testowe TEST: Nikon Z 50 pierwszy - bezlusterkowiec Nikona z matrycą APS-C
ciąg dalszy...
![]() Nikon Z 50 + 35 mm f/1,8 S. Par. eksp.: 1/400 s; ISO 3200; f/1,8; fot.K. Patrycy.
Aparat ma proste menu typowe dla lustrzanek cyfrowych, znane obecnym
użytkownikom lustrzanek cyfrowych firmy Nikon i łatwe do opanowania
przez początkujących. Komunikację z aparatem poprawia dotykowy ekran
LCD.
![]() Nikon Z 50 (pierwszy z góry) oraz Z 6. Nikon Z 50 ma zamocowany nowy, kitowy obiektyw DX 16–50 mm f/3,5–5,6. Jego korpus jest mniejszy od Nikona Z 6 co spowodowało, że nie było już miejsca na wyświetlacz w górnej części korpusu.
![]()
Do aparatu producent przewidział adapter FTZ (taki sam co do Z 6 i Z 7)
z bagnetu Z na F co sprawia, że z tym nowym możemy połączyć każdego
przedstawiciela rodziny Nikkor F i obiektywy producentów niezależnych.
W przedniej części korpusu umieszczono na prawo od obiektywu dwa,
programowalne przyciski funkcyjne [5].
Gdyby je odsunięto nieco bardziej od bagnetu mocującego to ich obsługa
przy założonym obiektywie byłaby wygodniejsza. W Z50 możemy jeszcze
zindywidualizować obsługę 2 przycisków z tyłu korpusu „OK” i „AE-L/AF-L”
oraz pierścienia na obiektywie [6] [6a]. To sprawia, że fotografujący może spersonalizować aparat tzn. przystosować go do swoich nawyków obsługi.
![]()
Wszystkie elementy korpusu zostały wykonane z tą samą starannością co
w Z 6. Mocowania pokryw wspomnianych powyżej zaślepek, podobnie jak
w Z 6, są na stałe związane z korpusem, dzięki czemu nie musimy się
obawiać o ich zgubienie. Za estetykę wykonania
Nikon Z 50 uzyskuje 5,25 punktu, za ergonomię 5,9 (brak ekranu
osadzonego na przegubie). Ocena za intuicyjność jest taka sama jak
w przypadku Nikona Z6 – 6 punktów.
![]() Na zdjęciu wielkość rzeczywista. Średnica mocowania jest większa o 17% od średnicy mocowania F. Jest to największe mocowanie pełnokatkowe na świecie, które pod każdym względem zapewnia szersze możliwości: wpuszcza więcej światła, umożliwia przesyłanie większej ilości danych między obiektywem a aparatem, a w konsekwencji umożliwia osiągnięcie wyższej jakości zdjęć.
Więcej w Foto-Kurierze 12/2019
data dodania: 23-12-2019
godzina dodania: 13:20
odsłon: 1666 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||