Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21

ciąg dalszy...

 

Aparat, dzięki zwiększonej częstotliwości rejestracji, można wykorzystać do fotografowania rozgrywek ligowych. Nikon Z 7II + 70–200 mm f/2,8 VR S. Par. eksp.: 1/500 s; ISO 2500; f/3,2; f=74 mm

Aparat, dzięki zwiększonej częstotliwości rejestracji, można wykorzystać do fotografowania rozgrywek ligowych. Nikon Z 7II + 70–200 mm f/2,8 VR S. Par. eksp.: 1/500 s; ISO 2500; f/3,2; f=74 mm; fot. K.Patrycy

 

Częstotliwość fotografowania
Nikon Z 7II w trybie zdjęć seryjnych wolnych wykonuje od 1 do 5 kl./s, w trybie seryjnych szybkich 5,5 kl./s (14-bitowy NEF/RAW: około 5 kl./s), a w trybie szybkich zdjęć seryjnych (wydłużonych): około 10 kl./s (14-bitowy NEF/RAW: około 9 kl./s) czyli mniej niż Z 6II (14 kl./s). Jest to zrozumiałe, gdyż matryca Z 7II ma znacznie większą rozdzielczość niż w Z 6II.

 

Nikon Z 7II + Nikkor Z 70–200 mm f/2,8 VR S.

Zawody w łyżwiarstwie figurowym w Krynicy-Zdrój. Matryca Nikona Z7 II o dużej rozdzielczości (45,7 mln pikseli) umożliwia wykadrowanie obrazu i uzyskanie interesującego nas kadru nawet wtedy gdy brakuje nam dłuższej ogniskowej w obiektywie. Na zdjęciu fragment kadru z Nikona Z 7II z Nikkorem Z 70–200 mm f/2,8 VR S. Par. eksp.: 1/500 s; ISO 1600; f/7,1; f=200 mm, korekta +1/3 EV, fot. K.Patrycy

 

Większy bufor w stosunku do Z 7 sprawia, że Z 7II osiąga większą maksymalną liczbę zdjęć rejestrowanych w jednej serii – 200 w formacie JPEG lub 77 zdjęć w 12-bitowym formacie RAW bez kompresji.

 

TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21

 
System AF
Nikon Z 7II ma, tak jak Nikon Z 7, wbudowany system AF z detekcją fazową w płaszczyźnie ogniskowej z 493 polami AF (Nikon Z 6II ma 273 pola), pokrywający około 90% kadru w pionie i poziomie. Nikona Z 7II ma też ulepszoną opcję ustawiania ostrości z wykrywaniem oczu [3] i AF z wykrywaniem zwierząt, która umożliwia uzyskanie lepszej ostrości obiektów zarówno podczas fotografowania jak i filmowania. W praktyce system sprawdza się bardzo dobrze. Za pomocą koła wyboru z tyłu aparatu, tak jak w Z 6II, możemy szybko przełączyć ustawienie ostrości np. z lewego oka na prawe lub z oka jednej osoby na drugą. To dobre rozwiązanie, które umożliwia nam szybkie przesunięcie pola ostrości AF na oko dowolnej osoby znajdującej się w kadrze, gdyż nie musimy tego robić zaglądając do menu aparatu. System Eye-AF działa w połączeniu z systemem detekcji twarzy, który automatycznie załącza się wtedy gdy osoba sfotografowana jest oddalona od nas na tyle daleko, że system Eye-AF nie może wykryć oka. System Eye-AF działa w Nikonie Z 7II zarówno w trybie automatycznego wyboru pola AF jak i w trybie „Szerokiego dużego pola AF”, przy czym tylko w trybie automatycznym możemy wybierać sami oko, na które ma być ustawiana ostrość [4]. Detekcja fazy odbywa się w zakresie od –3 (w Z 7 było od -2 EV) do +19 EV (z AF przy słabym oświetleniu: od –4 do +19 EV). Mamy możliwość wyboru pojedynczego AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C), ciągły AF (AF-F; dostępnego tylko w trybie filmowania); wyprzedzające śledzenie ostrości oraz ręczne ustawianie ostrości (M).

 

TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21


Stabilizacja drgań
Nikona Z 7II ma opracowaną przez Nikona wbudowaną pięcioosiową redukcję drgań matrycy (VR). Efektywność jej działania wynosi około 5 EV (dane producenta). Dzięki sprzedawanemu osobno adapterowi do mocowania FTZ, z tej funkcji można również korzystać wraz z obiektywami NIKKOR F, w tym z modelami bez redukcji drgań.

Focus Stacking
Nikon Z 7II ma tak samo jak Z 6 II cyfrowy tryb fotografowania z przesunięciem ostrości tzw. focus stacking, który umożliwia rejestrowanie zdjęć o dużej głębi ostrości, które łączone są w procesie post produkcji za pomocą oprogramowania innego producenta. Fajne jest to, że przy procesie rejestracji możemy stworzyć na karcie folder dedykowany tylko do zapisu plików zapisanych w tym trybie.

 

Za pomocą Z 7II uda się uchwycić piłkę wpadającą do kosza. Nikon Z 7II + 70–200 mm f/2,8 VR S. Par. eksp.: 1/500 s; ISO 2500 f/3,2; f=70 mm

Za pomocą Z 7II uda się uchwycić piłkę wpadającą do kosza. Nikon Z 7II + 70–200 mm f/2,8 VR S. Par. eksp.: 1/500 s; ISO 2500 f/3,2; f=70 mm;  fot. K. Patrycy


Pliki RAW (NEF) i JPEG
Rejestrowane pliki zdjęciowe są dość duże. Największy JPEG, najmniej skompresowany plik, ma 23,7 MB i rozdzielczość 8256 × 5504 pikseli, co umożliwia wykonanie zdjęcia mającego wymiar 46,6 × 69,9 cm dla 300 dpi. Nikon Z 7II umożliwia nam fotografowanie w formacie RAW czyli nikonowskim NEF o dużej, średniej lub małej wielkości zdjęć o odpowiednio 3 rozdzielczościach: 45,4 mln pikseli (duże), 25,6 mln pikseli (średnie) lub 11,4 mln pikseli (małe). W Nikonie Z 7II pliki RAW mogą być rejestrowane z głębią kolorów 12 lub 14-bitową. Mogą to być pliki nieskompresowane jak też skompresowane stratnie lub bezstratnie. Nieskompresowany plik RAW ma ok. 67 MB.
Możliwości fotograficzne Nikona Z 7II oceniamy na 5,95 pkt, czyli nieco wyżej niż Z 7.

 

Dynamika Z 7II jest dobra, ale trudno sfotografować kaczora tak, żeby na obrazie były dobrze widoczne szczegóły w światłach i cieniach jednocześnie. Fotografowanie kaczora, dzięki odchylanemu ekranowi, możliwe jest bez konieczności kładzenia się na ziemi.

Dynamika Z 7II jest dobra, ale trudno sfotografować kaczora tak, żeby na obrazie były dobrze widoczne szczegóły w światłach i cieniach jednocześnie. Fotografowanie kaczora, dzięki odchylanemu ekranowi, możliwe jest bez konieczności kładzenia się na ziemi.

Dynamika Nikona Z 7II jest dobra, ale trudno sfotografować kaczora tak, żeby na obrazie były dobrze widoczne szczegóły w światłach i cieniach jednocześnie. Fotografowanie kaczora, dzięki odchylanemu ekranowi, możliwe jest bez konieczności kładzenia się na ziemi;  fot. K.Patrycy


Ekran [5]

 

TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21

 
Aparat ma uchylny, dotykowy ekran LCD (3,2", 2,1 mln pkt.). Ten sam co w Z 7 i Z 6II. Szkoda, że ekranu nie osadzono na przegubie, tak jak w niektórych modelach lustrzanek Canona i w bezlusterkowcach Canon EOS R5 i R6. Za ekran przyznajemy 5,5 punktu.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-08-2021
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 9709
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.147) / 0.131

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |