• Obsługuje pierwszą w serii LUMIX opcję nagrywania w wysokiej rozdzielczości 5.1K 60p, a także inne formaty wysokiej prędkości, takie jak 4K 120p i 5.8K 60p, zapewniając lepszą wydajność (*2)
• Oferuje pierwsze w serii LUMIX nagrywanie wideo z zakresem dynamicznym wynoszącym 15 stopni EV (*3) w profilu V-Log przy liczbie klatek poniżej 30p
• Szybkie zdjęcia seryjne, oferujące prędkość do 70 kl./s (*4) w trybie migawki elektronicznej „SH/SH PRE” oraz rozszerzony tryb zdjęć seryjnych „H+ (High Speed Plus)” z prędkością około 10 kl./s przy migawce mechanicznej, umożliwiając fotografowanie bez efektu czarnej klatki podczas podglądu po wykonaniu zdjęcia.
Panasonic LUMIX S1IIE - główne cechy
Wyjątkowa jakość obrazu dostosowana do różnych warunków fotografowania
• Zastosowanie matrycy o rozdzielczości 24,2 mln pikseli, inspirowanej właściwościami wydajnościowymi LUMIX S5II
• Obsługuje nagrywanie wideo w formacie 6K 30p (3:2) w trybie open gate
• Oferuje nagrywanie wideo z zakresem dynamicznym wynoszącym 14+ stopni EV w profilu V-Log
• Szybkie zdjęcia seryjne, do 30 kl./s w trybie migawki elektronicznej „SH/SH PRE” oraz rozszerzony tryb zdjęć seryjnych „H+ (High Speed Plus)” do około 10 kl./s przy migawce mechanicznej, umożliwiając fotografowanie bez efektu czarnej klatki podczas podglądu po wykonaniu zdjęcia.
Wspólne cechy aparatów Panasonic LUMIX S1II i S1IIE
Zwiększona wydajność rdzeniowa, która otwiera nowe możliwości twórcze
• Zoptymalizowane rozpoznawanie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem systemu Phase Hybrid AF, z ulepszonym wykrywaniem oczu i twarzy oraz precyzyjniejszym śledzeniem osób napędzanym przez sztuczną inteligencję
• Dodanie nowego rozpoznawania AF dla „Sportów miejskich”, umożliwiającego dokładne uchwycenie dynamicznych ruchów, takich jak breakdancing, skateboardingu i parkouru
• Zwiększona stabilizacja obrazu w korpusie o 8,0 stopnia (*3) oraz nowo opracowana korekcja zniekształceń wideo cropless E.I.S., która stabilizuje obraz bez kadrowania kąta widzenia
• Po raz pierwszy w serii S dostępny profil ARRi LogC3 (*6)(*7) z użyciem klucza do aktualizacji oprogramowania DMW-SFU3A (sprzedawany osobno)
• Obsługuje wewnętrzne nagrywanie w formatach 5.8K 30p / C4K 60p Apple ProRes RAW HQ / ProRes RAW na karcie CFexpress typu B
Wyróżniająca się niezawodność i efektywność
• Wysokiej rozdzielczości elektroniczny wizjer (EVF) o 5,76 mln punktów oraz wszechstronny, odchylany i obrotowy ekran LCD o rozdzielczości 1,84 mln punktów, a także solidny mechanizm migawki o żywotności do 400 000 cykli
• Niezawodne działanie w niskich temperaturach – nawet do -10°C
• Podwójne gniazda na nośniki danych z obsługą kart SD oraz CFexpress typu B
• Pełna kompatybilność z akcesoriami, takimi jak uchwyt z akumulatorem DMW-BG2 oraz adapter audio DMW-XLR2
Aplikacje i oprogramowanie zapewniające płynne wsparcie pracy twórczej
• Kompatybilność z Capture One, umożliwiająca bezproblemową współpracę z powszechnie wykorzystywanym w fotografii studyjnej profesjonalnym oprogramowaniem do edycji
• Współpraca z Frame.io, umożliwiająca płynne przejście od nagrywania do montażu, a także współdzielenie materiałów i współpracę w chmurze
• Obsługa aplikacji LUMIX Lab, upraszczająca transfer, edycję i personalizację kolorystyczną zdjęć oraz filmów, umożliwiając płynną integrację ze smartfonem i udostępnianie w mediach społecznościowych
• Zaktualizowana wersja 1.5 oferuje następującą funkcję:
o kompatybilność z plikami HEIF
• Obsługuje aplikację LUMIX Flow, która wspiera tworzenie scenorysów, kontrolę materiału na planie zdjęciowym oraz automatyczną organizację danych po zakończeniu nagrań, wspomagając cały proces produkcji wideo
• Zaktualizowana wersja 1.1 oferuje następujące funkcje:
o Połączenie bezprzewodowe
o Dodatkowe funkcje wspomagające (monitor fali sygnału / wektoroskop / fałszywe kolory)
o Funkcja lustrzanego podglądu na monitorze
• Możliwość ustawienia odrębnych parametrów dla fotografii i wideo oraz bezproblemowego przenoszenia ustawień z jednej kamery na drugą za pomocą karty SD, co zapewnia jednolite ustawienia w różnych modelach aparatów. (*8)
*2 W zależności od ustawień jakości nagrania (Rec Quality) i obszaru obrazu (Image Area) wideo, stosowane są następujące wartości przybliżenia kadru:
Gdy obszar obrazu wideo (Image Area) jest ustawiony na FULL:Wideo C4K (120p/100p): około 1,17x, Wideo 4K (120p/100p): około 1,24x.
*3 Dynamic Range Boost WŁĄCZONE: 15 stopni Dynamic Range Boost WYŁĄCZONE: 14+ stopni.
*4 Gdy ustawione na Priorytet Obrazu w trybie zdjęć seryjnych SH.
*5 Środek: 8,0 stopnia; Obrzeża: 7,0 stopnia. Na podstawie standardu CIPA 2024 [kierunek Yaw/Pitch/Roll: odległość ogniskowa f=60 mm przy użyciu obiektywu S-R2060. 5-osiowa stabilizacja].
*6 Aktualizacja oprogramowania zaplanowana na 2025 rok.
*7 ARRI LogC3 to gamma Log opracowana przez firmę ARRI, stosowana w cyfrowych kamerach filmowych ARRI. Należy zauważyć, że ALEXA 35 używa ARRI LogC4. W modelu LUMIX S1II, ARRI LogC3 może być używane do nagrywania w 10-bitowym formacie w trybie Creative Video.
*8 Modele kompatybilne od maja 2025 roku: DC-S1RM2, DC-S1M2, DC-S1M2ES.
ARW
Na podstawie informacji prasowej