testowe LUMIX GH5 S czyli filmowy atak Panasonica - TEST Foto-Kurier 3/188 stycznia przy okazji targów CES w Las Vegas Panasonic zaprezentował pierwszy na świecie bezlusterkowiec z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p w 10-bitowym formacie 4:2:2 bez ograniczeń czasu. O samym modelu pisaliśmy już w poprzednim wydaniu Foto-Kuriera, a teraz naturalną koleją rzeczy przedstawiamy jego test. Ponieważ firma stworzyła ten model na bazie udanego i testowanego przez nas w FK 8-9/17 Panasonica GH5 toteż w dalszych rozważaniach odniesiemy się jedynie do głównych różnic między modelami zakładając pewną wiedzę Czytelnika, którą uzyskał po przeczytaniu wspomnianego wcześniej testu Panasonica GH5 i opisu modelu GH5S.
Wnętrze klasztoru Batalha, obiekt ten jest na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Zdjęcie wykonano podczas pleneru Fujifilm eXperience 2018 towarzyszącemu premierze Fujifilm X-H1.
Dlatego też model GH5S, poza kilkoma drobiazgami, przypomina swojego protoplastę. W górnej części korpusu zmieniono jedynie kształt i kolor przycisku do nagrywania [1]. Tylna część aparatu ma ten sam wygląd co w modelu GH5. Nadal GH5S, może pracować w trudnych warunkach atmosferycznych, ma obudowę wykonaną ze stopu magnezu z ramą przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego. Sam aparat jest odporny nie tylko na zachlapania i kurz, ale również na mróz nawet do -10 stopni Celsjusza.
Drobne modyfikacje, wynikające głównie ze zmiany matrycy
spowodowały, że cały aparat jest nieco lżejszy i waży, przy zachowaniu
tych samych wymiarów, jedynie 660 g. Ponownie jak w przypadku Panasonica
GH5 modelowi GH5S przyznajemy za intuicyjność obsługi 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania po 6 punktów.
Możliwości fotograficzne
Za pomocą aparatu uzbrojonego w obiektyw o zakresie ogniskowych 100-300 mm (odpowiednik 200-600 mm dla 35 mm) z powodzeniem wydobywamy osoby z otoczenia.
Z jednej strony, za sprawą swojej nowej matrycy, GH5S mocno wyprzedza Panasonica GH5 np. pod względem możliwości zastosowania wyższych czułości, a z drugiej jednak możliwości fotograficzne, ze względu na niewielką rozdzielczość matrycy, są zdecydowanie mniejsze niż prekursora.
data dodania: 21-08-2018
godzina dodania: 10:03
odsłon: 5397
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
ZDJĘCIE MIESIĄCA marzec 2024 r. - dołącz do majowej edycji konkursu Na łamach Foto-Kuriera 5/24 prezentujemy zwycięskie prace z internetowego konkursu miesiąca odbywającego się cyklicznie na stronie www.foto-kurier.pl. W wydaniu zagościły najwyżej ocenione zdjęcia przez użytkowników serwisu foto-kurier.pl w marcu 2024 r. Każde zdjęcie wgrane do serwisu bierze automatycznie udział w internetowym konkursie miesiąca. Majowa edycja konkursu kończy się ostatniego dnia miesiąca. Zapraszamy do wspólnej zabawy. Na zwycięzców czekają również drobne upominki. Złota dziesiątka w EISA MAESTRO 2024 "Sport i gry". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale. My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 26 maja 2024 r. o godzinie 23.59. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma zaprezentowała też nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF to SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary zostanie wprowadzony... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |