testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/2125 maja 2021 roku, w ponad 4 lata po premierze rynkowej Panasonica LUMIX GH5 (4.01.2017 r.), Panasonic zaprezentował bezlusterkowca Panasonic LUMIX GH5 II z możliwością 10-bitowego nagrywania materiału wideo 4K 60p 4:2:0 i umożliwiającego bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe. Powstał on na bazie cieszącego się sporym uznaniem modelu Panasonic Lumix GH5, który otrzymał tytuł Najlepszego Aparatu Foto-Wideo EISA sezonu 2017–2018. W teście Panasonica GH5 II, tam gdzie to możliwe i gdzie to ma sens odnosimy się do modelu GH5.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Rozmieszczenie przycisków w Panasonicu LUMIX GH5 II jest jest takie samo jak w GH5, zmieniono jedynie niektóre oznaczenia na kole wyboru funkcji [1], wygląd przycisku nagrywania oraz przycisk funkcyjny zastąpiono, również programowalnym, przyciskiem funkcji wyboru stylów zdjęciowych. Najlepiej ilustrują to zamieszczone poniżej zdjęcia obu modeli. Wprawne oko zauważy jeszcze, że w GH5 II pojawił się z lewej strony aparatu (patrząc od góry) czerwony pierścień pod kołem wyboru „częstotliwości” pracy [2].
Testowany Panasonic Lumix GH5 II to systemowy bezlusterkowiec, którego budowa opiera się na standardzie Mikro Cztery Trzecie i z tego faktu wynika jego wielkość i poręczność. Testowany korpus GH5 II wykonano ze stopu magnezu, a szkielet przedni i tylny są odlewami ciśnieniowymi. Sam aparat, tak jak poprzednik, jest odporny nie tylko na bryzgającą wodę i kurz, ale również na niskie temperatury, aż do –10°C. Wszystkie złącza i przyciski w testowanym aparacie LUMIX GH5 II są uszczelnione, co ułatwia bezpieczne użytkowanie na zewnątrz. Jego niewielka waga wraz z lekkimi obiektywami do niego to bardzo duża zaleta w przypadku podróży oraz gdy chcemy wykorzystać aparat do filmowania z powietrza.
Cała powłoka GH5 II pokryta jest albo imitującą skórę gumowaną okładziną poprawiającą uchwyt w dłoni, albo też ciepłym w dotyku, czarnym, delikatnie zmatowionym lakierem proszkowym. Całość łącznie z zaślepkami sprawia solidne wrażenie, którego nie zmąciło nawet, podobnie jak w GH5, zakręcane gniazdo synchronizacji z zewnętrzną lampą błyskową, którego zaślepka może się zgubić [3]. Na górną część korpusu, tak jak w GH5, są wyciągnięte przyciski funkcyjne umożliwiające szybką zmianę balansu bieli, wybór ISO, kompensację ekspozycji oraz przycisk wyboru stylu pracy [4] [5], któremu, podobnie jak i pozostałym przyciskom funkcyjnym rozlokowanym również w tylnej części korpusu, można przypisać wiele funkcji zgodnie z indywidualnymi potrzebami fotografującego.
W górnej części korpusu znajdziemy też dwa pokrętła, które pomogą nam w szybkiej zmianie parametrów ekspozycji. Oprócz tego na uwagę zasługuje też, umieszczony na tylnej ściance koprusu, joystick umożliwiający bardziej intuicyjną i wszechstronną obsługę aparatu. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania po 6 punktów.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 8238
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - II etap pt. "Różowy" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 6 maja Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16 tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r. Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Brzeg" - zgłoszenia tylko do 6 maja Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r. LIGA Foto-Kuriera 2024 - poznaj tematy - do wygrania nagrody za ponad 16 tys. zł Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |