Wydania FK: 170,
publikacje: 9055,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2078,
galerie zdjęć: 289273,
użytkownicy: 9721
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
SIGMA 105 mm f/1,4 DG HSM to nie test a pierwszy opis "mistrza bokeh"
27 lutego 2018 Sigma przedstawiła “mistrza bokeh” — zapewniający nieprawdopodobną rozdzielczość i zaprojektowany do matryc pełnoklatkowych - obiektyw o najdłuższej, z całej rodziny Art, ogniskowej i przysłonie f/1.4.
Skompletowanie pełnej “rodziny f/1,4”
Od momentu zapowiedzi pierwszego obiektywu z przysłoną f/1,4 z rodziny SIGMA Global Vision w 2012 roku - modelu 35 mm f/1,4 DG HSM | Art - SIGMA dodała do swojej oferty wiele innych stałoogniskowych konstrukcji o jasności 1,4. Teraz, wraz z zapowiedzią 105 mm f/1.4 DG HSM | Art, SIGMA ma w swoim portfolio aż 9 obiektywów o jasności 1.4, wliczając w to 6 pełnoklatkowych modeli i 3 przeznaczone do matryc APS-C. Łącząc najdłuższą ogniskową z „rodziny” i przysłonę f/1,4, nowy obiektyw umożliwia połączenie doskonałej rozdzielczości z pięknym efektem rozmycia tła zwanym „bokeh”. SIGMA 105 mm f/1,4 DG HSM | Art zyskuje miejsce jako flagowy obiektyw Art o przysłonie f/1,4, stawiając na najwyższym stopniu najlepszą możliwą jakość obrazu bez żadnych kompromisów.
Optyczna konstrukcja zapewniająca niedoścignione zachowanie na f/1,4
Wzorem linii SIGMA Sports, 105 mm f/1,4 DG HSM | Art ma pyło- i bryzgo-szczelną konstrukcję. Liczne uszczelki wokół bagnetu i liczne pierścienie umożliwiają jego użytkowanie w każdych warunkach atmosferycznych. Dodatkowo, przednia soczewka pokryta jest powłoką hydrofobową, dzięki której znaczniej łatwiej się ją czyści. Szybki i precyzyjny autofocus, powoduje że nie ucieknie Ci już żadne ujęcie. W miejsce tradycyjnej, wykonanej z tworzywa sztucznego osłony przeciwsłonecznej, zastosowano nową, wzmocnioną włóknami węglowymi, dzięki czemu jest ona lekka, ale jednocześnie niezwykle wytrzymała na uszkodzenia. Zdejmowane mocowanie statywowe wyposażone jest w uchwyt typu Arca-Swiss, co ułatwia szybkie mocowanie i demontowanie obiektywu ze statywów.
Pozostałe cechy:
Przysłona kołowa
Szybki AF z płynnym przełączaniem na ręczne doostrzenie
Kompatybilny z SIGMA Mount Converter MC-11
Kompatybilny z SIGMA USB DOCK, który umożliwia personalizację ustawień obiektywu
Kompatybilny z Usługą Zmiany Mocowania
Mosiężny bagnet
"Made in Japan"
17 lipca 2023 roku firma Samsung Electronics zapowiedziała rozszerzenie swojej globalnej oferty monitorów ViewFinity o 27-calowy model ViewFinity S9 (S90PC). W Foto-Kurierze 4/23 testowaliśmy z powodzeniem 32-calowy monitor Samsung ViewFinity S8 (S80PB) o rozdzielczości UHD, natomiast w tym wydaniu do redakcji trafił 27-calowy Samsung ViewFinity S9 o większych możliwościach oraz z wyższą rozdzielczością matrycy (5K). Według zapewnień producenta został on zoptymalizowany pod kątem wszystkich narzędzi potrzebnych w obszarach związanych z projektowaniem graficznym i fotografią. Monitor został wyróżniony nagrodą CES Innovation Award.
21 lutego 2024 r. firma Sony zapowiedziała wprowadzenie do oferty zmiennoogniskowego obiektywu standardowego o stałej jasności Sony FE 24-50 mm f/2,8 G. Nowy, kompaktowy model jest przeznaczony do pełnoklatkowych korpusów z mocowaniem typu E z rodziny α. W kwietniu mieliśmy możliwość testowania go w zestawieniu z Sony A7 III i Sony A7CR i jako układ z tymi korpusami opisujemy go w dalszej części.
9 sierpnia 2023 roku Tamron poinformował o zamiarze wprowadzenia na rynek drugiej generacji zmiennoogniskowego obiektywu Tamron 70-180 mm f/2,8 z wbudowaną stabilizacją VC i z mocowaniem Sony E. W kwietniu obiektyw zawitał do naszej redakcji, dzięki czemu mogliśmy przyjrzeć mu się nieco bliżej. Do testu wykorzystywaliśmy aparaty Sony A7 III oraz Sony A7C R.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024