Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Fotoksiążka CEWE COLOR luksus niedoceniony / TEST / Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze nr 5/2009

Na Photokinie 2008 jako nową formę prezentacji zdjęć mocno promowano fotoksiążki. I choć od tego czasu upłynęło ponad pół roku, to zaczyna się ona w Polsce dopiero popularyzować. Przyjrzyjmy się jednej z takich fotoksiążek, oferowanej przez laboratorium przemysłowe Cewe Color.

Fotoksiążka luksus niedoceniony

Nie tylko dla orłów

Niezbędnym elementem do wykonania foto­książki jest odpowiedni program, który wykorzystujemy do układania i aranżacji zdjęć w książce. W przypadku książki CEWE pobieramy go nieodpłatnie ze strony www.fotojoker.pl. Po instalacji oprogramowania przystępujemy do działania. Wybieramy rodzaj i objętość fotoksiążki, a następnie wskazujemy folder, z którego mają być pobrane zdjęcia. Zalecamy w tym przypadku skopiowanie zdjęć z nośników zewnętrznych (CD, DVD, pendrive) na dysk twardy. Gdy tego nie zrobimy, to w przypadku gdy zdjęcie będzie miało za małą rozdzielczość i pochodziło z nośnika zewnętrznego, przy zapisie końcowym albumu nie będzie już dostępu do oryginału zdjęcia, i jakość jego wydruku będzie wtedy pogorszona. Na szczęście nie trzeba być „komputerowym orłem”, żeby samemu ułożyć zdjęcia w tym nietypowym albumie.

Program do projektowania fotoksiążki umożliwia nam niemal dowolną jej aranżację. Sami wybieramy liczbę zdjęć na stronie oraz ich układ względem siebie.

 Program do projektowania fotoksiążki umożliwia nam niemal dowolną jej aranżację. Sami wybieramy liczbę zdjęć na stronie oraz ich układ względem siebie. 

Podczas produkcji fotoksiążki, do celu – jeśli zechcemy – poprowadzi nas komputerowy asystent, a my później, po wstępnym ułożeniu zdjęć przez program, wprowadzimy drobne lub większe korekty w tym, co wykonał on sam. Możemy dodać do zdjęć tekst. Zmienić ich wielkość i pozycję w książce (kąt w stosunku do podstawy książki). Określić, czy zdjęcie ma być na spad, czy też nie? Czy ma zajmować jedną lub dwie strony, itp. Można do zdjęć dodać podcienie, różnego rodzaju ramki i tła, czy też zlikwidować efekt czerwonych oczu. To wszystko możliwe jest za sprawą przystępnie i w miarę intuicyjnie opisanego interfejsu użytkownika.

Do zdjęć możemy dodać zarówno podcienie, jak i różnego rodzaju ramki.

Do zdjęć możemy dodać zarówno podcienie, jak i różnego rodzaju ramki.

Do zdjęć możemy dodać zarówno podcienie, jak i różnego rodzaju ramki. 

 

I jeszcze jedna bardzo istotna uwaga. Fotoksiążki są drukowane w rozdzielczości 300 dpi, zatem rozdzielczość bezwzględna dla np. całej strony A4 (210×297 mm) powinna wynieść ok. 2500×3500 pikseli (8,75 mln). Oczywiście, przy umieszczeniu wielu mniejszych zdjęć na stronie ich rozdzielczość może być proporcjonalnie mniejsza. I tak każde zdjęcie formatu 10×15 cm (docelowego w książce) powinno mieć rozdzielczość ok. 1200×1800 pikseli (2,16 mln). Oczywiście tych wytycznych nie trzeba się trzymać sztywno. Zmniejszenie wielkości zdjęcia o maksimum 10% nie będzie miało większego wpływu na końcową jakość naszego wydruku.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 27-11-2009
 
godzina dodania: 16:39
 
odsłon: 48769
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.398) / 0.375

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |