testowe Fujifilm X-A1, najtańszy z systemu X. Pełny TEST z FK 12/13ciąg dalszy...
Dzięki dużej powierzchni matrycy nawet przy niewielkim przymknięciu przysłony można delikatnie rozmyć tło, co jest przydatne przy zdjęciach portretowych. Fot. K.Patrycy
Dzięki zaawansowanym filtrom artystycznym możemy łatwo uzyskać kreatywne efekty. Ale bez nich również możemy wykonać świetny portret, do czego Fujifilm X-A1 nadaje się znakomicie. Nietypowe użycie filtra „miniatura” umożliwiło wydobycie twarzy modelki z tła. Jednocześnie zwiększono nasycenie rejestrowanych barw. Fot. K.Patrycy
Dzięki funkcji bezprzewodowego przesyłania obrazów użytkownicy mogą zgrać wykonane zdjęcia na smartfon lub tablet. W tym celu wbudowana funkcja bezprzewodowego przesyłania obrazów wykorzystuje specjalną aplikację Fujifilm Camera [7], którą można pobrać za darmo z serwisów Google Play i App Store. Oprogramowanie umożliwia również pobranie danych o lokalizacji ze smartfonu i zapisanie ich w EXIF-ach wykonywanych zdjęć. Nie można niestety za jego pomocą sterować zdalnie aparatem. X-A1 umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości Full HD (1920×1080) 30p do 14 minut, a w HD (1280×720) 30p – do 27 min. Aparat ma złącza USB 2.0 oraz HDMI typu C. Nie można podłączyć zewnętrznego mikrofonu.
Zdjęcia do transferu bezprzewodowego można wybrać zarówno z aparatu (powyżej), jak i ze smartfona.
Pod względem możliwości edycyjnych X-A1 prezentuje ten sam poziom co X-Pro1, X-E1 i X-M1. Najciekawszą funkcją jest możliwość konwersji plików RAW. Za możliwości edycyjne przyznajemy 5 punktów.
Opcje wywoływania plików RAW obejmują: korekcję ekspozycji, symulację filmu, zmianę balansu bieli, natężenia barw, poziomu wyostrzania, kontrastu i redukcji szumów. Po wywołaniu RAW-a oryginalny plik pozostaje nienaruszony, a na karcie zostaje zapisany JPEG pod tą samą nazwą.
Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowym o temperaturze barwowej 5200 K. Pomiar przy za pomocą kolorymetru Minolta Color Meter III.
Balans bieli działa podobnie jak w modelu X-M1. Przy świetle żarowym i automatycznym balansie bieli obraz charakteryzuje się żółtą dominantą. Z kolei ustawienie dla światła słonecznego (dziennego) przy temperaturze barwowej 5200 K daje fioletowy odcień zdjęcia. Brakuje możliwości ręcznego wprowadzenia temperatury źródła światła w Kelwinach. Na szczęście przy każdym ustawieniu możemy wprowadzić własną korektę pomiaru w dwóch osiach.
Balans bieli testowanego modelu działa podobnie jak w Fujifilm X-M1.
data dodania: 18-04-2017
godzina dodania: 16:14
odsłon: 8929
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Złota dziesiątka w EISA MAESTRO 2024 "Sport i gry". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale. My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 31 maja 2024 r. o godzinie 23.59. Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Foto-Kurier 5/24 dostępny on-line Miło nam poinformować, że od wczoraj Foto-Kurier 5/24 jest dostępny w naszym e-kiosku. Przejrzyj wydanie on-line. Jutro wyślemy je do prenumeratorów, a niektórzy otrzymają go szybciej niż myślą :) Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |