Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic Lumix GH1 - Aparat multimedialny

ciąg dalszy...

Lumix GH1 poprawił wyniki - wypada lepiej zarówno od swojego poprzednika jak i od Olympusa E-P1.

 

 Dynamika

Zakres dynamiczny przetwornika GH1 jest taki sam jak u poprzednika (5 2/­3 EV) ale gorszy niż u najbliższego konkurenta czyli Olympusa E-P1 (6 1/3 EV). Wszystkie trzy zachowują się jednak podobnie – bardziej podatne na prześwietlenia rejestrują więcej szczegółów w cieniach niż w jasnych  partiach obrazu. Za dynamikę przyznajemy 5 punktów.

 

Zakres dynamiczny przetwornika GH1 jest nieznacznie gorszy niż Olympusa E-P1 

 

 Odwzorowanie barwne

W naturalnych warunkach GH1 potrafi ładnie i przyjemnie reprodukować kolory, ale podobnie jak poprzednik ma problemy z prawidłową oceną balansu bieli. Kilkukrotnie zdarzyło się, że w trybie WB Auto zdjęcia wykonane niemal bezpośrednio po sobie charakteryzowały się zauważalnie różną temperaturą barwową. Również w świetle żarowym zdjęcia nadal są zdecydowanie zbyt „ciepłe”. Odwzorowanie barwne oceniamy na 4,5 punktu.  



 Automatyczny pomiar balansu bieli nadal dość często się gubi, nawet w naturalnym oświetleniu; na zdjęciu widzimy dwa różne pomiary w tych samych warunkach.

 

 Możliwości fotograficzne

Pod tym względem w większości przypadków nowy Lumix nie różni się od swojego poprzednika (G1). Nowością będzie tylko praca matrycy w trybie multiaspect. Przetwornik dzięki dużej całkowitej liczbie pikseli (13,6 mln), bez względu na wybrane proporcje boków (3:2, 4:3 lub 16:9), zawsze zachowuje rozdzielczość 12,1 mln pikseli. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5 punktów, za edycyjne tylko 4.

 Obiektyw HD

W kitowym zestawie z aparatem GH-1 otrzymujemy nowy obiektyw LUMIX G VARIO HD 14-140mm f/4-5,8 ASPH. MEGA O.I.S, czyli 10-krotny zoom o użytecznym zakresie ogniskowych 28-280 mm dla klatki filmu 35 mm. Okazuje się, że to właśnie ta konstrukcja miała największy wpływ na wysoką cenę zestawu (na razie nie ma planów sprzedawania na naszym rynku samego korpusu GH1). Obiektyw zaprojektowano specjalnie z myślą o filmowaniu. Przede wszystkim chodzi o nową konstrukcję przysłony, która płynnie, a nie skokowo zmienia swoją średnicę w zależności od wybranej wartości. Największą zaletą tego obiektywu jest jego niemal bez­dźwięczna praca. Rejestrowany w trybie filmowym dźwięk silnika AF to nadal duży problem w przypadku lustrzanek. Jeśli moglibyśmy sobie czegoś życzyć od inży­nierów Panasonika, byłby to tylko przełącznik ręcznego trybu AF (niezastąpionego dla kreatywnego filmowania) i trochę jaśniejsza optyka (nawet najprostsze „plastikowe” kity amatorskich lustrzanek zaczynają się często od wartości f/3,5).


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 28-11-2009
 
godzina dodania: 08:00
 
odsłon: 16965
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Rafał Szozda
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.124) / 0.111

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |