Poczta

SZUKAJ

Zwycięzcy konkursu fotografii sportowej i przygodowej Red Bull Illume 2021

ciąg dalszy...

Red Bull Illume Image Quest 2021; Kategoria: Innovation by EyeEm; Zwycięzca kategorii; Fotograf: © Thomas Monsorno / Red Bull Illume; Zawodnik: Dani Arnold, www.instagram.com/daniarnold_alpinist; Lokalizacja: Jezioro Bajkał, Rosja. DJI Mavic 2 Pro + Hasselblad; par. eksp.: ISO: 100; f/5; 1/500 s

O zdjęciu:

W lutym 2020 r. udałem się na Syberię w zawodnikiem Mammut Pro Team Danim Arnoldem na niezwykle wymagającą ekspedycję nad najgłębszym jeziorem świata Bajkałem. Syberyjskie zimy oznaczają trudne, lecz fascynujące warunki. W ramach tego przedsięwzięcia musieliśmy przemieścić się od bezkresnego, skutego lodem jeziora do pionowej ściany lodu i otworzyć dziesięć nowych tras wspinaczkowych. Trafiliśmy w końcu na sprzyjające warunki, a Dani stanął przed nie lada wyzwaniem w swoim ulubionym obszarze wspinaczkowym.

O tej porze roku panujące tam warunki są ekstremalne, a temperatura sięga -35°C. Z tego powodu żaden inny sportowiec nie próbował wcześniej wspinać się po lodzie nad najgłębszym jeziorem świata. Zadanie to od początku nie było łatwe; mroźne temperatury, słabo udokumentowane obszary przeznaczone do  wspinaczki i nieznany język znacznie utrudniały poszukiwania. Wymagało to od naszego zespołu ogromnych pokładów energii i testowało zarówno nasze ciała, jak i umysły. Mogliśmy przemieszczać się po zamarzniętym jeziorze tylko za pomocą poduszkowca, więc polowanie na to jedno idealne ujęcie okazało się niezwykłą przygodą, obejmującą problemy techniczne w środku nocy, wyczerpanie paliwa i brak ogrzewania. Pierwsze kroki postawione na zamarzniętej tafli jeziora zrobiły na nas ogromne wrażenie. Spojrzenie w dół przez grubą, całkowicie przezroczystą pokrywę lodu na najgłębszym jeziorze świata to nadzwyczajne i niezapomniane przeżycie.

Po prostu bądź sobą, bądź szczery i odważny, ludzie to docenią. Dla mnie to dużo ważniejsze niż rozwój zawodowy czy bycie najlepszym”.

O sobie:

Jestem fotografem terenowym. Dorastałem w Południowym Tyrolu. W dzieciństwie byłem blisko natury i dużo czasu spędzałem na zewnątrz. W tamtym czasie moja pasja do fotografii nabierała na sile. Dodatkowo bardzo wcześnie zaszczepiono we mnie zamiłowanie do natury oraz sportu. To właśnie te dwie rzeczy ukształtowały mnie jako fotografa. Od samego początku starałem się angażować w moje projekty różnych zawodników i prezentować ich w ich naturalnym środowisku. Mój dorobek artystyczny to zbiór fotografii sportowych, dokumentalnych, lifestyle’owych i podróżniczych. Połączenie podróży i fotografii zapewniło mi niezwykłe przeżycia i wartości, które stały się częścią mnie.

W ostatnich latach mój rozwój osobisty jest ściśle związany z rozwojem kariery fotograficznej, która pozwala mi poznawać nowych ludzi, nawiązywać nowe przyjaźnie i odnajdywać wspaniałe miejsca. To dla mnie bardzo cenne, ponieważ wszystkie te nowe doświadczenia, ludzie i miejsca są dla mnie bogatym źródłem inspiracji. Doświadczenie nauczyło mnie, że powinniśmy być zawsze w ruchu - ciekawi świata, obecni sercem i duchem – i nie robić nic na siłę. Przy odrobinie cierpliwości, poświęcenia i otwartości każdy może odnieść sukces.

Red Bull Illume Image Quest 2021; Kategoria: Emerging by Black Diamond; Tytuł: Queen of Heartbreaks; Zwycięzca kategorii; Fotograf: © Victoria Kohner-Flanagan / Red Bull Illume; Zawodnik: Jack Nugent, www.instagram.com/jckngnt; Lokalizacja: Bishop, CA, Stany Zjednoczone. Sony A6400 + SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN; ISO: 400; f/4,5; 1/400 s

O zdjęciu:

Wraz ze znajomymi spędziłam zimę 2021, żyjąc w grupie w różnych vanach i samochodach między gigantycznymi, granitowymi skałami Buttermilk Country w okolicy miejscowości Bishop, Kalifornia. Nasze dni wyglądały następująco: pobudka, kawa, wspinaczka. Nasz sezon wspinaczkowy zbliżał się ku końcowi, a w miarę jak śnieg topniał i zaczęliśmy myśleć o długich trasach w parku Yosemite, Jack nabrał ochoty na test swoich fizycznych możliwości na skale zwanej „Queen of Heartbreaks” w kanionie Pine Creek. Przed zapięciem na ostrym końcu Jack wydawał się wyjątkowo zdenerwowany. Z dołu 39-metrowa ściana robiła onieśmielające wrażenie, a szczyt był praktycznie niewidoczny. Nie byłam w stanie zobaczyć chwytów nawet wtedy, gdy wyciągnęłam się w górę na zamocowanej linie, aby znaleźć najlepszą pozycję do zrobienia zdjęcia. Gdy Jack przystąpił do  akcji, niebo pociemniało i zerwał się wiatr. Pnąc się w górę gładkiej ściany, Jack znalazł zaskakujące miejsce, w którym mógł odpocząć bez trzymanki. Po tym jak cyknęłam to zdjęcie z jego twarzy zniknęły wszelkie ślady wątpliwości. W dotarciu do łańcuchów nie przeszkodził mu nawet zacinający deszcz.

O sobie:

Pochodzę z Hood River w stanie Oregon i zajmuję się podróżowaniem, wspinaczką skałkową i fotografowaniem. Czerpię radość z uchwycania ludzi w chwilach słabości na ścianie i poza nią. W swoich pracach staram się uchwycić głębokie relacje, jakie nawiązują się pomiędzy ludźmi i krajobrazami, na które trafiam. Żyję w drodze na pełny etat.

Red Bull Illume Image Quest 2021; Kategoria: Best of Instagram by Lenovo - Photo; Zwycięzca kategorii; Fotograf: © Yhabril / Red Bull Illume; Zawodnicy: Jaime Rico i Javi Diaz; Lokalizacja: Pico Malacara, HU, Hiszpania. Nikon D750 + Sigma 150-600 mm f/5-6,3 Contemporary; ISO: 1250; f/6,3; 1/640 s

O zdjęcie:

Ciężko pracowaliśmy przez cały tydzień, przygotowując teren do tego zdjęcia. W przypadku tego typu ujęcia szczególnie ciężko jest ustawić obydwa kickery w odpowiednim miejscu kilka dni wcześniej. Sprawę dodatkowo utrudnia fakt, że do akcji dochodzi na wysokości 3 000 m, a  na miejsce musisz zabrać ze sobą ciężki sprzęt. Gdy sceneria jest już gotowa, musisz poczekać na odpowiedni moment, modląc się o bezchmurne niebo, jednocześnie ufając, że riderzy idealnie zsynchronizują swoje skoki i wykonanie tricku handplant. To stanowi największe wyzwanie. Tego dnia wspięliśmy się na górę na epicką sesję o zachodzie słońca, chcąc przetestować kickery i przygotować się na zdjęcia z księżycem w tle. Kiedy księżyc zaczął wschodzić, udałem się na swoją miejscówkę 300 m dalej. Komunikowaliśmy się przez krótkofalówki. To niesamowite, że udało nam się zrobić to zdjęcie już przy drugim podejściu. To rezultat doskonałej pracy zespołowej.

O sobie:

Jestem pełnym pasji fotografem sportów akcji, a najbardziej lubię, gdy sesje odbywają się w górach, a fotografowane dyscypliny to narciarstwo, snowboarding, kolarstwo lub bieganie po szlakach górskich. Mieszkam w okolicy Pirenejów w Hiszpanii i zajmuję się robieniem zdjęć od dziesięciu lat. Nie uważam się za zawodowego fotografa, ponieważ nie zarabiam w ten sposób na życie. Współpracuję jednak z kilkoma markami z przemysłu sportów uprawianych na świeżym powietrzu. Choć na przestrzeni ostatnich kilku lat wygrałem wiele krajowych i międzynarodowych nagród, moim celem jest zdobycie uznania w konkursie Red Bull Illume Image Quest.

***

Głównym zwycięzcą tegorocznego konkursu fotografii sportowej i przygodowej Red Bull Illume został Amerykanin Will Saunders. Więcej o zwycięskim zdjęciu i o konkursie przeczytasz tutaj.

data dodania: 08-12-2021

godzina dodania: 10:50

odsłon: 1176
powrót na stronę główną »