Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015

ciąg dalszy...



Szumy



Pomiary wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, redukcji na poziomie „standardowym” i „mocnym”. Światło błyskowe miało temperaturę 5000 K, a żarowe 3000 K.


Poziom zaszumienia obrazu z wyłączoną redukcją szumów w Olympusie OM-D E-M10 MII jest bardzo niski do wartości ISO 800, a po włączeniu redukcji do ISO 3200, a nawet ISO 6400. W praktyce użyteczną wartością jest ISO 3200. Szum zaczyna być widoczny, ale szczegóły obrazu są nadal zachowane. Od ISO 6400 obraz wyraźnie traci na jakości. Za szumy przyznajemy 5,4 punktu.


Ekran

Nowy Olympus ma 3-calowy, uchylny ekran LCD, który wyposażony został w funkcję „pad control”, umożliwiającą wybranie na ekranie punktu ustawienia ostrości w trakcie obserwacji sceny przez elektroniczny wizjer. Osoby lewooczne mogą mieć nieco problemu z wykorzystaniem tej funkcji, natomiast prawooczni przyjmą ją z entuzjazmem. Ekran został dodatkowo pokryty powłoką chroniącą przed pozostawianiem odcisków palców. Umożliwia on szybkie i łatwe ustawienie ostrości, wykonanie ujęcia pod nietypowymi kątami widzenia czy też zwyczajne przeglądanie zdjęć i publikowanie ich w sieci za pomocą Wi-Fi. Rozdzielczość ekranu wynosi 1,037 mln punktów, czyli jest taka sama jak u poprzednika. Nadal szkoda, że ekran nie jest osadzony na przegubie. Za ekran LCD przyznajemy 5,5 punktu.

 


Nikon ratuje ludzi, a Olympus rejestruje to z dużą dynamiką.  fot. K. Patrycy

 

Wizjer elektroniczny

Aparat ma wizjer typu OLED o rozdzielczości 2,36 mln punktów (w poprzedniej wersji miał 1,44 mln), który pokrywa 100% powierzchni kadru. EVF pokazuje w czasie rzeczywistym pełny zakres ustawień oraz dodatkowe efekty, dając kontrolę nad wprowadzanymi zmianami. Można na bieżąco obserwować modyfikacje wprowadzane przy pomocy trybów Kreator Kolorów, Światła i Cienie, a także kreatywne efekty zastosowania jednego z 14 filtrów artystycznych i 9 efektów artystycznych. Co ważne obraz w wizjerze nie smuży i nie opóźnia wyświetlania bez względu na kierunek przesuwania aparatu podczas fotografowania. Za wizjer elektroniczny przyznajemy 5,5 punktu.

Możliwości edycyjne


 

 

Aparat stwarza możliwość rejestracji zdjęć z breaketingiem filtrów. Naciskamy raz spust migawki, a otrzymujemy wiele mutacji tego samego kadru. fot. K. Patrycy.

W aparacie można edytować RAW i zapisać plik jako JPEG (dostępna jest opcja zachowania RAW lub jego usunięcia - aparat zapyta nas o to co chcemy zrobić) Poza tym plik RAW można dowolnie edytować.
Podczas jego edycji można dorzucić filtr artystyczny, a nawet więcej – można za jednym razem zapisać JPEG we wszystkich filtrach lub wybranych kilku z listy dostępnych filtrów.
Podczas edycji można zmienić: rozmiar zdjęcia JPEG, tryb koloru (naturalny, żywy, itp.), balans bieli, ekspozycję, poziom cieni Hi, poziom przepaleń SH, proporcje obrazu, przestrzeń barw (sRGB, Adobe) oraz użyć filtr szumów i keystone (on/off). Za możliwości edycyjne przyznajemy 5,25 punktu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 14-07-2017
 
godzina dodania: 09:30
 
odsłon: 11181
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
TEST Fujifilm X-T3 - trzecie wcielenie flagowca Fujifilm - test z Foto-Kuriera 5/19
fotografia
TEST: Nikon Z 50 pierwszy - bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C - test z Foto-Kuriera 12/19
fotografia
TEST: Canon EOS RP - niewielki, pełnoklatkowy bezlusterkowiec - test z Foto-Kuriera 5/19
fotografia
TEST: Panasonic FZ1000 II kompaktowy superzoom z 1-calową matrycą - test z Foto-Kuriera 6/19
fotografia
TEST: Uniwersalny zoom ze stabilizacją - Tamron 35–150 mm f/2,8–4 DI VC OSD TEST FK 8-9/2019
fotografia
TEST: Mniejszy brat wielkiego brata, czyli Nikon Z 7 - pełny test z Foto-Kuriera 10/18
fotografia
TEST Nikon Z 6 - przystępniejszy cenowo bezlusterkowiec Nikona - pełny test z Foto-Kuriera 1-2/19
fotografia
Test EIZO ColorEdge CS2420, zdrowe oczy i wspomnienia bliskie oryginału - pełna wersja artykułu z FK 11/2016
fotografia
Jasny, szerokokątny - TEST Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD - pełny artykuł z  Foto-Kuriera 7/2019
fotografia
TEST: Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S i przegląd standardowych zoomów - TEST Foto-Kurier 7/19
fotografia
TEST SONY A7R III czyli szybszy, z 42-milionową matrycą i filmujący w 4K - test Foto-Kurier 11/18
fotografia
Canon EOS 80D - najlepsza europejska lustrzanka - pełny TEST Foto-Kurier 8-9/16
fotografia
TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12
fotografia
TEST Fujifilm Frontier DE100 - nowa odsłona profesjonalnego druku - pełny Test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST: Uniwersalny zoom Nikkor AF-S 28–300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test Foto-Kurier 10/10
fotografia
TEST: Sony A7 II „drugie wcielenie pełnej klatki” - test z Foto-Kuriera 3/2015
fotografia
TEST: 40 milionów w Olympusie OM-D E-M5 Mark II czyli nowe wcielenie udanego protoplasty - test Foto-Kurier 3/15
fotografia
TEST: Jasne pięćdziesiątki Canon 50 mm, Nikkor 50 mm, Sigma 50 mm, Sony 50 mm - test z Foto-Kuriera 7/13


Zdjęcie miesiąca
Styczeń 2020
zdjęcie miesiąca
© fot. Mariusz Zając
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |