testowe TEST Olympusa OM-D E-M5 zdobywcy nagrody EISA 2012-2013![]() Aparaty z wymienną optyką cieszą się na świecie sporą popularnością. U nas nadal preferowane są lustrzanki. Jednak i modele bez lustra mają swoich zwolenników. Ich największą zaletą są relatywnie małe wymiary przy dużych możliwościach fotograficznych oraz filmowych.
![]() Tym razem przyjrzymy się bliżej zaawansowanemu Olympusowi serii OM-D, wyposażonemu w matrycę typu 4/3. Do testu użyliśmy zestawu z kitowymi zaawansowanym obiektywem Olympus M.Zuiko Digital 12–50 mm f/3,5–6,2 EZ ED (ekw. 24–100 mm).
![]() W tworzeniu korpusu OM-D wykorzystano stopy magnezu.
Wygląd zewnętrzny i ergonomia Olympus OM-D (E-M5) najbardziej przypomina klasyczną lustrzankę i takie też było założenie jego konstruktorów. Jest nostalgiczny i może tym zjednać sobie zwolenników klasycznych konstrukcji. Jego przód jest wyłożony skóropodobną okładziną. Wersja czarna jest bardzo śliska w dotyku. Ma lekkie uwypuklenie z przodu korpusu oraz wystający gumowany uchwyt na kciuk na tylnej ściance.
![]() Port akcesoriów AP2 w OM-D.
Dodatkowo jest to jedyny model bezlusterkowca, do którego dostępny jest grip HLD-6, składający się z dwóch elementów: uchwytu poprawiającego trzymanie aparatu w poziomie oraz elementu ze spustem pionowym i zasobnikiem na dodatkowy akumulator. Model ten został dodatkowo uszczelniony co umożliwia fotografowanie nawet w mocno niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Wyposażono go w dwa karbowane pokrętła umieszczone na górze z prawej strony korpusu oraz czterokierunkowe przyciski na tylnej ściance, które ułatwiają szybkie nastawienie parametrów ekspozycji.
![]() W OM-D umieszczono gniazdo kart pamięci z boku korpusu, a nie z dołu z akumulatorem. Docenią to korzystający ze statywu.
Drobne zastrzeżenia można mieć do dwóch przycisków (odtwarzania i Fn1) znajdujących się nad kciukiem fotografa. Są one małe, wystające i trochę za bardzo „latające”. Otwarcie szczelnej gumowej klapki osłaniającej gniazda HDMI i USB, umieszczonej z lewej strony korpusu, wymaga uchylenia ekranu, co może być dla niektórych wadą, jednak to rozwiązanie dodatkowo zabezpiecza przed przypadkowym jej otwarciem.
![]() Z prawej strony na górze korpusu znalazły się dwa obrotowe koła do ustawiania parametrów ekspozycji.
Aparat wyposażono w sanki montowania zewnętrznej lampy błyskowej. Olympus nie wyposażył OM-D we wbudowaną lampę błyskową, ale dodaje do aparatu małą zewnętrzną lampę. Aparat ma odchylany tylny ekran typu OLED. Niestety nie został on umieszczony na przegubie. W tworzeniu szkieletu tego modelu wykorzystano stopy magnezu.
![]() Do korpusu OM-D można przymocować 2 uchwyty („frontowy” – do zdjęć poziomych – i dolny – do zdjęć pionowych, który jest jednocześnie zasobnikiem bateryjnym. Ich zastosowanie znacznie poprawia ułożenie aparatu nawet w dużych rękach. Uchwyt pionowy montujemy tylko poprzez uchwyt „frontowy”.
Podsumowując walory zewnętrzne testowanego aparatu, za estetykę przyznajemy 5,75 punktu. A w kategorii ergonomia 5,25 punktu za uchylny ekran, wizjer i możliwość dołączenia gripu ze spustem pionowym.
data dodania: 27-02-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 37554
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
![]() Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
![]() Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
![]() Super zoom - Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH. - pełny test z Foto-Kuriera 10/19
![]() Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K
![]() Test Nikkora AF-S 85 mm f/1,4 vs Nikkor AF-S 85 mm f/1,8 - portretówki dla wymagających - artykuł z FK 1-2/2014
![]() Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
![]() TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
![]() TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
![]() Canon EOS R6 Mark II test - porównanie z lustrzanką Canon EOS 6D Mark II Canon EOS R6 Mark II to najszybszy zaawansowany bezlusterkowy Canon z flagowej serii EOS R. Rejestruje do 40 kl./s i ma bardzo skuteczny system AF. Umożliwia rejestrację wideo do 6K RAW/4K UHD. Porównujemy go z jego lustrzankowym odpowiednikiem Canonem EOS 6D Mark II i staramy się odpowiedzieć na pytanie co jest lepsze już bezlusterkowiec czy jeszcze lustrzanka? ![]() IV etap Ligi Foto-Kuriera "Perspektywa zbieżna" - termin przyjmowania zgłoszeń „Perspektywa zbieżna” to temat czwartego etapu Ligi Foto-Kuriera 2023, którego termin zgłoszeń mija 15 maja 2023 r. Zapraszamy do rywalizacji w ramach Ligi Foto-Kuriera. Atrakcyjne nagrody czekają zarówno na zwycięzców poszczególnych etapów, jak i zdobywców pierwszych miejsc w całej Lidze Foto-Kuriera 2023. ![]() Sony FE 50 mm f/1,4 GM test Test małego, jasnego, standardowego, idealnego do fotografowania również w egipskich ciemnościach Sony FE 50 mm f/1,4 GM. Na kilka dni przed premierą obiektyw trafił do naszej redakcji i mogliśmy sprawdzić powyższe informacje. Czy są one zgodne z prawdą? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |