Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17

ciąg dalszy...

Ta funkcja została opracowana dzięki połączeniu precyzyjnego systemu DFD (Depth From Defocus), technologii autofocusu i technologii 6K PHOTO /4K PHOTO. Funkcja Post Focus jest obecnie dostępna za pomocą pokrętła trybu umieszczonego z lewej strony korpusu, które umożliwia jej szybsze uaktywnianie [9]. Działa to naprawdę skutecznie.
Kolejną z ważnych funkcji GH5 jest Focus Stacking. Umożliwia on użytkownikom ustawienie głębi ostrości w aparacie po wykonaniu zdjęcia, a jest możliwe dzięki połączeniu wielu zdjęć zrobionych przy pomocy funkcji Post Focus. Dzięki temu rozwiązaniu fotografujący nie musi dokładnie ustawiać ostrości podczas fotografowania, gdyż może uzyskać obraz z żądanym poziomem rozmycia wybierając ostrość w procesie edycji. Może też zmienić ustawienie poziomu ostrości poprzez wybranie obszaru poddawanego wyostrzeniu już po zrobieniu zdjęcia. Skorzystają na tym fotografujący drobne przedmioty, które nie są płaskie.

 

Funkcja Post Focus jest obecnie dostępna za pomocą pokrętła trybu umieszczonego z lewej strony korpus

 

Ponadto aparat LUMIX GH5 ma funkcję Light Composition. To nowa opcja w trybie zdjęć w rozdzielczości 6K. Aparat syntetyzuje obrazy, wybierając i zapisując jaśniejsze piksele. Umożliwia to wykonanie bardziej „dramatycznych” zdjęć w sytuacjach takich jak pokaz ogni sztucznych czy sceny nocne. Wszystkie z wyżej wymienionych operacji są łatwo wykonywane wewnątrz aparatu.
W GH5 zaktualizowano również funkcję 4K Photo, umożliwiając zapis zdjęć z częstotliwością 60 kl./s w 8 milionowej rozdzielczości.

 

 

Filtry
LUMIX GH5 ma też paletę 22 artystycznych filtrów i funkcji a  min.: ekspresyjny, retro , dawne czasy, wysoka tonacja, niska tonacja, sepia, monochromatyczny, dynamiczny czarno-biały, monochromatyczny z efektem ziarnistości, silky, dramatayczny/mocny obraz i wysoka dynamika, które umożliwiają kreatywną zabawę ze zdjęciem i filmem bezpośrednio w aparacie tuż przed wykonaniem zdjęcia.
Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,75 punktu.

 

 

Wizjer

GH5 ma duży wizjer elektroniczny LVF typu OLED z dużym współczynnikiem powiększenia ok. 1,52× / 0,76× (dla 35 mm) o rozdzielczości 3,68 mln punktów i 100% polu krycia kadru. Zastosowanie technologii OLED umożliwiło uzyskanie krótkiego czasu reakcji przy opóźnieniu mniejszym niż 0,01 s, a także wysoki kontrast 10 000:1. Punkt oczny wynosi ok. 21 mm, co zapewnia znakomitą widoczność i komfort patrzenia osobom noszącym okulary. Obraz jest zawsze ostry i wyraźny, od środka aż po brzegi kadru. Wyświetlany obraz nie smuży i jest przyjemny w odbiorze dla oka. Teoretycznie można go śmiało porównywać pod względem jakości wyświetlania z wizjerem Sony A9. Niestety nie mieliśmy możliwości tego zrobić w tym samym momencie. Za wizjer elektroniczny przyznajemy 5,75 punktu, gdyż 6 rezerwujemy dla wizjera hybrydowego Fujifilm X-Pro2.

 

Panasonic GH5 + LEICA DG 12-60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/6 s; ISO 1600; f/3; f=12 mm. fot. K. Patrycy

Panasonic GH5 + LEICA DG 12-60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/6 s; ISO 1600; f/3; f=12 mm. fot. K. Patrycy

 

Pomiary

W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy z użyciem testowej tablicy barwnej X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i kolorymetru Minolta Color Meter III. Ocenie zostały poddane pliki JPEG o najwyższej jakości.

Szumy

Przy świetle żarowym pomiary dokonane zostały dla zakresu wartości ISO 200–25 600; a dla światła błyskowego w zakresie ISO 200–1600. W obu przypadkach pomiary wykonaliśmy bez redukcji wysokich czułości.  

 

Szumy

 

Z polskiego tłumaczenia menu wynika, że w GH5 jest redukcja szumów, jednak po przełączeniu języka na angielski okazuje się, że jest to redukcja przy długich czasach naświetlania, a nie dla wysokich czułości. Możliwe, że po aktualizacji oprogramowania aparatu będą możliwości włączania i wyłączania odszumiania oraz ustawiania go z różną „mocą”, wtedy będziemy mieli pewność, że brak możliwości włączenia odszumiania nie oznacza, że nie jest ono automatycznie włączone.

 

Szumy

 

Panasonic GH5 pod kątem szumów wyszedł bardzo dobrze, wręcz rewelacyjnie. Do ISO 3200, a nawet ISO 6400 zarówno szum jak i szczegółowość obrazu są na bardzo dobrym poziomie (szum mały, szczegółowość duża). Przy ISO 12 800 i 25 600 szczegółowość obrazu trochę spada, ale obraz jest nadal akceptowalny.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 03-08-2021
 
godzina dodania: 09:08
 
odsłon: 11603
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.101) / 0.091

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |