Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test drukarki Epson SureColor SC-P800 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 8-9/2015

Większa magia drukowania czyli Epson SureColor SC-P800 z możliwością wydruków na papierach formatu do A2 przy pomocy atramentów UltraChrome HD.

 

Test drukarki Epson SureColor SC-P800 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 8-9/2015

 

 

Prekursorem testowanej w tym wydaniu drukarki Epson SC-P800 była, testowana w Foto-Kurierze 7/2010, drukarka Epson Stylus Pro 3880. Model SP3880 miał swoją premierę w październiku 2009 roku, natomiast testowany w tym wydaniu model SC-P800 zadebiutował 16 kwietnia tego roku. Po kilku miesiącach od premiery finalna wersja tej drukarki trafiła do naszego laboratorium testowego.

Estetyka, ergonomia i pierwsze wrażenie, oraz intuicyjność obsługi

Nowoczesna, elegancka obudowa drukarki ma, według zapewnień producenta, najmniejszy rozmiar podstawy wśród dostępnych na rynku drukarek A2 i umożliwia wygodne umieszczenie P800 na relatywnie niewielkiej powierzchni w domu czy w laboratorium fotograficznym (684×378×250 mm). SC-P800 swoim wyglądem zewnętrznym bardzo przypomina testowany w FK 6/2015 mniejszy model SC-P600 i dlatego w wielu miejscach będziemy odsyłać państwa do tego materiału nie chcąc powtarzać informacji tam zawartych. Epson SureColor SC-P800 waży podobnie do modelu SP3880, czyli ok. 19,5 kg. Obudowę drukarki wykonano z tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Na drukarce zamiast przycisków sterujących w górnej części korpusu, umieszczono, w przedniej części obudowy, kolorowy, dotykowy ekran LCD o przekątnej 2,7" wraz z 3. przyciskami funkcyjnymi [1]. Na uchylnym ekranie, podobnie jak w przypadku SC-P600, wyświetlane są, w sposób przejrzysty m.in.: instrukcje zmiany nośnika, wybór papieru oraz generalnie prowadzona jest „konwersacja z użytkownikiem” w kilku językach europejskich (do wyboru). Brak jest menu w języku polskim, ale pomimo tego komunikacja z urządzeniem jest dość intuicyjna. Na szczęście sterownik drukarki dostępny jest w polskiej wersji językowej. Dzięki frontowemu umieszczeniu przycisków górna powierzchnia drukarki jest gładka i w sytuacjach „spoczynkowych” może, podobnie jak w SC-P600, posłużyć jako półka do przechowywania papierów do wydruków. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za estetykę wykonania i ergonomię – 6 punktów.

 

 

Test drukarki Epson SureColor SC-P800 - pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 8-9/2015

 

 
Modyfikacje i nowe technologie

Epson SC-P800, podobnie jak P600 korzysta przy sporządzaniu wydruków z nowej rodziny tuszy EPSON Ultrachrome HD. Pojemność każdego z 9-ciu pojemników z atramentem jest taka sama jak w SP3880 i wynosi 80 ml, czyli jest prawie 3 razy większa od pojemności tuszy w drukarce SC-P600 (25,9 ml). Zmiana pojemności pojemników z tuszem na większą ma ogromny wpływ na cenę jednostkową wydruku finalnego (patrz dalej) i osoby dużo drukujące powinny z tego względu baczniejszą uwagę zwrócić na tę drukarkę, a nie na model SC-P600 nawet gdyby drukowali w formacie nie większym, niż A3.

Wspomniany zestaw atramentów pigmentowych Epson UltraChrome HD umożliwia uzyskanie wydruków o niezwykle szerokiej gamie kolorów, a najwyższa na  rynku gęstość optyczna czarnego koloru (2,86 D Max), daje nam możliwość uzyskania głębokich czerni oraz płynnych przejść tonalnych, analogicznych do tych uzyskiwanych za pomocą modelu SC-P600.

 

 

Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości [2]. Tak Jak w P600 nowy tusz nie wnika zbyt głeboko w podłoże , dzięki czemu m.in. wydruki czarno białe mają niezwykle wysyconą czerń [3].

 

 

Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości [2]. Tak Jak w P600 nowy tusz nie wnika zbyt głeboko w podłoże , dzięki czemu m.in. wydruki czarno białe mają niezwykle wysyconą czerń [3].

 

Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości [2]. Tak Jak w P600 nowy tusz nie wnika zbyt głeboko w podłoże , dzięki czemu m.in. wydruki czarno białe mają niezwykle wysyconą czerń [3] 

 

Najmniejsza kropla wystrzeliwana z jednej ze 180-ciu dysz głowicy ma minimalną wielkość 3,5 pl, czyli minimalna wielkość kropli jest większa niż w przypadku SC-P600 (2 pl).

Pomimo tego, że drukarka ma 9 pigmentowych atramentów, to na raz drukujemy za pomocą 8 z nich. Tusz czarny występuje jako matowy (MK) lub do powierzchni błyszczących (PK). Matowy pigment czarny pozbawiony jest otoczki żywicznej, dzięki czemu może głębiej wnikać w podłoże matowych papierów, zapewniając im większą głębię kolorystyczną i bardziej wysycony czarny kolor.

W SC-P800, podobnie jak w P600 zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie odbywa się automatycznie po wskazaniu odpowiednich opcji na panelu LCD lub wyborze odpowiedniego papieru w sterowniku drukarki. Niestety trwa to ok. 2 minut (dłużej niż w P600), ale dzięki temu rozwiązaniu obsługa drukarki jest dużo łatwiejsza. Nie możemy, ze względów technologicznych, drukować przy braku któregokolwiek z tuszy. Tzn. gdy zabraknie tuszu np. żółtego, to pisma w czerni i bieli nie wydrukujemy. Trzeba albo skorzystać z innej drukarki, albo wymienić żółty tusz na nowy.


 

 

 Nawet z opcjonalnym podajnikiem rolkowym drukarka zmieści się na wielu biurkach.

 

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 02-11-2015
 
godzina dodania: 10:50
 
odsłon: 43936
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Nikon Z 6II - drugie wcielenie przystępnego cenowo bezlusterkowca - pełny test z Foto-Kuriera 12/20
fotografia
TEST EPSON SC-P700 - mniejszy, precyzyjniejszy oraz ładniejszy i bardziej funkcjonalny od poprzednika, test FK 3/21
fotografia
TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18
fotografia
TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z FK 10/20
fotografia
TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
fotografia
TEST Sony ZV-1 - kieszonkowy aparat dla wideoblogerów - artykuł z Foto-Kuriera 10/20
fotografia
TEST Nikon D500 - pełnoklatkowe możliwości w formacie DX - artykuł z Foto-Kuriera 11/16
fotografia
Nie tylko na weekend, TEST: Canon EOS 90D - następca najlepszej lustrzanki, czyli król rozdzielczości - artykuł z FK 10/19
fotografia
TEST Panasonic S5 - najmniejszy bezlusterkowiec w portfolio - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Panasonic S5 - najmniejszy bezlusterkowiec w portfolio - test z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
Ostry telezoom TEST Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD - TEST z Foto-Kuriera 6-7/2020
fotografia
TEST Nikon D7500 - rozwój uhonorowany nagrodą EISA - TEST z Foto-Kuriera 8-9/17


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2021. (0.181) / 0.169

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |