Wydania FK: 184,
publikacje: 9682,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317390,
użytkownicy: 10116
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Fujifilm GFX50S II - lekki, kompaktowy ze stabilizacją i 51,4-milionową średnioformatową matrycą
ciąg dalszy...
Innowacyjny kompaktowy i lekki korpus zapewnia zwiększoną mobilność
Zastosowanie niewielkiego, choć wydajnego mechanizmu stabilizacji obrazu w korpusie oraz mechanizmu migawki, w połączeniu z optymalnym rozmieszczeniem innych układów umożliwiło uzyskanie wymykającego się logice, wyjątkowo kompaktowego korpusu jak na aparat średniego formatu o wadze około 900 g i wymiarach 104,2 mm (wysokość) i 87,2 mm (głębokość).
Uchwyt został ukształtowany tak, że aparat bardzo wygodnie leży w ręce, zapewniając komfort poprzez znaczne ograniczenie naprężeń mięśni dłoni i przedramienia, gdy użytkownik korzysta na przykład z dużego teleobiektywu.
Korpus aparatu wykonano ze sztywnego stopu magnezu. Obudowa wokół gniazda mocowania obiektywu, szczególnie narażonego na większe obciążenia, została pogrubiona, co sprawiło, że korpus aparatu jest bardzo wytrzymały. GFX50S II został uszczelniony w 60 miejscach dla zapewnienia odporności na pył i wilgoć oraz możliwości pracy w niskich temperaturach, do -10°C. Wyjątkowa poręczność aparatu w połączeniu z solidną konstrukcją umożliwia korzystanie z niego we wszystkich warunkach i tym samym rozszerzenie granic świata fotografii ultrawysokiej rozdzielczości.
Łatwa obsługa zapewniająca wygodę fotografowania
Na górnym panelu zamontowano pokrętło trybu pracy, typowe dla wielu modeli aparatów cyfrowych, dzięki czemu użytkownik może obsługiwać aparat w znany sobie sposób. Pokrętło ma sześć programowanych pozycji C1-C6, do których użytkownik może przypisać wybrane funkcje i szybko je uruchamiać podczas fotografowania. Poprawia to znacznie wygodę pracy z aparatem.
Na górnym panelu znalazł się dogodnie umiejscowiony wybierak, który umożliwia natychmiastowe przełączanie między trybami robienia zdjęć i rejestracji wideo.
Zastosowanie dźwigni ostrości o spłaszczonym kształcie redukuje dyskomfort fizyczny nawet po długim czasie użytkowania. Dźwignia ostrości reaguje ze zwiększoną czułością podczas przesuwania punktu ostrości, co umożliwia użytkownikowi szybkie uzyskanie ostrości na wybranej pozycji w kadrze.
Górny panel wyposażony został również w czytelny, 1,8-calowy pomocniczy ekran LCD, wyświetlający kluczowe ustawienia EXIF, takie jak czas otwarcia migawki, przysłona, czułość ISO i wartość ekspozycji. Dodatkowe informacje wyświetlane na ekranie pomocniczym zawierają liczbę pozostałych klatek i długość możliwego do zarejestrowania materiału wideo. Dla zwiększenia wygody korzystania z aparatu wyświetlacz dodatkowy może być dostosowany do potrzeb użytkownika
Na tylnej ściance aparatu znajduje się główny 3,2-calowy wyświetlacz LCD z 100% pokryciem pola widzenia. Może być odchylany w trzech kierunkach, co umożliwia fotografowanie pod wysokimi i niskimi kątami, kiedy to korzystanie z wizjera elektronicznego (EVF) jest utrudnione.
Funkcja “Pixel Shift Multi-Shot” umożliwia generowanie obrazów o rozdzielczości 200 megapikseli, pozbawionych przekłamań kolorystycznych.
GFX50S II wyposażono w funkcję Pixel Shift Multi-Shot (możliwość wykonania serii zdjęć z przesunięciem matrycy światłoczułej), która umożliwia uzyskiwanie obrazów o rozdzielczości 200 MP, które pozbawione są przekłamań kolorystycznych. Zdolność aparatu do reprodukowania kolorów fotografowanego obiektu, jego faktury, a nawet atmosfery z zachowaniem najdrobniejszych szczegółów czyni z niego niezastąpione narzędzie do archiwizacji. Dużych rozmiarów dzieła artystyczne, artefakty historyczne, które dotychczas trudno było szczegółowo sfotografować z powodu ich rozmiarów, mogą być teraz uchwycone z precyzyjnym oddaniem szczegółów i wyrazistością w całym kadrze.
Funkcja “Pixel Shift Multi-Shot” wykorzystuje układ IBIS (optycznej stabilizacji w korpusie) do przesuwania matrycy światłoczułej w odstępach co 0,5 piksela, by sukcesywnie zarejestrować 16 obrazów w formacie RAW i za pomocą oprogramowania „Pixel Shift Combiner” połączyć je w jeden plik RAW formatu Digital Negative (DNG), tworząc obraz o ultrawysokiej rozdzielczości 200 megapikseli. Wysoka liczba pikseli zapewnia niesamowity poziom tonalności, niemal trójwymiarową głębię i wyrazistość na całej powierzchni uchwyconego kadru.
Matryca jest przesuwana z najwyższą precyzją dla zapewnienia, że każdy piksel zarejestruje dane obrazu dla kolorów czerwonego, zielonego i niebieskiego, zupełnie eliminując przekłamania kolorów i rejestrując dokładne informacje kolorystyczne obiektu.
Funkcje tę można również skonfigurować tak, by uzyskać łatwiejsze do przetwarzania i wolne od przekłamań kolorystycznych obrazy o rozdzielczości 51,4 MP.
Cena i dostępność
Fujifilm GFX50S II ma być dostępny pod koniec września 2021 r. w cenie 18 999 zł.
Cena aparatu w zestawie z obiektywem GF 35-70 mm f/4,5-5,6 WR ma wynosić 20 999 zł.
Foto-Kurier 12/25 jest
już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25,
który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych.
Liga
Foto-Kuriera 2025 to atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21
tys. zł. Zobacz kto wygrał 7. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz
do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap miał tytuł "Detal w krajobrazie".
Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii".
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024