testowe
EPSON EH-TW7100 - zdjęcia o przekątnej 12 m (500") - test z Foto-Kuriera 4/22
W Foto-Kurierze 10/19 opisywaliśmy debiutujący jesienią 2019 roku niedrogi, w swojej klasie, i łatwy w obsłudze projektor 4K PRO-UHD, umożliwiający wyświetlanie treści na unikalnie dużym (do 500”/12,7 m) ekranie z wysokim współczynnikiem kontrastu. Tym razem przedstawiamy wyniki testu projektora EPSON EH-TW7100, który z powodzeniem może być wykorzystywany zarówno do oglądania fotografii jak i filmów. Zdjęcia o przekątnej 12 metrów zawsze robią wrażenie.
![]()
Od zewnątrz
![]() Zmiana ogniskowej odbywa się ręcznie za pomocą wyprofilowanego czarnego uchwytu umieszczonego wokół wykończonego na złoty kolor obiektywu(2). Ostrość ustawiana jest ręcznie poprzez obrót wspomnianą złotą obudową obiektyw (3). Teoretycznie projektor można umieścić zarówno na biurku, jak i może być on podwieszany, ale ze względu na ręczne ogniskowanie lepiej byłoby mieć go w zasięgu ręki. Z drugiej strony projektor pod sufitem umieszcza się raz i nie zmienia się z reguły jego pozycji względem ekranu toteż z tego punktu widzenia patrząc nie można uznać tego za wadę, raczej za drobną niedogodność. Trzeba jednak przyznać, że ostrość choć ręcznie, to ustawiana jest szybko i skutecznie. Układ optyczny obiektywu cofnięty jest w głąb obudowy co zabezpiecza go przed przypadkowym zaświeceniami z innych źródeł światła. Podczas transportu i spoczynku przednia soczewka obiektywu chroniona jest przed uszkodzeniem, „zapalcowaniem” i zapyleniem przez transparentny dekielek analogiczny do tych fotograficznych.
![]()
Na lewo od obiektywu znajduje się osłona skrywająca filtr chroniący projektor przed zanieczyszczeniami (4).
![]()
Natomiast z przodu (na prawo od obiektywu) jest dysza wydmuchująca powietrze z układów chłodzących (5).
![]()
Wentylator chodzi cicho, zmierzone przez nas wartości wynoszą: ok. 46 dB (6) w trybie wysokiego zużycia energii, ale w trybie ECO jest to już średnio jedynie ok. 38 dB (6a) , co już jest sporym osiągnięciem. W/g specyfikacji produktu wartości te powinny kształtować się odpowiednio 32 dB i 24 dB. Dźwięki te nie zakłócają projekcji, są prawie niezauważalne. Dla porównania dźwięk gotującej się wody w czajniku elektrycznym wywołuje hałas na poziomie 55 dB. Sterowanie zmianami w położeniu obiektywu odbywa się bezproblemowo i skutecznie, choć ręcznie za pomocą dwóch pokręteł umieszczonej w górnej części obudowy projektora (7), (8).
data dodania: 08-11-2022
godzina dodania: 21:01
odsłon: 11819
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Kaiser – „cyfrowy” duplikator slajdów Na rynku coraz więcej osób zainteresowanych jest możliwością kopiowania slajdów w ramkach. Na przeciw temu zapotrzebowaniu wyszła firma Kaiser oferując duplikator slajdów typu 35 mm pakowanych w ramki 5×5 cm o grubości 3 mm. Mocuje się go do obiektywu za pomocą gwintu filtra. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||