testowe
Sony ZV-E1 nowy, pełnoklatkowy aparat stworzony dla wideoblogerów, dostępność i cena
29 marca 2023 r. zaprezentowano pełnoklatkowego bezlustrekowca - Sony ZV-E1 z przeznaczeniem dla wideoblogerów, którzy pragną tworzyć lepsze materiały i którym nie wystarczają matryce smartfonów i aparatów z matrycą do APS-C włącznie.Sony ZV-1, jako zaawansowany technologicznie model, plasuje się na szczycie gamy aparatów Sony do vlogowania. Współpracuje z wymiennymi obiektywami Sony z mocowaniem typu E, odznacza się wysokim ekwiwalentem czułości i umożliwia nagrywanie filmowego obrazu z bogatymi przejściami tonalnymi i niskim poziomem szumu. Najmniejsze na świecie wymiary i waga na dzień premiery wskazują na wyjątkową mobilność aparatu, co w połączeniu z wyrafinowanymi możliwościami aparatu umożliwia realizację wszelkich zadań bez ograniczania twórczej swobody.
![]()
Najważniejsze cechy
aparatu
![]() Obrazy z wyeksponowanym głównym obiektem
Sony ZV-E1 to aparat zaprojektowany specjalnie do tworzenia wideoblogów. Jego pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor RTM o efektywnej rozdzielczości około 12,1 mln pikseli odznacza się wysoką czułością i niskim poziomem szumów, a ponadto umożliwia ładne rozmycie obrazu.
W porównaniu z poprzednim modelem (albo chodzi o model Sony A7 C lub Sony ZV-1F) nawet 8-krotnie wzrosła wydajność procesora obrazu BIONZ XR. Rezultat to lepsze działanie przy wysokiej czułości i w słabym świetle, wierne kolory i płynna gradacja. Duże ilości danych z przetwornika obrazu są przetwarzane w czasie rzeczywistym nawet podczas nagrywania obrazu w formacie 4K (QFHD: 3840 × 2160) 120p. Procesor BIONZ XR ma również duże znaczenie dla szybszego i dokładniejszego działania systemu AF.
![]()
Aparat umożliwia rejestrowanie materiału filmowego o rozdzielczości 4K (QFHD) w 10‑bitowym formacie 4:2:2, z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli matrycy. Użytkownik może więc wykorzystać twórcze możliwości pełnoklatkowego przetwornika i nagrywać filmy w wysokiej rozdzielczości 4K bez efektu mory i postrzępionych krawędzi obiektów.
Standardowo obsługiwanym formatem zapisu jest 4K 60p. Użytkownicy serwisu Creators' Cloud mogą dodać obsługę formatu 4K 120p i tworzyć bardzo płynne ujęcia w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie. Nagrywanie w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w trybie S&Q, w formacie XAVC S-I 60p z maksymalną przepływnością 600 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, H.264, All-I), umożliwia uzyskanie obrazu o wyjątkowej jakości. Po dodaniu odpowiedniego rozszerzenia format XAVC S umożliwi rejestrację obrazu z częstotliwością 240 kl./s w celu pokazania dynamicznego sportu i szybkich akcji na ujęciach o rozdzielczości Full HD w nawet 10-krotnie zwolnionym tempie.
Ponad 15-stopniowy zakres dynamiki tonalnej umożliwia rejestrowanie naturalnie wyglądających obrazów w różnych warunkach oświetlenia, bez utraty detali w cieniach i światłach. Standardowy zakres czułości ISO aparatu wynosi od ISO 80 do ISO 102 400. Podczas fotografowania można go rozszerzyć do ISO 40-ISO 409 600, a w przypadku filmowania do ISO 80 - ISO 409 600. Wygląda na to, że w nowym modelu zastosowano matrycę albo tą samą co w Sony A7 SIII lub bardzo do niej zbliżoną.
data dodania: 29-03-2023
godzina dodania: 16:00
odsłon: 3124 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
Panasonic LUMIX S5IIX i Panasonic LUMIX S5II, czyli o pozytywnym, pełnoklatkowym kontrataku tej marki.
![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie (po 15 stycznia). ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||