testowe MIQRO pro lampa dla każdego - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 10/2005![]() MIQRO pro to druga lampa błyskowa serii MIQRO, wyprodukowana przez polską firmę elfo. Pierwszy z modeli serii oznaczony był symbolem MIQRO, a jego maksymalna energia błysku wynosiła 200 Ws. Nowy model oznaczony symbolem MIQRO pro, o zwiększonej maksymalnej energii błysku do 250 Ws, jest przeznaczony dla bardziej wymagających fotografów.
![]()
Budowa Korpus lampy ma kształt prostopadłościanu ze ściętymi rogami, a wykonany jest z odpowiednio ukształtowanego arkusza blachy pomalowanej proszkowo na kolor perłowoszary. W przedniej części lampy umieszczono cztery grupy otworów, ułatwiających chłodzenie elektroniki. Do dolnej części dołączono uchwyt do parasolek oraz mocowanie do statywu.
![]() MIQRO pro (po lewej) jest sporo mniejszy od swojego starszego brata Quanta 250.
Mocowanie to ma kształt tulejki z motylkiem blokującym w jej środkowej części, a jego średnica wewnętrzna (5/8”) pozwala na mocowanie lampy na statywach zarówno firm elfo i Manfrotto jak też innych np. chińskich producentów. Z płytą czołową korpusu połączony jest na stałe odbłyśnik w kształcie czaszy. Jego wnętrze jest napylane aluminium metodą próżniową, co zapewnia odpowiednio wysoki współczynnik odbicia światła i niejednorodną strukturę powierzchni, która powoduje właściwe rozproszenie światła. Czasza w najszerszym miejscu ma średnicę zewnętrzną równą ok. 135 mm i jest wyprofilowana w ten sposób, że możemy na niej zamontować odpowiedni osprzęt. System mocowania nasadek jest taki sam jak w lampach MIQRO 200.
![]() Zakres pochyłu lampy w górę wynosi ok. 95° i w dół ok. 60°.
W momencie pisania artykułu opcjonalnym osprzętem modelującym wiązkę światła były: wrota z ramką na filtry, krótki tubus oraz kwadromat o wymiarach 40 x 60 cm. Czasza posiada też wyprofilowanie przystosowane do mocowania plastrów miodu, które producent wprowadzi do produkcji, o ile takie będzie zapotrzebowanie użytkowników. Trzeba powiedzieć, że mocowanie osprzętu na czaszy jest szybkie, jednoznaczne i proste. Od frontu lampy widoczne jest też jej „serce”, czyli palnik i pilot. Pilotem jest żarówka halogenowa o mocy 100 W (E14). Palnik wyprodukowany został przez firmę PerkinElner (dawny Heimann). Dość powiedzieć, że w palniki tej firmy wyposażają swoje lampy najwięksi producenci, a m.in Bowens i Hensel.
![]() Lampą pilotującą jest halogen 100W, na gwint typu E14.
W tylnej części lampy umieszczono czytelny cyfrowy wyświetlacz pokazujący względne wartości przysłony. W lampie dostępne są wszystkie funkcje występujące w Quantach. Osoby stykające się z lampami rodziny Quant znają zapewne opcjonalny pilot sterujący do tej lampy, oznaczony symbolem Quant RC. Producent zastosował w MIQRO pro bardzo sprytne rozwiązanie, polegające na wprowadzeniu elektroniki umieszczonej w pilocie do wnętrza lampy, przez co stworzył prosty, analogiczny do Quanta RC i w miarę intuicyjny w obsłudze panel sterowania. Jedyne zastrzeżenie co do intuicyjności obsługi można mieć do piktogramu , którego znaczenia nie domyśli się chyba nikt poza samym producentem i dotychczasowymi użytkownikami sprzętu firmy elfo. Niejasności rozwiewa dopiero instrukcja obsługi.
![]()
data dodania: 01-10-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 24294
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
![]() Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
![]() Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
![]() Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19
![]() Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K
![]() Test Nikkora AF-S 85 mm f/1,4 vs Nikkor AF-S 85 mm f/1,8 - portretówki dla wymagających - artykuł z FK 1-2/2014
![]() Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
![]() TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
![]() TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
![]() Canon EOS R6 Mark II test - porównanie z lustrzanką Canon EOS 6D Mark II Canon EOS R6 Mark II to najszybszy zaawansowany bezlusterkowy Canon z flagowej serii EOS R. Rejestruje do 40 kl./s i ma bardzo skuteczny system AF. Umożliwia rejestrację wideo do 6K RAW/4K UHD. Porównujemy go z jego lustrzankowym odpowiednikiem Canonem EOS 6D Mark II i staramy się odpowiedzieć na pytanie co jest lepsze już bezlusterkowiec czy jeszcze lustrzanka? ![]() IV etap Ligi Foto-Kuriera "Perspektywa zbieżna" - termin przyjmowania zgłoszeń „Perspektywa zbieżna” to temat czwartego etapu Ligi Foto-Kuriera 2023, którego termin zgłoszeń mija 15 maja 2023 r. Zapraszamy do rywalizacji w ramach Ligi Foto-Kuriera. Atrakcyjne nagrody czekają zarówno na zwycięzców poszczególnych etapów, jak i zdobywców pierwszych miejsc w całej Lidze Foto-Kuriera 2023. ![]() Sony FE 50 mm f/1,4 GM test Test małego, jasnego, standardowego, idealnego do fotografowania również w egipskich ciemnościach Sony FE 50 mm f/1,4 GM. Na kilka dni przed premierą obiektyw trafił do naszej redakcji i mogliśmy sprawdzić powyższe informacje. Czy są one zgodne z prawdą? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |