testowe TEST EPSON R2880, czyli nowe wcielenie EPSONA 2400W czerwcu bieżącego roku, w 3 lata po premierze drukarki Epson Stylus Photo 2400 (FK 8/2005), Epson wprowadza do sprzedaży jej następcę – profesjonalną drukarkę fotograficzną formatu A3+ Stylus Photo R2880. Zdobywca nagrody EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej sezonu 2008/2009 przeznaczony jest dla zawodowych fotografów i zapalonych fotoamatorów. Do druku wykorzystuje on zaawansowane atramenty pigmentowe UltraChrome K3 z kolorem Vivid Magenta, wprowadzone w miejsce dotychczasowych atramentów Magenta. To w szczególności wyróżnia ten model od poprzednika. Ale czy tylko zmieniono rodzaj atramentu? Trzy lata to długi okres, więc bez wątpienia ciekawi ewentualnego użytkownika, co jeszcze nowego pojawiło się w nowym następcy modelu 2400, który – przypomnijmy – otrzymał również nagrodę EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej; z tą różnicą, ze było to w sezonie 2005/2006. W niniejszym teście postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Estetyka i pierwsze wrażenie Epson Stylus Photo R2880 jest niewiele cięższy od swojego poprzednika – waży ok. 12 kilogramów. Pod względem wzorniczym urządzenie zostało dopracowane bardzo starannie. Obudowę wykonano z tworzywa sztucznego w kolorach imitujących stop aluminium, ciemnoszarym i czarnym. Na drukarce umieszczono tyle samo co w 2400 (4) przycisków sterujących, z tą różnicą, że obecnie znajdują się one w górnej części korpusu drukarki. W tylnej części drukarki znajduje się podajnik papieru, mieszczący arkusze do formatu A3+ (330×483 mm) włącznie. Grubsze i sztywniejsze arkusze, do 1,3 mm grubości, wkładamy pojedynczo do specjalnej szczeliny w części czołowej drukarki. Zadrukowane arkusze papieru wychodzą na tacę znajdującą się z przodu drukarki. Niektórym urządzenie może wydawać się toporne, choć dobrze wykonane, ale jak zwykle jest to rzeczą gustu. Generalnie za estetykę przyznajemy mocne 5,5 punktu.
W tuszach Epsona prawie każda kropla pigmentu otoczona jest cienką warstwą żywicy.
Modyfikacje i nowe technologie
Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3
Zasadnicza różnica między tuszami rozpuszczalnikowymi (stosowanymi dotychczas w większości drukarek HP) a tuszami pigmentowymi stosowanymi przez Epsona polega na innej ich budowie chemicznej. W tuszach rozpuszczalnikowych poszczególne cząsteczki barwnika są bardzo małe i rozpuszczone w cieczy (na ogół w wodzie). W tuszach pigmentowych cząsteczki barwnika są z reguły większe, i nie są rozpuszczone w płynie, lecz stanowią w nim zawiesinę. Dodatkowo każda kropla pigmentu z reguły otoczona jest warstwą żywicy, która pełni kilka funkcji:
Do testowanego Epsona przeznaczonych jest 9 tuszy. Z tym, że drukujemy za pomocą ośmiu. Tusz czarny matowy wymienia się na czarny fotograficzny w zależności od rodzaju zastosowanego papieru. Pigment kropli tuszu czarnego matowego nie jest zamykany w żywiczną osłonkę. Dzięki temu może głębiej wnikać w strukturę papieru matowego, nadając wiekszą głębię drukowanym czerniom.
W nowym Epsonie można zastosować 9 pigmentowych atramentów. Przy czym na raz stosujemy 8. Tusz czarny występuje jako matowy (MK) lub do powierzchni błyszczących (PK). Co ciekawe, matowy pigment czarny pozbawiony jest otoczki żywicznej, dzięki czemu może głębiej wnikać w podłoże matowych papierów, zapewniając im większą głębię kolorystyczną i bardziej wysycony czarny kolor. Podczas testu dość szybko przekonaliśmy się o konieczności dostosowania tuszów czarnych do podłoża wydruku.
data dodania: 12-01-2009
godzina dodania: 13:01
odsłon: 58194
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
ZDJĘCIE MIESIĄCA styczeń 2024 r. - dołącz do kolejnej marcowej edycji konkursu Na łamach Foto-Kuriera 3/24 prezentujemy zwycięskie prace z internetowego konkursu miesiąca odbywającego się cyklicznie na stronie www.foto-kurier.pl. W wydaniu zagościły najwyżej ocenione zdjęcia przez użytkowników serwisu foto-kurier.pl w styczniu 2024 r. Każde zdjęcie wgrane do serwisu bierze automatycznie udział w internetowym konkursie miesiąca. Marcowa edycja konkursu kończy się ostatniego dnia miesiąca. Zapraszamy do wspólnej zabawy. Na zwycięzców czekają również drobne upominki. Najlepsze z Najlepszych 2024 - styczeń 2024 r. Wgraj zdjęcie na foto-kurier.pl i bądź aktywny, a już wkrótce i twoje zdjęcie zostanie opublikowane w papierowej wersji Foto-Kuriera jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w marcu 2024 roku. Zobacz kto wygrał styczniową rywalizację i dołącz do wybranych... NIKKOR Z 28-400 mm f/4-8 VR – obiektyw o 14,2-krotnym zakresie ogniskowych 27 marca 2024 roku Nikon wprowadza do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki kompaktowym wymiarom, małej masie i aż 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |