testowe Nikon D90 nie tylko „kręci / TEST![]() Nikon D90 jako innowacyjny następca D80 reklamowany jest jako pierwsza lustrzanka na świecie kręcąca filmy HD. To fakt. My jednak zajmiemy się w teście głównie analizą fotograficznych możliwości Nikona D90.
![]() Nikon D90 z obiektywem Nikkor AF Fisheye DX 10,5 mm f/2,8G ED udowadnia, że Ziemia jest okrągła…
W dalszej części skupimy się wyłącznie na funkcjach użytkowych D90, a zainteresowanych szczegółowym opisem lustrzanki kierujemy do Foto-Kuriera 9/2008.
![]()
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka Na bazie starego korpusu D80 Nikon stworzył nowy, nieco cięższy model. Dzięki temu D90 lepiej leży w ręku. Pod względem ergonomii niewiele można mu zarzucić. Osoby o dużych dłoniach tradycyjnie powinny wyposażyć się w opcjonalny uchwyt pionowy MB-D80, który jest jednocześnie dodatkowym zasobnikiem akumulatorowym. W tym przypadku zastosowanie uchwytu przy fotografowaniu z zewnętrzną lampą błyskową znacznie zwiększa komfort posługiwania się aparatem.
![]() Nowe koło wyboru funkcji i przycisk LV znacznie poprawiają intuicyjność obsługi aparatu
Osoby o nieco mniejszych dłoniach do ergonomii chwytu nie będą raczej miały zastrzeżeń. Sterowanie aparatu jest w miarę intuicyjne. Szkoda jedynie, że nie wyciągnięto na górną pokrywę przycisku ISO umożliwiającego szybką zmianę wartości ekwiwalentu czułości. Bardziej funkcjonalne okazałoby się umieszczenie go w miejscu przycisku korekcji ekspozycji.
![]() Przy fotografowaniu z zewnętrzną lampą błyskową lepiej zaopatrzyć się w uchwyt pionowy MB-D80
Wszystkie elementy obudowy są dobrze spasowane. Nie ma elementów skrzypiących i przemieszczających się pod wpływem nacisku. Okładzina gumowana, umieszczona w tylnej części korpusu, poprawiająca ułożenie dłoni na aparacie, wydaje się solidną, podobnie jak gumowane dekielki, zasłaniające złącza komunikacyjne umieszczone w lewej części korpusu.
data dodania: 23-07-2009
godzina dodania: 16:01
odsłon: 46441
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Zdjęcie Miesiąca Lipiec 2025 r. - najlepsze prace są w Foto-Kurierze 8-9/25 - aktualny konkurs tylko do 31 października Na łamach Foto-Kuriera 8-9/25 prezentujemy zwycięskie prace z internetowego konkursu miesiąca odbywającego się cyklicznie na stronie foto-kurier.pl. W wydaniu zagościły najwyżej ocenione zdjęcia przez użytkowników serwisu foto-kurier.pl w lipcu 2025 r. Każde zdjęcie wgrane do serwisu bierze automatycznie udział w konkursie. Aktualny konkurs kończy się 31 października. ![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary w porównywarce Zaprezentowana 19 sierpnia 2025 r. Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary w czterech różnych mocowaniach jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Sony FE 100 mm f/2,8 Macro GM OSS - długo wyczekiwane makro klasy GM - dostępność i cena 30 września 2025 r. firma Sony zaprezentowała obiektyw Sony FE 100 mm f/2,8 Macro GM OSS, wyznaczający nową jakość w dziedzinie makrofotografii. Jest to pierwszy obiektyw tego typu w rodzinie G Master. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |