Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Epson R-D1 - klasyka na cyfrowo / TEST

ciąg dalszy...

W dolnej części kamery, w płaszczyźnie osi optycznej obiektywu, umieszczono tradycyjny mały gwint statywowy, oraz komorę akumulatora litowo-jonowego. Akumulator jest nieco większy od popularnego paluszka i posiada inne parmetry: napięcie 3,7V, a pojemność 1500 mAh.

 

 

Aparatem nie łatwo jest wykonywać zdjęcia podchwycone. Zależy to w dużej mierze od umiejętności szybkiego ustawiania ostrości. Niemniej tym razem udało się.

 

Aparatem nie łatwo jest wykonywać zdjęcia podchwycone. Zależy to w dużej mierze od umiejętności szybkiego ustawiania ostrości. Niemniej tym razem udało się.

 

Oznaczono go symbolem EU-85. System mocowania akumulatora rozwiązano w ten sposób, że przypadkowe otwarcie pokrywy komory nie powoduje jego wypadnięcia, a wymiana jego nie wymaga odkręcania standardowej statywowej płytki Manfrotto, mocującej aparat na statywie (wpisać symbol). Niby drobiazg, a jednak cieszy i ułatwia pracę.      

 

 

Ramka pola ustawiania ostrości (A) wizjera optycznego aparatu, liczby odpowiadające wartościom czasu ekspozycji wynoszącego odpowiednio 1/60 i 1/500 s (B).

 

 Ramka pola ustawiania ostrości (A) wizjera optycznego aparatu, liczby odpowiadające wartościom czasu ekspozycji wynoszącego odpowiednio 1/60 i 1/500 s (B).

 

Generalnie obsługa aparatu jest niezwykle prosta dla osób znających klasyczne aparaty dalmierzowe. Poza niezrozumiałymi piktogramami i kiepskim uchwytem oraz odklejającą się wykładziną czołową, nie mamy do Epsona RD1 większych zastrzeżeń.

Światłomierz

Aparat może dobierać parametry ekspozycji w dwóch trybach pracy: ręcznym i automatycznym z preferencją przysłony. W obu przypadkach pomiar dokonywany jest metodą uśrednioną z uwypukleniem środka pola. Przy pomiarze ręcznym wykorzystujemy liczby  widoczne w dolnej części wizjera optycznego aparatu. Liczba oznaczająca czas wybrany przez nas na kole wyboru czasów otwarcia migawki w momencie wstępnego naciśnięcia spustu migawki w celowniku lunetkowym podświetlona jest ciągłym czerwonym światłem.

 

 

 Wskazówki funkcyjne można skalibrować bardzo precyzyjnie.

 

 Wskazówki funkcyjne można skalibrować bardzo precyzyjnie.

Natomiast po jej lewej lub prawej stronie migają tym samym kolorem odpowiednio do sytuacji oświetleniowej wartości liczbowe czasów, które powinniśmy ustawić. Wskazują one odpowiednio ”niedoświetlenie” lub „prześwietlenie” rejestrowanego obrazu. Dobór prawidłowej ekspozycji polega na takim ustawieniu parametrów ekspozycji przy pomocy koła czasów otwarcia migawki i pierścienia przysłon żeby świeciła się światłem ciągłym jedynie jedna wartość czasu otwarcia migawki, wskazując tym samym poprawność ekspozycji.

 

 

 Fotografujący może zaprogramować do trzech rodzajów typów „filmów” (metod rejestracji) różniących się sposobem wygładzania brzegów, nasycenia barw, tint, kontarstem oraz poziomem średnim szumów.

 

 Fotografujący może zaprogramować do trzech rodzajów typów „filmów” (metod rejestracji) różniących się sposobem wygładzania brzegów, nasycenia barw, tint, kontarstem oraz poziomem średnim szumów.

Automatyka czasu w modelu tym oznaczona jest na kole czasów otwarcia migawki symbolem AE i umożliwia automatyczne dobranie do zadanej wartości przysłony czasu ekspozycji (w celowniku odpowiednia liczba podświetlona jest światłem czerwonym), który możemy odpowiednio skorygować w zakresie +/- 2 EV ze skokiem 1/3 EV. Wprowadzenie korekty sygnalizowane jest pulsacyjnym miganiem wybranego czasu ekspozycji. Przy czym w wizjerze nie widzimy wartości wprowadzonej korekty. Można ją jedynie odczytać z górnego pokrętła czasów otwarcia migawki.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 06-03-2009
 
godzina dodania: 19:31
 
odsłon: 40290
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Wiesław Jucha
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.115) / 0.100

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |