Wydania FK: 183,
publikacje: 9678,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317226,
użytkownicy: 10108
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
EOS C300 Mark II – rozdzielczość 4K - ZNAMY CENĘ!
Wraz z zaprezentowanym monitorem (patrz tutaj) Canon pokazał kamerę 4K – EOS C300 Mark II. Model stworzony w oparciu o EOS-a C300 ma dwa procesory DIGIC DV5, profesjonalne kodeki i, jak twierdzi producent, ogromny zakres dynamiki. Znamy jej cenę. Zapraszamy do zapoznania się z informacją prasową.
Doskonała jakość 4K i wszechstronność zastosowań
Kamera zapisuje 10-bitowe pliki z samplingiem kolorów 4:2:2 w rozdzielczości 4K z prędkością do 410Mbps lub 10/12-bitowe pliki z samplingiem 4:4:4 w rozdzielczości 2K z 15-stopniowym zakresem dynamicznym. EOS C300 Mark II rejestruje materiał, na którym można pracować w procesie postprodukcji. Obraz zachowuje ostrość w pełnej gamie barw dodatkowo redukując efekt przechodzenia kolorów „colour bleed”. Kamera oferuje najwyższą jakość nagrywania 4K zarówno na potrzeby produkcji telewizyjnych (3840 x 2160), jak i kinowych (4096 x 2160) zgodnych ze specyfikacją DCI.
EOS C300 Mark II umożliwia nagrywanie plików i szybki zapis w rozdzielczości 4K na dwóch kartach CFast 2.0™ , oraz jednoczesny zapis w formacie RAW 4K na zewnętrznej nagrywarce. Zapewnia to elastyczność w procesie postprodukcji i pozwala zachować najwyższą, dostępną dziś jakość. Dodatkowo, możliwość nagrywania w tym samym czasie plików w rozdzielczości 2K/ Full HD Proxy na wewnętrznej karcie SD pomaga jeszcze bardziej usprawnić procesy pracy na planie.
Nowa matryca Canon CMOS klasy Super 35 mm i zakres czułości ISO aż do 102 400 zapewniają doskonałą jakość w warunkach słabego oświetlenia. Tym samym, operatorzy mogą rejestrować materiał z bardzo niskim poziomem szumów w nawet najbardziej wymagającym otoczeniu.
EOS C300 Mark II oferuje zróżnicowane opcje kontroli, aby dopasować się do różnych środowisk produkcyjnych. Pełna obsługa manualna doskonale sprawdzi się na planie produkcji filmowych. Kamera oddaje do dyspozycji operatorów także w pełni automatyczne ustawienia. Obejmują one m.in. ulepszony system Dual Pixel CMOS AF (obecnie pokrywa ok. 80 proc. kadru zarówno w pionie, jak i w poziomie), automatyczny balans bieli czy Face Detection AF, co pozwala niezależnym reporterom czy dokumentalistom rozpocząć nagrywanie w każdej chwili.
Integracja z profesjonalnym środowiskiem pracy
Nowe kodeki Canon XF-AVC H.264 zostały zaprojektowane z myślą o dopasowaniu do standardowych w branży systemów edycji nieliniowej, pozwalając tym samym na wykorzystanie materiału nagranego zarówno w rozdzielczości 4K, jak i 2K/Full HD przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Zakres funkcji obejmuje m.in. XF-AVC Intra dla rozdzielczości 4K, XF-AVC Long GOP i opcje Proxy dla nagrywania 2K/Full HD. W obu przypadkach wykorzystywany jest kodek H.264, który ułatwia pracę w procesie postprodukcji. Twórcy zdjęć mogą wybrać typ kodeka i rozdzielczość, które najlepiej pasują do konkretnej sytuacji. EOS C300 Mark II nagrywa z prędkością do 30P w rozdzielczości 4K lub 120P dla 2K/Full HD.
EOS C300 Mark II wspiera różne przestrzenie barwne, w tym BT.2020, Canon Cinema Gamut i DCI-P3. Jest to pierwsza kamera Canon, która oferuje technologie Canon Log2, która zapewnia 15-stopniowy zakres dynamiczny – rozszerzony względem wcześniejszych modeli z tej serii. Kamera została także wyposażona w nowe opcje rejestracji dźwięku, 4-kanałowy zapis z głębią 16 lub 24 bity i częstotliwością próbkowania 48 kHz.
Foto-Kurier 12/25 jest
już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25,
który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych.
Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu.
Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024