Wydania FK: 182,
publikacje: 9639,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2182,
galerie zdjęć: 315572,
użytkownicy: 10099
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Lustrzanka od Sony - ɑ99 II
Firma Sony ogłosiła nowy, flagowy model aparatu ɑ z mocowaniem typu A: ɑ99 II. Ma ona hybrydowy system AF, system 4D Focus, 5-osiowy system stabilizacji, wykonuje do 12 kl./s oraz zastosowano w nim technologię przepuszczalnego lustra TMT (Translucent Mirror Technology). Zapraszamy do zapoznania się z informacją prasową.
Nowa jakość systemu AF
Nowo opracowany, oparty na detekcji fazy system AF zapewnia ciągłość pracy automatyki ostrości i jest pierwszą realizacją systemu 4D FOCUS w aparacie ɑ z pełnoklatkową matrycą obrazu. Użytkownicy korpusu ɑ99 II uzyskują dzięki niemu nową, jeszcze lepszą jakość automatycznego ustawiania ostrości. Działanie hybrydowego systemu AF opartego na detekcji fazy zakłada połączenie precyzyjnego, 79-polowego[iv], dedykowanego czujnika AF opartego na detekcji fazy oraz 399 umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej pól AFi, które razem tworzą zespół 79 hybrydowych, krzyżowych pól AF[v]. Zespół ten odznacza się nadzwyczajną dokładnością ustawiania ostrości oraz zaawansowanymi możliwościami śledzenia obiektów w kadrze, nawet przy dużej szybkości ruchu. Technologia TMT, eliminująca z konstrukcji ruchome lustro, umożliwia ponadto ciągłe działanie systemu AF i wizjera we wszystkich trybach pracy, także przy podglądzie na żywo i nagrywaniu filmów.
Korpus ɑ99 II bez przeszkód działa przy słabym oświetleniu. Precyzyjny system AF nienagannie sprawuje się nawet przy oświetleniu na poziomie –4 EV[vi], będącym wyzwaniem nie do pokonania dla większości innych aparatów.
Aby zapewnić wysoką rozdzielczość i możliwość fotografowania seryjnego z dużą szybkością klatek, konstruktorzy korpusu ɑ99 II na nowo zaprojektowali system przepływu danych. Dzięki wzajemnej współpracy nowego układu LSI, przetwornika obrazu, procesora BIONZ X oraz nowo opracowanego zespołu migawki, maksymalna prędkość zdjęć seryjnych ze śledzeniem AE/AF[vii] wynosi 12 kl./sii, przy wykorzystaniu całego potencjału 42,4-megapikselowej rozdzielczości matrycy. Superszybki korpus pozwala więc uzyskać wyjątkowo ostre zdjęcia, nawet podczas fotografowania obiektów będących w ruchu i przy pracy w trudnych warunkach oświetlenia. Duży bufor i wyrafinowane techniki przetwarzania danych, umożliwiają wyświetlenie fotografii natychmiast po ich wykonaniu, nawet w trybie zdjęć seryjnych z dużą szybkością. Podczas pracy w pomieszczeniach oświetlonych sztucznymi źródłami światła, aparat automatycznie wykrywa migotanie obrazu i minimalizuje jego wpływ na końcowy efekt poprzez odpowiednią korektę czasu otwarcia migawki[viii].
Udoskonalone algorytmy wyświetlania w wizjerze elektronicznym umożliwiają obecnie zdjęcia seryjne z podglądem na żywo w tempie do 8 kl./s[ix]. Zapewnione jest przy tym śledzenie AF/AE, a dzięki minimalnym opóźnieniom w wyświetlaniu obrazu, wrażenie jest praktycznie takie samo jak przy pracy z wizjerem optycznym. Wizjer pokazuje też w czasie rzeczywistym wskazania ekspozycji, balansu bieli i innych parametrów. Trzy dostępne ustawienia szybkości zdjęć seryjnych z podglądem na żywo — 8, 6 i 4 kl./s — pozwalają utrwalać różnorodne sceny i tematy.
Moc w każdym pikselu
Wykonany w technologii BSI, 42,4-megapikselowy[x], pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R typu „gapless on chip” umożliwia szybki odczyt dużej ilości danych i wyjątkowo efektywne przechwytywanie światła. Połączenie tych cech przekłada się na bardzo dużą czułość, niski poziom szumów, szeroki zakres dynamiki i rozdzielczość 42,4 megapiksela w całym zakresie czułości ISO: od 100 do 25 600, z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102 400[xi]. Korpus ɑ99 II nie zawiera optycznego filtra dolnoprzepustowego. Taka konstrukcja zapewnia niespotykaną wcześniej głębię i realizm wyglądu detali i faktur. Dodatkowo użytkownik ma możliwość zapisu plików RAW z kompresją lub bez niej.
5-osiowa stabilizacja obrazu SteadyShot™ INSIDE
Cieszący się ogromnym powodzeniem wśród użytkowników aparatów z serii ɑ7 II wbudowany w korpus, 5-osiowy stabilizator obrazu, został obecnie dostosowany do korpusów z mocowaniem typu A i po raz pierwszy wykorzystany w nowym modelu ɑ99 II. Oprócz kompensacji pochyleń i odchyleń, o które nietrudno podczas zdjęć przy dłuższych ogniskowych, system zapewnia korektę przemieszczeń wzdłuż osi X i Y w czasie ujęć w zbliżeniu oraz przechyłów występujących przy fotografowaniu i filmowaniu nocą. Nowo wprowadzone precyzyjne czujniki żyroskopowe wykrywają nawet minimalne ruchy aparatu, które mogą spowodować zamazanie obrazu. W rezultacie czas otwarcia migawki można wydłużyć nawet o 4,5 stopnia[xii] — i w dalszym ciągu wykorzystywać pełny potencjał 42,4-megapikselowego przetwornika podczas rejestracji obrazu fotograficznego i filmowego. Efekt stabilizacji obrazu można sprawdzać w wizjerze lub na ekranie LCD w trybie podglądu na żywo — w tym celu wystarczy wcisnąć do połowy przycisk spustu migawki lub włączyć funkcję Focus Magnifier służącą do powiększania obrazu w czasie ustawiania ostrości. Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej jest kontrolować kadr i ostrość podczas wykonywania zdjęć przy dużej ogniskowej lub w trybie makro.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Magda Czerwińska-Mejer, Adam
Kot, Maciej Nowak, Marek Nużka, Adam Śliwa, Robert Sic, Ryszard
Warchoł. Oni
już wgrali swoje
zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Ze względu na długi weekend listopadowy postanowiliśmy przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń do 18 grudnia 2025 r. (wtorek do końca dnia). To ostatnia Liga Foto-Kuriera w tym roku. Jest o co walczyć. Życzymy najlepszych zdjęć.
Foto-Kurier 11/25 jest
już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM.
Jak zwykle
będzie
co
poczytać i czym się
zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25,
który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych.
6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon
EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024