testowe Spotkanie z Johnem Hilliardem
W najbliższy czwartek w warszawskiej Zachęcie odbędzie się spotkanie autorskie z Johnem Hilliardem. Jest to artysta konceptualny posługujący się medium fotograficznym, wydarzenie towarzyszy wystawie „Nieprzekupne oko. Galeria Akumulatory 2, 1972–1990”.
W języku angielskim, w mowie potocznej zwrot „katalog błędów” jest kolokwializmem, który pozwala wyrazić czyjąś dezaprobatę, rozczarowanie pewną rzeczą bądź wydarzeniem.
![]() Natomiast w języku sztuki katalog oznacza publikacje towarzyszące wystawom; jak więc należy rozumieć określenie „katalog błędów” w kontekście sztuki? Odniesienie do sztuki jest bezpośrednie i widoczne w pracy Johna Hilliarda Jesion w Crag Lough prezentowanej na wystawie w Zachęcie, a także oryginalnie w Galerii Akumulatory 2. Patrząc z perspektywy wystawy prac artystów z kręgu Akumulatorów, którzy za pomocą alternatywnych form artykulacji artystycznej starali się przechytrzyć restrykcyjne władze komunistyczne, wydaje się być jasne, że wyrażenie „katalog błędów” może mieć również dwuznaczny, wręcz prowokcyjny wydźwięk. ![]() Szeroki kontekst pracy Hilliarda stanowi tło dla jego wykładu, którego tematem będzie między innymi współpraca artysty z Galerią Akumulatory 2. Artysta omówi poszczególne prace, opowie szerzej o swojej twórczości. Będzie to okazja do dyskusji o sztuce i medium fotografii. Artysta skupia się w szczególności na badaniu fotografii jako formy przedstawienia, której ograniczenia wynikają właśnie ze specyfiki tego medium. Właściwości fizyczne i optyczne fotografii mogą mieć znaczący wpływ na to, w jaki sposób interpretowany jest obraz. Czym są więc owe błędy w praktykowaniu fotografii? Jakie miejsce zajmują prace Johna Hilliarda w historii Akumulatorów? Jaki wpływ na twórczość artysty miała współpraca z tą galerią? John Hilliard ur. 1945, Lancaster, Wielka Brytania. Studiował w Lancaster College of Art (1962-1964), rzeźbę w Saint Martins School of Art w Londynie. Jeden z najbardziej analitycznych twórców badających możliwości procedur fotograficznych, funkcji przedstawiających fotografii oraz jej wiarygodności. Profesor Slade School of Art w Londynie. ZACHĘTA NARODOWA GALERIA SZTUKI sala multimedialna wejście od ul. Burschego wstęp wolny pl. Małachowskiego 3 00-916 Warszawa data dodania: 13-11-2012
godzina dodania: 02:03
odsłon: 1307 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Kolorowo i żółto czarno też - Fotograficzny Program Bez Nazwy dziś o godzinie 20.00
Na żywo u Ossolińskich, czwartek o godz. 20.00 i ciut , ciut.
31 razy BEZ NAZWY - czyli dziś o 20.00 o fotografowaniu też :)
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE, portretowy teleobiektyw stałoogniskowy, który równoważy wyrazistą jakość obrazu z imponującą poręcznością. Zapoznaj się z informacją prasową i zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||