Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Sony Cyber-shot HX9V w odniesieniu do konkurentów - artykuł z Foto-Kuriera 7/2011

ciąg dalszy...

Szumy

Kompakty Canona i Casio wyposażono w 12-milionowe przetworniki (CMOS), Panasonika (MOS) i Samsunga (CMOS) w 14-milionowe, a Olympusa (BSI-CMOS) i Sony (EXMOR CMOS R) w 16 milionowe matryce. Wszystkie przetworniki mają tę samą wielkość: 1/ 2,3 cala.

 

Pod kątem szumów najlepiej wypada Sony. Niemal w całym zakresie cułości ISO „bije rywali na głowę”.

Pod kątem szumów najlepiej wypada Sony. Niemal w całym zakresie cułości ISO „bije rywali na głowę”.

 

Patrząc na wykres pomiarów studyjnych od razu widzimy, że najlepiej radzi sobie EXMOR CMOS R Sony. W całym zakresie czułości bije on na głowę rywali, jedynie przy wartościach ISO 1600 i 3200 oprogramowanie Casio skuteczniej obniża poziom zaszumienia. Trzeba jednak pamiętać, że stosowane w aparatach systemy odszumiania obniżając poziom zakłóceń jednocześnie bardzo degradują szczegóły i rozmiękczają obraz. W tę stronę zdecydowanie poszły Panasonic i Olympus.

 

Aparat Samsunga dotarł do redakcji później niż pozostałe. Z tego względu nie było możliwe wykonanie zdjęć tego samego motywu.

Kliknij aby powiększyć >>>

Aparat Samsunga dotarł do redakcji później niż pozostałe. Z tego względu nie było możliwe wykonanie zdjęć tego samego motywu.

 

Poziom szumów na zdjęciach z tych modeli przy niskich wartościach czułości ISO (do 800) jest niższy niż na zdjęciach z Canona czy Casio. Jednak oddanie szczegółów zdecydowanie słabsze. Canon i Casio mało rozmywają tło, i gdyby nie znakomita jakość systemu odszumiania Sony byłyby liderami w tej konkurencji. Samsung wypada pośrednio; zwiększając czułość ponad ISO 200 zakłócenia na zdjęciach są coraz większe, a oddanie szczegółów coraz słabsze. Za szumy Sony otrzymuje 5,5 punktu, Canon, Casio oraz Samsung po 5, Olympus 4,75, a Panasonic 4,5 punktu.

Odwzorowanie barwne

Właściwe odwzorowanie barw przez kompakty (a czasem i przez lustrzanki) jest trudne do osiągnięcia, szczególnie w sztucznym oświetleniu. Jak jest w przypadku testowanych aparatów? Przekonajmy się.
Podczas testu przy świetle żarowym (temp. barwowa 3000 K) z trybem balansu bieli AUTO najlepiej wypadają Canon, Samsung i Sony; kolory na zdjęciach z tych aparatów mają naturalne barwy. Po przełączeniu balansu w tryb żarowy Canon zostaje samodzielnym liderem, najlepiej oddając kolorystykę. W Casio, Olympusie i Panasoniku przy sztucznym oświetleniu lepiej ustawiać balans bieli na „żarówkę” (światło żarowe) niż AUTO, pomimo że na zdjęciach z Casio będzie dominanta magenty, a na dwóch pozostałych lekkoniebieska.

 

W świetle żarowym (3000 K) i trybem balansu bieli ustawionym na AUTO najbliższe rzeczywistości kolory oddaja Canon, Samsung i Sony. Po zmianie oświetlenia na dzienne (5000 K) i ustawieniu AUTO Canon zostaje w tyle, i liderami zostają Samsung i Sony.

W świetle żarowym (3000 K) i trybem balansu bieli ustawionym na AUTO najbliższe rzeczywistości kolory oddaja Canon, Samsung i Sony. Po zmianie oświetlenia na dzienne (5000 K) i ustawieniu AUTO Canon zostaje w tyle, i liderami zostają Samsung i Sony.

 

 W świetle dziennym (5000 K) przy ustawieniu balansu bieli w tryb dzienny (słoneczko) najbliższe rzeczywistości kolory oddaje Canon. Jednak gdy będziemy fotografować w trybie balansu bieli ustawionym na AUTO, to najlepiej wypadną Samsung i Sony; niemal idealnie odwzorowują kolorystykę. W pozostałych czterech aparatach, podczas fotografowania w świetle dziennym, najlepiej spisywał się tryb AUTO. Zdecydowanie lepiej oddaje on barwy niż tryb „słoneczko” (tryb dzienny).

 

W świetle żarowym (3000 K) i trybem balansu bieli ustawionym na AUTO najbliższe rzeczywistości kolory oddaja Canon, Samsung i Sony. Po zmianie oświetlenia na dzienne (5000 K) i ustawieniu AUTO Canon zostaje w tyle, i liderami zostają Samsung i Sony.

W świetle żarowym (3000 K) i trybem balansu bieli ustawionym na AUTO najbliższe rzeczywistości kolory oddaja Canon, Samsung i Sony. Po zmianie oświetlenia na dzienne (5000 K) i ustawieniu AUTO Canon zostaje w tyle, i liderami zostają Samsung i Sony.

 

Podsumowując: w świetle dziennym wszystkie kompakty radzą sobie nienajgorzej, jednak przy sztucznym oświetleniu Canon, Samsung i Sony zdecydowanie odstają od konkurentów. Z tego względu przyznajemy im po 5,5, a reszcie po 5 punktów.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-01-2012
 
godzina dodania: 01:00
 
odsłon: 87853
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.104) / 0.087

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |