Wydania FK: 184,
publikacje: 9688,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317701,
użytkownicy: 10133
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Albumy do lamusa: aż 86% osób - według raportu firmy Epson - ma albumy ze zdjęciami, do których… nie zagląda
ciąg dalszy...
Wnioski raportu Epson Europe pokrywają się z obserwacjami dr. Henkel. Okazuje się, że w przypadku respondentów mających na ścianach wydrukowane zdjęcia wyjątkowych chwil lub bliskich, ponad połowa (55%) z nich sądzi, iż dzięki temu będą pamiętać, kiedy zdjęcie zostało wykonane. Z kolei 45% zgadza się, że zdjęcie pomoże im lepiej zapamiętać chwilę, którą przedstawia.
Równocześnie niepokoi fakt, że aż 29% rodziców przyznało, że zapominają o drukowaniu zdjęć. I to pomimo tego, że 6 z 10 (58%) respondentów przyznało, iż straciło ważne zdjęcia lub dokumenty z powodu ich niepobrania i niewydrukowania.
Zdaniem dr Henkel łatwość dostępu do zdjęć jest kluczem do zachowania wspomnień: „Często w pamięci urządzeń mamy tysiące zdjęć, ale wiele z nich rzadko potem oglądamy lub mamy problem z ich znalezieniem. Posiadanie wydrukowanych obrazów w albumach lub w wyeksponowanych miejscach pomaga nam przypominać sobie wydarzenia, podczas których zostały one zrobione. Co więcej, pamiętamy nie tylko szczegóły obrazu. Zdjęcia są swoistym portalem, przez który możemy przenosić się do przeszłości. Mogą przypominać uczucia i emocje towarzyszące nam w danym momencie, szerszy kontekst, np. co wydarzyło się później tego dnia i inne wspomnienia z danego okresu naszego życia. Korzyści, które się z tym wiążą, wykraczają daleko poza samą pamięć. Z badań wynika, że dzielenie się wspomnieniami przez przywoływanie wydarzeń z przeszłości ma pozytywne skutki, takie jak poprawa nastroju, silniejsze poczucie więzi z innymi osobami i mniejsze poczucie osamotnienia”.
Ewa Pytlak z firmy Epson tak skomentowała te badania: „Z raportu wynika, że klasyczne rodzinne albumy ze zdjęciami mogą wkrótce odejść w zapomnienie, pomimo faktu, że są źródłem dobrego nastroju i innych korzyści płynących z ich przeglądania, takich jak budowanie wspomnień. Tymczasem urządzenia Epson EcoTank, gdzie kartridże zastąpiono samodzielnie dolewanym atramentem x, takie jak EcoTank L3251 eliminuje wiele barier. Bardzo niski koszt druku sprawia, że drukowanie zdjęć i materiałów w domu jest w zasięgu każdego.
Wszystkie urządzenia tej klasy są dostarczane z butelkami zawierającymi atrament wystarczający nawet na trzy lata drukowania, co umożliwia klientom zaoszczędzenie czas, pieniądzy i wyeliminowanie wielu problemów. Wbudowana łączność bezprzewodowa ułatwia drukowanie z nich pomocą zdjęć bezpośrednio z telefonu, zaraz po ich zrobieniu. Jeden zestaw butelek z atramentem wystarczy do wydrukowania nawet 2300 fotografii i oszczędza nawet 90% wydatków na atrament, co oznacza, że można przywołać więcej wspomnień za o wiele mniej pieniędzy”.
Badanie zostało przeprowadzone w ramach nowej kampanii, w której firma Epson współpracuje z ambasadorem marki, Usainem Boltem. W serii filmów, które powstały jako jej część Usain przewija w telefonie zdjęcia upamiętniające ważne momenty z jego życia osobistego i kariery sportowej, po czym zdaje sobie sprawę, jaką wartość ma ich wydrukowanie. Przeniesienie na papier nie tylko chroni je przed bezpowrotną utratą z pamięci telefonu, ale także daje możliwość ponownego przeżycia najszczęśliwszych chwil.
„Jestem dumny, że mogę być częścią tej kampanii” - mówi Usain - „ponieważ praca przy niej przypomniała mi o wydrukowaniu zdjęć uwieczniających niektóre z najważniejszych wydarzeń w moim życiu i podzieleniu się tymi wspomnieniami z rodziną. To było dla nas wszystkich naprawdę pozytywne doświadczenie”.
ARW
Źródło: Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2023 r. na zlecenie Epson Europe przez firmę Prospectus Global. W badaniu wzięło udział 11 000 respondentów z 11 krajów europejskich, w tym Wielkiej Brytanii (1100 osób).
Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość.
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie.
Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024