testowe TEST Nikon 1 J1 - szybki jak Maglev* (pełna wersja artykułu z FK 12/2011)ciąg dalszy...Dynamika Testowe zdjęcia wykonane były przy świetle sztucznym o temperaturze 3000 K. Zakres dynamiki wynosi 6 i 2/3 EV, czyli jest taki sam jak dla: Canona PowerShot G12 (co trochę zaskakuje – przecież w Nikonie jest większa matryca), Olympusa PEN E-P3 (co również zaskakuje, gdyż w Olympusie matryca jest większa od tej zastosowanej w Nikonie) oraz taka sama co w testowanej w tym numerze a65 (i to również zaskakuje, gdyż matryca a65 w porównaniu z Nikonem 1 J1 jest olbrzymia). Biorąc pod uwagę aż tyle zaskakujących wyników i porównań nie można za dynamikę przyznać testowanemu Nikonowi mniej niż 5 punktów.
Dynamika testowanego modelu jest zblżona do konkurencyjnych modeli: Canona G12 i Olympusa E-P3.
Odwzorowanie barwne Z racji braku możliwości ustawień balansu bieli w Kelwinach, ten test wykonaliśmy przy ustawieniach automatycznych i predefiniowanych. Do oświetlenia tablicy X-Rite posłużyły nam 2 źródła oświetlenia ciągłego o temperaturach odpowiednio 3000 K i 5500 K.
Przy świetle ciągłym o temp. barwowej 5500 K otrzymaliśmy minimalnie żółtą dominantę, która pojawiła się również w przypadku automatycznego balansu bieli i niskiej temperatury barwowej. Nikon P7100 poradził sobie lepiej w podobnych warunkach.
Nikon 1 J1 lepiej poradził sobie przy świetle o temperaturze 3000 K. Przy 5500 K otrzymaliśmy minimalną żółtą dominantę. Za jakość odwzorowania barwnego przyznajemy 4,75 punktu.
Zdjęcie wykonane z rzeki Huangpu w centrum Szanghaju z płynącego statku. Trzeba przyznać, że ISO 1600 to użyteczna wartość nawet w tak nietypowych warunkach oświetleniowych. Par. eksp.: 1/40 s, ISO 1600, f/5,6; f=30 mm Ściągnij oryginalne zdjęcie testowe w pełnej rozdzielczości >>>
Możliwości multimedialne Nikon 1 J1 oferuje możliwość nagrywania filmów Full HD z częstotliwością 60i lub 30p. Dodatkowo użytkownik może rejestrować ruch w bardzo wolnym tempie, lub wykonać zdjęcie wysokiej rozdzielczości nie przerywając filmowania (3840×2160 pikseli o proporcjach boków 16:9 w trybie Full HD 1080/60i). Aparat obsługuje również standard wideo 720/60p. W procesie filmowania możemy ustawić parametry adekwatne do zastosowanego trybu pracy P, A, S, M. Można też filmować w trybie automatycznego wyboru scen.
Nikon 1 J1 ma 5 trybów ustawienia czułości mikrofonu.
Filmy jak i zdjęcia rejestrowane są na kartach typu SD/SDHC/SDXC. Szkoda, że nie ma możliwości zastosowania zewnętrznego mikrofonu, ale za to możemy wybrać jeden z trzech poziomów nagrywania dźwięku (łącznie 5 opcji): od wysokiej czułości do całkowitego wyłączenia mikrofonu. Możemy też załączyć lub nie redukcję szumów wiatru. W procesie filmowania możemy też zastosować jedną z trzech opcji przejść między poszczególnymi sekwencjami filmowymi: białe, czarne lub go brak. Aparat wyposażono w port USB oraz złącze HDMI. W zestawieniu z innymi aparatami tego typu Nikon 1 J1 nie stanowi czegoś super wyjątkowego. Aparat reprezentuje swoimi możliwościami multimedialnymi zupełnie przyzwoity poziom i dlatego przyznajemy mu 5,25 punktu.
Złącza aparatu Nikon 1 J1
data dodania: 01-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 48151
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Test Canona - RF 14–35 mm f/4 L IS USM 29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |