testowe Sony ZV-E1 nowy, pełnoklatkowy aparat stworzony dla wideoblogerów, dostępność i cena29 marca 2023 r. zaprezentowano pełnoklatkowego bezlustrekowca - Sony ZV-E1 z przeznaczeniem dla wideoblogerów, którzy pragną tworzyć lepsze materiały i którym nie wystarczają matryce smartfonów i aparatów z matrycą do APS-C włącznie.Sony ZV-1, jako zaawansowany technologicznie model, plasuje się na szczycie gamy aparatów Sony do vlogowania. Współpracuje z wymiennymi obiektywami Sony z mocowaniem typu E, odznacza się wysokim ekwiwalentem czułości i umożliwia nagrywanie filmowego obrazu z bogatymi przejściami tonalnymi i niskim poziomem szumu. Najmniejsze na świecie wymiary i waga na dzień premiery wskazują na wyjątkową mobilność aparatu, co w połączeniu z wyrafinowanymi możliwościami aparatu umożliwia realizację wszelkich zadań bez ograniczania twórczej swobody.
Najważniejsze cechy
aparatu
Obrazy z wyeksponowanym głównym obiektem
Sony ZV-E1 to aparat zaprojektowany specjalnie do tworzenia wideoblogów. Jego pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor RTM o efektywnej rozdzielczości około 12,1 mln pikseli odznacza się wysoką czułością i niskim poziomem szumów, a ponadto umożliwia ładne rozmycie obrazu.
W porównaniu z poprzednim modelem (albo chodzi o model Sony A7 C lub Sony ZV-1F) nawet 8-krotnie wzrosła wydajność procesora obrazu BIONZ XR. Rezultat to lepsze działanie przy wysokiej czułości i w słabym świetle, wierne kolory i płynna gradacja. Duże ilości danych z przetwornika obrazu są przetwarzane w czasie rzeczywistym nawet podczas nagrywania obrazu w formacie 4K (QFHD: 3840 × 2160) 120p. Procesor BIONZ XR ma również duże znaczenie dla szybszego i dokładniejszego działania systemu AF.
Aparat umożliwia rejestrowanie materiału filmowego o rozdzielczości 4K (QFHD) w 10‑bitowym formacie 4:2:2, z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli matrycy. Użytkownik może więc wykorzystać twórcze możliwości pełnoklatkowego przetwornika i nagrywać filmy w wysokiej rozdzielczości 4K bez efektu mory i postrzępionych krawędzi obiektów.
Standardowo obsługiwanym formatem zapisu jest 4K 60p. Użytkownicy serwisu Creators' Cloud mogą dodać obsługę formatu 4K 120p i tworzyć bardzo płynne ujęcia w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie. Nagrywanie w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w trybie S&Q, w formacie XAVC S-I 60p z maksymalną przepływnością 600 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, H.264, All-I), umożliwia uzyskanie obrazu o wyjątkowej jakości. Po dodaniu odpowiedniego rozszerzenia format XAVC S umożliwi rejestrację obrazu z częstotliwością 240 kl./s w celu pokazania dynamicznego sportu i szybkich akcji na ujęciach o rozdzielczości Full HD w nawet 10-krotnie zwolnionym tempie.
Ponad 15-stopniowy zakres dynamiki tonalnej umożliwia rejestrowanie naturalnie wyglądających obrazów w różnych warunkach oświetlenia, bez utraty detali w cieniach i światłach. Standardowy zakres czułości ISO aparatu wynosi od ISO 80 do ISO 102 400. Podczas fotografowania można go rozszerzyć do ISO 40-ISO 409 600, a w przypadku filmowania do ISO 80 - ISO 409 600. Wygląda na to, że w nowym modelu zastosowano matrycę albo tą samą co w Sony A7 SIII lub bardzo do niej zbliżoną.
data dodania: 29-03-2023
godzina dodania: 16:00
odsłon: 1967 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
Panasonic LUMIX S5IIX i Panasonic LUMIX S5II, czyli o pozytywnym, pełnoklatkowym kontrataku tej marki.
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Canon RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z w porównywarce Zaprezentowany 2 listopada 2023 r. Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z - kamień milowy w technologii obiektywów dla fotografów i operatorów kamer - jest w naszej porównywarce. Zobacz jego dane techniczne. Nowy termin - czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia do 12 maja Ponieważ nie wszyscy zorientwali się o tym, że przedłużyliśmy termin przyjmowania zgłoszeń do 7 maja, a nadal są osoby, które mają niewykorzystane kody na Ligę - które dostały z opóźnieniem (przeciążenie systemu zgłoszeń). Dlatego przedłużyliśmy dla tych osób czas przyjmowania zgłoszeń do 12 maja do końca dnia tj. do 12 maja do godziny 23.59. To już termin ostateczny. Za utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za zrozumienie. Zamieszczony montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |