Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Nikon 1 J1 - szybki jak Maglev* (pełna wersja artykułu z FK 12/2011)

ciąg dalszy...

Dynamika

Testowe zdjęcia wykonane były przy świetle sztucznym o temperaturze 3000 K. Zakres dynamiki wynosi 6 i 2/3 EV, czyli jest taki sam jak dla: Canona PowerShot G12 (co trochę zaskakuje – przecież w Nikonie jest większa matryca), Olympusa PEN E-P3 (co również zaskakuje, gdyż w Olympusie matryca jest większa od tej zastosowanej w Nikonie) oraz taka sama co w testowanej w tym numerze a65 (i to również zaskakuje, gdyż matryca a65 w porównaniu z Nikonem 1 J1 jest olbrzymia). Biorąc pod uwagę aż tyle zaskakujących wyników i porównań nie można za dynamikę przyznać testowanemu Nikonowi mniej niż 5 punktów.

Dynamika testowanego modelu jest zblżona do konkurencyjnych modeli: Canona G12 i Olympusa E-P3.

Dynamika testowanego modelu jest zblżona do konkurencyjnych modeli: Canona G12 i Olympusa E-P3.

 

Odwzorowanie barwne

Z racji braku możliwości ustawień balansu bieli w Kelwinach, ten test wykonaliśmy przy ustawieniach automatycznych i predefiniowanych. Do oświetlenia tablicy X-Rite posłużyły nam 2 źródła oświetlenia ciągłego o temperaturach odpowiednio 3000 K i 5500 K.

Przy świetle ciągłym o temp. barwowej 5500 K otrzymaliśmy minimalnie żółtą dominantę, która pojawiła się również w przypadku automatycznego balansu bieli i niskiej temperatury barwowej. Nikon P7100 poradził sobie lepiej w podobnych warunkach.

Przy świetle ciągłym o temp. barwowej 5500 K otrzymaliśmy minimalnie żółtą dominantę, która pojawiła się również w przypadku automatycznego balansu bieli i niskiej temperatury barwowej. Nikon P7100 poradził sobie lepiej w podobnych warunkach.

 

Nikon 1 J1 lepiej poradził sobie przy świetle o temperaturze 3000 K. Przy 5500 K otrzymaliśmy minimalną żółtą dominantę. Za jakość odwzorowania barwnego przyznajemy 4,75 punktu.

 

Zdjęcie wykonane z rzeki Huangpu w centrum Szanghaju z płynącego statku. Trzeba przyznać, że ISO 1600 to użyteczna wartość nawet w tak nietypowych warunkach oświetleniowych.

Zdjęcie wykonane z rzeki Huangpu w centrum Szanghaju z płynącego statku. Trzeba przyznać, że ISO 1600 to użyteczna wartość nawet w tak nietypowych warunkach oświetleniowych. Par. eksp.: 1/40 s, ISO 1600, f/5,6; f=30 mm

Ściągnij oryginalne zdjęcie testowe w pełnej rozdzielczości >>>  

 

Możliwości multimedialne

Nikon 1 J1 oferuje możliwość nagrywania filmów Full HD z częstotliwością 60i lub 30p. Dodatkowo użytkownik może rejestrować ruch w bardzo wolnym tempie, lub wykonać zdjęcie wysokiej rozdzielczości nie przerywając filmowania (3840×2160 pikseli o proporcjach boków 16:9 w trybie Full HD 1080/60i). Aparat obsługuje również standard wideo 720/60p. W procesie filmowania możemy ustawić parametry adekwatne do zastosowanego trybu pracy P, A, S, M. Można też filmować w trybie automatycznego wyboru scen.

Przykładowe okno dialogowe w Nikonie 1 J1

Przykładowe okno dialogowe w Nikonie 1 J1

Przykładowe okno dialogowe w Nikonie 1 J1

Przykładowe okno dialogowe w Nikonie 1 J1

Nikon 1 J1 ma 5 trybów ustawienia czułości mikrofonu.

 

Filmy jak i zdjęcia rejestrowane są na kartach typu SD/SDHC/SDXC. Szkoda, że nie ma możliwości zastosowania zewnętrznego mikrofonu, ale za to możemy wybrać jeden z trzech poziomów nagrywania dźwięku (łącznie 5 opcji): od wysokiej czułości do całkowitego wyłączenia mikrofonu. Możemy też załączyć lub nie redukcję szumów wiatru. W procesie filmowania możemy też zastosować jedną z trzech opcji przejść między poszczególnymi sekwencjami filmowymi: białe, czarne lub go brak. Aparat wyposażono w port USB oraz złącze HDMI. W zestawieniu z innymi aparatami tego typu Nikon 1 J1 nie stanowi czegoś super wyjątkowego. Aparat reprezentuje swoimi możliwościami multimedialnymi zupełnie przyzwoity poziom i dlatego przyznajemy mu 5,25 punktu.

Złącza aparatu Nikon 1 J1

Złącza aparatu Nikon 1 J1

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-01-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 44635
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Nikon Z 6II - drugie wcielenie przystępnego cenowo bezlusterkowca - pełny test z Foto-Kuriera 12/20
fotografia
TEST EPSON SC-P700 - mniejszy, precyzyjniejszy oraz ładniejszy i bardziej funkcjonalny od poprzednika, test FK 3/21
fotografia
TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18
fotografia
TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z FK 10/20
fotografia
TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
fotografia
TEST Sony ZV-1 - kieszonkowy aparat dla wideoblogerów - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
fotografia
TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16
fotografia
Nie tylko na weekend, TEST: Canon EOS 90D - następca najlepszej lustrzanki, czyli król rozdzielczości - artykuł z FK 10/19
fotografia
TEST Panasonic S5 - najmniejszy bezlusterkowiec w portfolio - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Panasonic S5 - najmniejszy bezlusterkowiec w portfolio - test z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - TEST z Foto-Kuriera 6-7/2020
fotografia
TEST Nikon D7500 - rozwój uhonorowany nagrodą EISA - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2021. (0.121) / 0.108

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |