Wydania FK: 184,
publikacje: 9688,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317728,
użytkownicy: 10134
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Sony VENICE 2
ciąg dalszy...
Sukces pierwszej kamery VENICE
Wprowadzona w 2017 r. kamera VENICE znalazła już zastosowanie w przeszło 300 produkcjach zrealizowanych przez studia filmowe, stacje telewizyjne, operatorów telewizji kablowej i platformy internetowe. Za przykład może posłużyć wyróżniony nagrodą Emmy serial „The Crown”. Popularność VENICE wynika także z regularnie wprowadzanych aktualizacji oprogramowania i modernizacji sprzętu, dostosowujących kamerę do wymagań filmowców.
— Bardzo cieszymy się z sukcesów odnoszonych przez kamerę VENICE w ciągu ostatnich czterech lat. Rozmowy z twórcami zdjęć filmowych i producentami filmowymi z całego świata uświadomiły nam możliwość jej udoskonalenia poprzez wykorzystanie naszych najnowszych technologii przetwarzania obrazu i matryc obrazujących. W ten sposób przenosimy jakość obrazu VENICE na nowy poziom. Nowa kamera jest ponadto mniejsza od poprzedniczki i umożliwia wewnętrzny zapis nagrań. Zwiększa to twórczą swobodę w zastosowaniach na dronach, w Steadicamach czy obudowach do zdjęć pod wodą — powiedział Hiroshi Kajita, Head of Media Solutions, Sony Professional, Sony Europe.
Ulepszenia postulowane przez użytkowników
Kamera VENICE 2 ma wiele cech, które przyczyniły się do sukcesu pierwszego modelu VENICE. Należą do nich dwie bazowe czułości ISO, wbudowany 8-stopniowy filtr ND oraz zgodność z szerokim wachlarzem obiektywów, który obejmuje wszystkie obiektywy z mocowaniem PL i natywnym mocowaniem Sony typu E, a w przypadku użycia odpowiedniego adaptera także inne modele.
Zgodnie z oczekiwaniami filmowców nowa kamera VENICE 2 jest o 44 mm mniejsza i około 10% lżejsza[iv] od swojej poprzedniczki, ale równie intuicyjna w użyciu. Umożliwia zapis materiału filmowego w formatach X-OCN i Apple 4K Pro Res 4444 / 422 HQ na wewnętrzny nośnik nagrań, bez podłączania rejestratora AXS-R7.
Użytkownik ma do wyboru różne tryby rejestracji obrazu z przetwornika 8,6K, między innymi:
Wymienny przetwornik obrazu
W celu zwiększenia uniwersalności korpusu VENICE 2 na planach filmowych umożliwiono wymianę bloku przetwornika obrazu. Kamera może być używana z przetwornikiem 8,6K lub poprzednią matrycą 6K. Urządzenie samoczynnie wykrywa zmianę i uruchamia się bez potrzeby wprowadzania modyfikacji w wewnętrznym oprogramowaniu lub jego ponownej instalacji. Pierwotny przetwornik obrazu 6K umożliwia rejestrację większej liczby klatek na sekundę.
Większa funkcjonalność dzięki wewnętrznemu systemowi zapisu i mniejszym wymiarom
Mała, lekka, ale solidnie wykonana kamera VENICE 2 rejestruje obraz w formacie 8K 60p na nowej, szybkiej karcie AXS 6,6 Gb/s AXS-A1TS66. Ten nowy nośnik jest zgodny z obecnymi czytnikami kart pamięci AXS, między innymi z modelem AXS-AR3 ze złączem Thunderbolt™ 3.
Interfejs użytkownika kamery VENICE 2 pozostał taki sam jak w poprzednim modelu. Wprowadzono tylko ulepszenia zapewniające łatwiejszą, bardziej intuicyjną obsługę. Mimo zmienionej konstrukcji nowa kamera jest zgodna z niemal wszystkimi obecnymi akcesoriami VENICE.
Kierując się sugestiami użytkowników obecnej kamery VENICE, projektanci modelu VENICE 2 wprowadzili szereg innych ulepszeń. Należą do nich:
Reprodukcja obrazu 4K z zastosowaną tabelą LUT
Ulepszenia w przetwarzaniu LUT 3D w celu poprawy jakości obrazu
Bezpośrednie stosowanie zmian EI w sygnale wyjściowym S-Log3
Sterowanie LUT/ASC-CDL przez Ethernet/Wi-Fi
Praca w trybie „Zoom to Fit” (zapis obrazu pełnoklatkowego z podglądem w formacie 17:9/16:9)
Przeniesienie złącza Ethernet na stronę asystenta operatora
Złącze wyjściowe Lemo (2 styki, 12 V)
Zainstalowany wewnętrzny mikrofon
Dostępność
Pierwsze dostawy kamery VENICE 2 z przetwornikiem obrazu 8,6K są planowane na luty 2022 r. Wersja z fabrycznie zainstalowanym przetwornikiem 6K ma być dostępna w marcu 2022 r. Kamery VENICE 2 z przetwornikiem 6K można ponadto używać z obecnym systemem rozszerzenia VENICE, pod nazwą RIALTO. Wprowadzenie rozszerzenia obsługującego przetwornik 8,6K jest zaplanowane na początek 2023 r.
Nagrania z nowej kamery VENICE 2 i materiały poświęcone temu i innym produktom foto-wideo Sony można też znaleźć w serwisie www.sonycine.com, stworzonym w celu kształcenia i inspirowania wszystkich fanów i użytkowników produktów Sony Cinema Line.
Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość.
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie.
Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024