testowe Nikon vs Olympus, odporne kompakty na każdą pogodę - pełny test opublikowany w FK 3/2012
ciąg dalszy...
Szumy
![]()
![]() W obu aparatach mniejsze zaszumienie obrazu występowało przy świetle żarowym niż przy błyskowym. Przy niższych wartościach ISO przodował Olympus, przy wyższych Nikon.
I tak przy świetle błyskowym w obu modelach zastosowaliśmy automatyczny balans bieli, a przy świetle żarowym definiowany dla tego światła z drobną modyfikacją: przy Nikonie oświetlenie miało 3000 K, a przy Olympusie 2700 K. Otrzymane wyniki zestawione zostały na wykresie.
W obu modelach niższe zaszumienie (co dziwne) obserwowaliśmy przy świetle żarowym. Przy niższych wartościach ISO niższe szumy miał Olympus. Przy wartości ISO 800 w Nikonie następowało wzmocnienie redukcji zaszumienia owocujące niższymi wartościami szumu niż u konkurenta.
Ogólna ocena poziomu zaszumienia obu aparatów w tej klasie zasługuje na 4,5 punktu. Drobnym plusem Olympusa jest większy zakres ISO do ISO 6400, gdy w Nikonie osiąga on jedynie 3200. Analizując obrazy testowe w obu przypadkach możemy fotografować bez znacznej utraty szczegółów jedynie do wartości ISO 800.
![]() Poniżej przedstawiamy 500-pikselowe wycinki kadru przy róznych wartościach czułosci ISO
![]() Do wartości ISO 800 możemy fotografować obydwoma aparatami bezstresowo. Potem następuje rozmycie obrazu, ale nie ma jakościowego dramatu przy wyższych czułościach.
data dodania: 08-06-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 33129
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych, w e-kiosku od 12 listopada. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć :). A w środku... ![]() Nikon Zf w srebrnej wersji 4 września 2025 r. Nikon wprowadził na rynek nową srebrną wersję pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Zf. To bezlusterkowiec, który łączy w sobie klasyczny design inspirowany kultowym aparatem analogowym Nikon FM2 z doskonałą wydajnością aparatu pełnoklatkowego. Od momentu premiery czarnego Zf (20 września 2023 r.) model ten cieszy się ogromną popularnością dostał nagrodę EISA sezonu 2024-2025), a firma Nikon... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||