Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

MIQRO pro lampa dla każdego - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 10/2005

MIQRO pro to druga lampa błyskowa serii MIQRO, wyprodukowana przez polską firmę elfo. Pierwszy z modeli serii oznaczony był symbolem MIQRO, a jego maksymalna energia błysku wynosiła 200 Ws. Nowy model oznaczony symbolem MIQRO pro, o zwiększonej maksymalnej energii błysku do 250 Ws, jest przeznaczony dla bardziej wymagających fotografów.

MIQRO pro lampa dla każdego - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 10/2005

Budowa

Korpus lampy ma kształt prostopadłościanu ze ściętymi rogami, a wykonany jest z odpowiednio ukształtowanego arkusza blachy pomalowanej proszkowo na kolor perłowoszary. W przedniej części lampy umieszczono cztery grupy otworów, ułatwiających chłodzenie elektroniki. Do dolnej części dołączono uchwyt do parasolek oraz mocowanie do statywu.

 

 

MIQRO pro (po lewej) jest sporo mniejszy od swojego starszego brata Quanta 250.

MIQRO pro (po lewej) jest sporo mniejszy od swojego starszego brata Quanta 250.

 

Mocowanie to ma kształt tulejki z motylkiem blokującym w jej środkowej części, a jego średnica wewnętrzna (5/8”) pozwala na mocowanie lampy na statywach zarówno firm elfo i Manfrotto jak też innych np. chińskich producentów. Z płytą czołową korpusu połączony jest na stałe odbłyśnik w kształcie czaszy. Jego wnętrze jest napylane aluminium metodą próżniową, co zapewnia odpowiednio wysoki współczynnik odbicia światła i niejednorodną strukturę powierzchni, która powoduje właściwe rozproszenie światła. Czasza w najszerszym miejscu ma średnicę zewnętrzną równą ok. 135 mm i jest wyprofilowana w ten sposób, że możemy na niej zamontować odpowiedni osprzęt. System mocowania nasadek jest taki sam jak w lampach MIQRO 200.

 

Zakres pochyłu lampy w górę wynosi ok. 95° i w dół ok. 60°.

Zakres pochyłu lampy w górę wynosi ok. 95° i w dół ok. 60°.

 

W momencie pisania artykułu opcjonalnym osprzętem modelującym wiązkę światła były: wrota z ramką na filtry, krótki tubus oraz kwadromat o wymiarach 40 x 60 cm. Czasza posiada też wyprofilowanie przystosowane do mocowania plastrów miodu, które producent wprowadzi do produkcji,  o ile takie będzie zapotrzebowanie użytkowników. Trzeba powiedzieć, że mocowanie osprzętu na czaszy jest szybkie, jednoznaczne i proste. Od frontu lampy widoczne jest też jej „serce”, czyli palnik i pilot. Pilotem jest żarówka halogenowa o mocy 100 W (E14). Palnik wyprodukowany został przez firmę PerkinElner (dawny Heimann). Dość powiedzieć, że w palniki tej firmy wyposażają swoje lampy najwięksi producenci, a m.in Bowens i Hensel.

 

Lampą pilotującą jest halogen 100W, na gwint typu E14.

Lampą pilotującą jest halogen 100W, na gwint typu E14.

 

W tylnej części lampy umieszczono czytelny cyfrowy wyświetlacz pokazujący względne wartości przysłony. W lampie dostępne są wszystkie funkcje występujące w Quantach. Osoby stykające się z lampami rodziny Quant znają zapewne opcjonalny pilot sterujący do tej lampy, oznaczony symbolem Quant RC. Producent zastosował w MIQRO pro bardzo sprytne rozwiązanie, polegające na wprowadzeniu elektroniki umieszczonej w pilocie do wnętrza lampy, przez co stworzył prosty, analogiczny do Quanta RC i w miarę intuicyjny w obsłudze panel sterowania. Jedyne zastrzeżenie co do intuicyjności obsługi można mieć do piktogramu , którego znaczenia nie domyśli się chyba nikt poza samym producentem i dotychczasowymi użytkownikami sprzętu firmy elfo. Niejasności rozwiewa dopiero instrukcja obsługi. 

 

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-10-2013
 
godzina dodania: 13:45
 
odsłon: 23579
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.252) / 0.237

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |