 3 jest 10 razy większa od gęstości. Gęstość 4 nie jest maksimum teoretycznym, ale w praktyce żaden obraz nie przekroczy tej gęstości.

 

Najmniejsza kropla wystrzeliwana z głowicy ma tę samą, co u poprzednika, wielkość 2 pl.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 11-08-2015
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 28300
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST EIZO ColorEdge CG2730 - pierwszy 27-calowy model nowej linii CG - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Olympusa M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO - pełny TEST z Foto-Kuriera 8-9/2017
fotografia
Test Epson EH-TW9300W - najlepszy projektor kina domowego EISA 2017-2018 - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
Fujifilm Instax Square SQ10 - cyfrówka Full HD z kwadratowym filmem - pełny test Fujifilm Instax SQ10 z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Sony α6500, czyli „bogatsza” wersja pogromcy lustrzanek - test z Foto-Kuriera 6/2017
fotografia
Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]
fotografia
Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015
fotografia
Jakość = PRO - OLYMPUS M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2,8 ED PRO. Pełny TEST z FK 12/2014
fotografia
Małe korpusy duże możliwości Canon EOS 1300D Nikon D3400 Pentax K-S2 - TEST z Foto-Kuriera 12/2016
fotografia
Z Pentax’em u Instax’a, czyli jak PENTAX KP rejestruje premierę Fujifilm SQ 10, mini test
fotografia
TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016
fotografia
Test EIZO ColorEdge CS2420, zdrowe oczy i wspomnienia bliskie oryginału - pełna wersja artykułu z FK 11/2016


Zdjęcie miesiąca
Październik 2017
zdjęcie miesiąca
© fot. Wojciech Nowak
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   Opieka techniczna: Technix

Usługi programistyczne