testowe Sony A7R II - pełna klatka, 42,4-milionowa matryca
ciąg dalszy...5-kierunkowy system stabilizacji obrazu zoptymalizowany do współpracy z 42,4-megapikselowym przetwornikiem obrazu Nowy, flagowy model jest wyposażony w innowacyjny, 5-kierunkowy system stabilizacji obrazu, który zoptymalizowano do współpracy z matrycą o dużej rozdzielczości. Podobnie jak system wprowadzony w cenionym modelu A7 II ten zaawansowany stabilizator obrazu koryguje podczas zdjęć różne ruchy korpusu: kątowe (pochylenia i odchylenia), typowe dla zdjęć z użyciem teleobiektywu; boczne (wzdłuż osi X i Y), zauważalne zwłaszcza przy znacznych współczynnikach powiększenia; obrotowe (przechylenie), charakterystyczne dla nagrywania filmów. Kompensacja jest na tyle skuteczna, że przy fotografowaniu można wydłużyć czas migawki nawet o 4,5 stopnia [iv].
![]() 5-kierunkowy system stabilizacji obrazu współpracuje dodatkowo z obiektywami Sony A z optycznym stabilizatorem SteadyShot (OSS). Takie połączenie zapewnia maksymalną stabilność i wyrazistość. Co równie ważne, stabilizacja działa nawet przy pracy z obiektywami Sony A z mocowaniem typu A [v], które nie mają własnego systemu stabilizacji. Efekt stabilizacji można zweryfikować za pomocą funkcji podglądu na żywo na ekranie LCD lub w wizjerze OLED. Niezrównane możliwości przy nagrywaniu materiału filmowego 4K Nowy aparat A7R II imponuje możliwościami nagrywania materiału filmowego. Obejmują one zapis obrazu w jakości 4K (QFHD 3840×2160) w trybie Super 35 mm z kadrowaniem lub w trybie pełnoklatkowym.
W trybie Super 35 mm aparat odczytuje dużą ilość pikseli — około 80% więcej niż w obrazie 4K. Piksele te są odczytywane indywidualnie, bez łączenia w grupy, a następnie poddawane interpolacji w celu uzyskania filmu 4K z minimalną morą i postrzępieniem krawędzi obiektów.
![]()
W trybie pełnoklatkowym do generacji obrazu 4K wykorzystywana jest cała szerokość matrycy obrazu, co pozwala na wykorzystanie jej potencjału twórczego. Model A7R II jest pierwszym na świecie aparatem cyfrowym, który umożliwia wewnętrzny zapis obrazu 4K w formacie pełnoklatkowymi.
data dodania: 11-06-2015
godzina dodania: 10:14
odsłon: 5722 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Następca Noct-Nikkora
Sony wprowadza kolejne modyfikacje swoich aparatów - Sony A 7R II, RX 100 IV i RX10 II
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||